vytisknout velikost písma Mazda2 1.5 Skyactiv-G vs. Škoda Fabia 1.0 MPI vs. Kia Rio 1.25 CVVT

Na slovenský trh nedávno dorazila nová generácia Mazdy 2. Ako obstojí v súboji s bestsellerom v podobe Škody Fabia? A ako do toho všetkého prehovorí omladená Kia Rio?
Mazda2 1.5 Skyactiv-G vs. Škoda Fabia 1.0 MPI vs. Kia Rio 1.25 CVVT
Zoznam kapitol
  1. Predstavenie automobilov: Veľká trojica malých vozidiel
  2. Dizajn, Pracovisko vodiča
  3. Veľkosť interiéru, Kufor: Ako inak než Fabia?
  4. Motor: Jednoznačne Mazda, Veľmi podobná spotreba
  5. Jazda v pätici, Kto má najlepší podvozok?
  6. Koľko stoja?, Verdikt, Technické údaje
  7. Fotogaléria

Približne pred mesiacom bola oficiálne uvedená na slovenský trh nová generácia Mazdy2. Všetkým už vtedy bolo jasné, že tento model nebude bojovať o tie najvyššie pozície v štatistikách predajnosti, ale že bude hrať úlohu zaujímavej alternatívy ku u nás toľko zbožňovanej Fabii. Áno, lenže v čom presne je Mazda2 zaujímavejšia ako spomínaná Škoda? Budú to očakávané jazdné vlastnosti, alebo niečo úplne iné? Postavili sme preto obidve autá vedľa seba, aby sme to vyskúšali na vlastnej koži.

Do plánovaného porovnania nám ale zasiahla jedna neočakávaná záležitosť, a síce Kia, ktorá prišla s ponukou na test modelu Rio. Tento kórejský hatchback sa na slovenskom trhu zas až tak veľkej pozornosti z nejakého zvláštneho dôvodu neteší, hoci inde v Európe sa predáva veľmi dobre. A navyše má za sebou decentný facelift, takže prečo si ho nevziať do partie. Napríklad ukáže, že je prehliadaný neprávom.

fabia_mazda-145.jpgfabia_mazda-146.jpgNová Mazda 2 nemá ambície poraziť Škodu Fabia v predajných štatistikách, ale chce byť zaujímavou alternatívou. A túto rolu hrá naozaj dobre. Rio láka predovšetkým na nízku cenu

Tentoraz, na rozdiel od mnohých iných testov, skúšame autá v tých najlepších variantoch. Mazda aj Kia dorazili so základnými motormi, Fabia osadená litrovým trojvalcom potom s druhým najslabším motorom svojej ponuky. Porovnanie to preto bude veľmi zaujímavé, pretože každá automobilka si predstavuje pojem "základný motor" trochu inak.

Testovaná Fabia používa litrový trojvalec MPI s výkonom 55 kW, Mazda2 má tiež motor s výkonom 55 kW, avšak ide o štvorvalec s objemom liter a pol. Niečo medzi ponúka Kia, ktorá vsádza vo svojej najdostupnejšej variante aj na štvorvalec, ktorý však dostal veľkosť liter a štvrť, respektíve výkon 62 kW. Ako sú všetky motory rozdielne, jednu vec majú spoločnú - v každom prípade sa bavíme o nepreplňovaných jednotkách.

fabia_mazda-151.jpgfabia_mazda-148.jpgTuhšia karoséria a úspešná technika Skyactiv. Mazda 2 vyzerá sľubne už od prvého pohľadu do informačných materiálov

Mazda2: Vreckový Skyactiv

Novú generáciu Mazdy 2 sme si už podrobne predstavili v rámci prvých jazdných dojmov, takže to vezmem stručne. Novinka je v porovnaní s predchádzajúcou generáciou ľahšia, ale ponúkne o 22% tuhšiu karosériu. Automobilka sľubuje priestrannejší interiér. Ako dôkaz môžeme uviesť napríklad o dva centimetre viac priestoru pre kolená v druhej rade. Menili sa celkové proporcie vozidla, predná náprava sa posunula o osem centimetrov vpred.

Hlavná vec, na ktorú bude Mazda2 vsádzať, je technika Skyactiv. Niet pochýb o tom, že v tomto smere má na čo nadväzovať. Technológie Skyactiv si odniesli rad ocenení a osvedčili sa už v mnohých iných modeloch značky. Napríklad Mazda6 zaujala novinára v susednom Česku až tak veľmi, že jej pridelili titul Auto roka 2014, kde vo finále porazila favorizovanú Škodu Octaviu. V kontexte Českej republiky ide takmer o historický moment, z ktorého bolo mnoho ľudí veľmi prekvapených, ak nie priamo rozčarovaných.

Problémom by mohla byť cena na slovenskom trhu. Mazda2 sa vyrába v Japonsku a doprava niečo stojí. U tých najvyšších výbav na tom dvojka nie je omnoho horšie ako plne vybavená Fabia, možno je na tom dokonca aj lepšie, ale pri testovaných základných variantoch je jej cena vyššia. Naše auto má okrem iného klimatizáciu, kožený volant a tempomat. Jedná sa o výbavu Challenge, ktorá stojí 11 485 eur.

fabia_mazda-19.jpgfabia_mazda-15.jpgKia Rio nie je horúcou novinkou, ale má za sebou facelift. Na pohľad určite nevyzerá ako staré auto ani v porovnaní s novou Fabiou alebo Mazdou2

Kia Rio: Po facelifte krajšie

Áno, tiež Kia má vo svojej ponuke konkurenta pre Škodu Fabiu, hoci sa o ňom toľko nehovorí. Aktuálne tretia generácia Ria sa predstavila na slovenskom trhu v lete roku 2011, minulý rok sa na autosalóne v Paríži prezentoval facelift. Ten priniesol upravený dizajn exteriéru, nové zliatinové disky vo veľkostiach 15 až 17 palcov, nové farby (Urban Blue, Digital Yellow), vylepšený interiér a bohatšiu výbavu.

Kia Rio nie je na rozdiel od svojich súperov horúcou novinkou, takže by nemusela byť považovaná za atraktívnu. Lenže aj tento automobil vie pekne zahrať na city kupujúcich, pretože sa ponúka za veľmi zaujímavú cenu. Testovaná verzia s výbavou Comfort štartuje na sume 9 500 eur. To je zhruba na úrovni prvej ceny Fabie, ale Rio je už od pohľadu väčšie a hlavne ponúkne silnejší základný motor.

fabia_mazda-9.jpgfabia_mazda-6.jpgFabiu vám určite predstavovať nemusíme. Dobre ju poznám z rôznych testov a vidno už aj v bežnej prevádzke

Škoda Fabia: Tú poznáme

Fabiu vám už predstavovať nebudeme, pretože o nej bolo napísané také množstvo článkov, že popri tom všetky pokračovanie príbehov Harryho Pottera dohromady vyzerajú ako kratučký komix. Základný hatchback už prešiel porovnávacím testom s novou i20, koho by zaujímal kombík, ten si môže prečítať test verzie s motorom 1.2 TSI (66 kW).

Škoda príliš nechce požičiavať základné výbavy. Tento hatchback s motorom MPI je už tretia Fabia, ktorú sme mali v redakcii a opäť dorazila s najvyššou výbavou Style. V kombinácii s litrovým trojvalcom za také auto zaplatíte 10 500 eur. Vzhľadom k tomu, koľko stojí Mazda, to vyzerá na veľmi solídnu cenovku.

fabia_mazda-22.jpgfabia_mazda-28.jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY