vytisknout velikost písma Mazda2 je Skyactiv vo vreckovom balení [prvé jazdné dojmy]

Technológie Skyactiv sa tak dlho zmenšovali, až dospeli do vyložene vreckového balenia v podobe novej Mazdy2. Dokáže toto auto zaujať v konkurencii u nás toľko prepieranej Fabie?
Mazda2 je Skyactiv vo vreckovom balení [prvé jazdné dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Pekná, lepšie povedané priam atraktívna, Interiér je skromný
  2. V základe 280 litrov, Zabudnite na downsizing
  3. Baví vás šoférovanie?, K dispozícii už terzaz, Verdikt, Technické údaje
  4. Fotogaléria

Technológie Skyactiv už mnohokrát potvrdili, že to bolo pre Mazdu dobré rozhodnutie. Japonská automobilka pripravila nové motory, ľahkú konštrukciu karosérie a veľmi vydarený podvozok. Výborne jazdí ako rad šesť, tak napríklad aj crossover CX-5. A nie inak je to v prípade najnovšej Mazdy2, ktorá taktiež využíva týchto technológií.

Najmenší japonský hatchback je už na prvý pohľad zaujímavé auto. Tam, kde konkurenti neustále zmenšujú motory a nasadzujú turba, nájdete relatívne veľký štvorvalec s atmosférickým plnením. Tam, kde sa ostatní preťahujú o milimetre v interiéri a litre v kufri, nájdete karosériu do istej miery podriadenú dizajnu.

Mazda2 si ide vlastnou cestou. Na slovenskom trhu určite nebude v predajných štatistikách šliapať na päty Fabii alebo kórejskej i20, ale pre všetkých, ktorí z nejakého dôvodu nechcú zapadnúť v strednom prúde, to bude veľmi zaujímavá voľba.

mazda2_06.JPGmazda2_08.JPG
Dizajn nadväzuje na Mazdy poslednej doby. Výsledok vyzerá veľmi dynamicky.

Pekná, lepšie povedané priam atraktívna

Proporcie Mazdy2 sú zaujímavé, čo bol tiež účel. Dizajnéri navrhli na pomery tohto segmentu pomerne dlhú kapotu a dokonca si dovolili posunúť predný stĺpik o osem centimetrov smerom vzad. Podľa Mazdy by to malo zlepšiť výhľad z auta a predovšetkým táto voľba zariadi zaujímavý dizajn.

Ten potom u lepšie vybavených verzií podčiarknu aj diódové hlavné svetlá, čo v kategórii malých automobilov nie je úplne bežná záležitosť. Teda aspoň zatiaľ. Ponuka obsahuje desať farieb karosérie, pričom predovšetkým dve nové (Dynamic Blue a Smoky Rose) vyzerajú na aute skutočne dobre.

Mazda2 v číslach

Karoséria je ľahšia o 7% a zároveň tuhšia o 22%, A stĺpik posunutý o 80 mm dozadu, predná náprava sa posunula o 80 mm dopredu, hmotnosť začína na 970 kg, priestor pre ramená vpredu bol zväčšený o 12 mm, medzi prednými sedadlami je navyše 20 mm, kufor ponúkne v základe 280 litrov, všetky motory v ponuke majú 4 valce a objem 1,5 litra, najúspornejší benzín ide za 4,5 l / 100 km v kombinovanej prevádzke, diesel si vystačí s prídelom 3,4 l / 100 km, vrcholná motorizácia zvládne stovku za 8,7 sekundy 200 km / h, v ponuke je 6 výbav a 10 farieb karosérie.

Ak chcete pekný vzhľad, dostanete maximálne šestnásťpalcové kolesá, štandardom sú pätnástky. Že ani tie, hoci majú pomerne vysokú pneumatiku, vzhľad príliš nekazia, to dokazuje priložená fotogaléria. Úplným základom sú pätnásťpalcové plechové disky.

mazda2_14.JPGmazda2_13.JPG
Kabína bola posunutá o osem centimetrov dozadu. Nová dvojka tak dostala pomerne dlhú kapotu. 

Interiér je skromný

Hovorí sa, že všetko súvisí so všetkým. U áut to platí dvojnásobne. A-stĺpik odsunutý smerom vzadu skrátil kabínu, čo bolo potrebné nejako kompenzovať. Mazda teda zväčšila rázvor náprav a to tým, že posunula prednú nápravu o osem centimetrov vpred.

Vznikol tak priestor pre pedále, ktoré bolo možné tiež presunúť viac vpred a vo finále teda vodič sedí bližšie k čelnému oknu. Možno odtiaľ pramení fakt, že budete vo vnútri novú Mazdu vnímať ako menšiu, než naozaj je. Priestoru totiž vyložene málo nie je. Stačí si len zvyknúť.

Ako presne na tom ale Mazda2 je, to najlepšie prezrada namerané milimetre. Tu je porovnanie so Škodou Fabia a Hyundaiom i20.

Mazda2 vs. Hyundai i20 vs. Škoda Fabia: Priestor pre cestujúcich (cm)
  Mazda2 Hyundai i20 Škoda Fabia
Šírka v úrovni lakťov vpredu 141 144 141
Šírka v úrovni lakťov vzadu 136 141 139
Max. priestor pre hlavu vpredu 99 98 100
Priestor pre hlavu vzadu 91 93 95
Dĺžka sedáku vzadu 43 47 47

Kým vo Fabii sú sedadlá blízko pri sebe a relatívne ďaleko od dverí, v Mazde2 je tomu presne naopak. V porovnaní so starou generáciou automobilka pridala medzi predné sedadlá dva centimetre a vnútri to okamžite spoznáte. Naopak zvykať si budete musieť na tesnú blízkosť dverí, hoci podľa oficiálnych údajov sa aj tu pridávalo. Medzi dverami a prednými sedadlami údajne pribudlo šesť milimetrov.

V Mazde2 by sa mali cítiť pohodlne vodiči vysokí až 190 cm. Kvôli tomu automobilka zväčšila možnosť nastavovania sedadla a volantu. Sedadlo je možné posúvať celkom v rozsahu 26 cm, čo by malo byť najviac v triede, volant možno v pozdĺžnom smere nastaviť v rozsahu 9,5 cm, teda o štyri centimetre viac ako u predchádzajúcej generácie. Medzigeneračne potom bol upravený aj tvar dverí a to samozrejme s ohľadom na nastupovanie a vystupovanie.

mazda2_30.JPGmazda2_31.JPGmazda2_32.JPG

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY