vytisknout velikost písma Mazda zahájila výrobu novej generácie modelu CX-9

Mazda zahájila výrobu novej generácie modelu CX-9

Mazda CX-9 sa svetu oficiálne predstavila v novembri minulého roka na autosalóne v Los Angeles, však na zahájenie výroby sa ešte niekoľko mesiacov čakalo. Od dvanásteho februára ale už platí skutočnosť, že sa nová CX-9 vyrába. Prvé trhy sa dočkajú svojich exemplárov ešte v priebehu jari.

Mazda oznámila štart výroby novej generácie CX-9 v piatok 12. februára. Najväčší model postavený na technike Skyactiv sa vyrába v továrni Ujina v Hirošime. Prvé exempláre majú namierené na americký trh a do Kanady, teda tam, kde Mazda očakáva najväčší odbyt. Presne povedané by na týchto trhoch malo skončiť osemdesiat percent produkcie. Aby aj nie, keď bola CX-9 stavaná na mieru práve Američanom.

Nová CX-9 je oproti tej predchádzajúcej o tri centimetre kratšia, ale má o viac ako päť centimetrov dlhší rázvor náprav. Medzigeneračne sa podarilo znížiť hmotnosť až o 130 kg a výrazne sa zlepšilo odhlučnenie. CX-9 je tiež prvá Mazda, ktorá dostala preplňovaný motor Skayctiv-G 2.5T s výkonom 184 kW (250 k). Špekuluje sa o tom, že rovnakú jednotku Mazda nasadí aj do svojich športových modelov.

mazda_cx9.jpg getthumbnail (1).jpggetthumbnail (2).jpggetthumbnail.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY