vytisknout velikost písma Mazda zahájila výrobu novej generácie modelu CX-9

Mazda zahájila výrobu novej generácie modelu CX-9

Mazda CX-9 sa svetu oficiálne predstavila v novembri minulého roka na autosalóne v Los Angeles, však na zahájenie výroby sa ešte niekoľko mesiacov čakalo. Od dvanásteho februára ale už platí skutočnosť, že sa nová CX-9 vyrába. Prvé trhy sa dočkajú svojich exemplárov ešte v priebehu jari.

Mazda oznámila štart výroby novej generácie CX-9 v piatok 12. februára. Najväčší model postavený na technike Skyactiv sa vyrába v továrni Ujina v Hirošime. Prvé exempláre majú namierené na americký trh a do Kanady, teda tam, kde Mazda očakáva najväčší odbyt. Presne povedané by na týchto trhoch malo skončiť osemdesiat percent produkcie. Aby aj nie, keď bola CX-9 stavaná na mieru práve Američanom.

Nová CX-9 je oproti tej predchádzajúcej o tri centimetre kratšia, ale má o viac ako päť centimetrov dlhší rázvor náprav. Medzigeneračne sa podarilo znížiť hmotnosť až o 130 kg a výrazne sa zlepšilo odhlučnenie. CX-9 je tiež prvá Mazda, ktorá dostala preplňovaný motor Skayctiv-G 2.5T s výkonom 184 kW (250 k). Špekuluje sa o tom, že rovnakú jednotku Mazda nasadí aj do svojich športových modelov.

mazda_cx9.jpg getthumbnail (1).jpggetthumbnail (2).jpggetthumbnail.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY