vytisknout velikost písma Mazda vraj chystá model RX s motorom Wankel až na rok 2020

Mazda vraj chystá model RX s motorom Wankel až na rok 2020

Mazda pôvodne mala predstaviť nástupcu modelov RX-7 a RX-8 v roku 2017 na oslavu polstoročia od vôbec prvého vozidla Mazda s motorom Wankel, avšak projekt mešká a tak zrejme až o dva roky uvidíme najprv koncept a nový model až v roku 2020 k oslave stého výročia značky.

Nový motor bude vskutku revolučný a Mazda údajne stále bojuje s elimináciou technických (a principiálne) nevýhod motora s rotačným piestom. Dokonca na vývoji motora spolupracuje s NASA, informuje britský Autocar.
Hoci sa vývoj novej generácie motora Wankel trochu zadiera na technologických problémoch, Mazda stále vyťažuje tím špecialistov, ktorí sa snažia motor zdokonaliť, aby vyhovel prísnym emisným normám a mal nejaký potenciál do budúcnosti.

Práve americký Úrad pre kozmonautiku NASA pomáha vyvíjať napríklad tesnenia piestu, čo je najchúlostivejšia časť motora Wankel. Mazda zrejme zostane u koncepcie s dvojicou rotujúcich piestov a objemom 1,3 litra.

Budúca Mazda RX využije platformu novej Mazdy MX-5 a bude len o trochu väčšia. Dokonca by sa novinka mohla volať Mazda RX-6, aby sa zdôraznil návrat ku koreňom (označenie RX-7 totiž zaváňa preplňovaním, RX-8 zase štvormiestnym kupé). Prvý novodobý Wankel má byť ale atmosférický.
Ak sa podarí vývoj motora dotiahnuť do zdarného konca, mohol by sa uplatniť aj ako palubný generátor plug-in hybridov. Motor Wankel je totiž veľmi kompaktný a k zástavbe do elektromobilu sa priamo hodí.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY