vytisknout velikost písma Mazda zahájila výrobu novej generácie modelu CX-9

Mazda zahájila výrobu novej generácie modelu CX-9

Mazda CX-9 sa svetu oficiálne predstavila v novembri minulého roka na autosalóne v Los Angeles, však na zahájenie výroby sa ešte niekoľko mesiacov čakalo. Od dvanásteho februára ale už platí skutočnosť, že sa nová CX-9 vyrába. Prvé trhy sa dočkajú svojich exemplárov ešte v priebehu jari.

Mazda oznámila štart výroby novej generácie CX-9 v piatok 12. februára. Najväčší model postavený na technike Skyactiv sa vyrába v továrni Ujina v Hirošime. Prvé exempláre majú namierené na americký trh a do Kanady, teda tam, kde Mazda očakáva najväčší odbyt. Presne povedané by na týchto trhoch malo skončiť osemdesiat percent produkcie. Aby aj nie, keď bola CX-9 stavaná na mieru práve Američanom.

Nová CX-9 je oproti tej predchádzajúcej o tri centimetre kratšia, ale má o viac ako päť centimetrov dlhší rázvor náprav. Medzigeneračne sa podarilo znížiť hmotnosť až o 130 kg a výrazne sa zlepšilo odhlučnenie. CX-9 je tiež prvá Mazda, ktorá dostala preplňovaný motor Skayctiv-G 2.5T s výkonom 184 kW (250 k). Špekuluje sa o tom, že rovnakú jednotku Mazda nasadí aj do svojich športových modelov.

mazda_cx9.jpg getthumbnail (1).jpggetthumbnail (2).jpggetthumbnail.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY