vytisknout velikost písma Mazda vraj chystá model RX s motorom Wankel až na rok 2020

Mazda vraj chystá model RX s motorom Wankel až na rok 2020

Mazda pôvodne mala predstaviť nástupcu modelov RX-7 a RX-8 v roku 2017 na oslavu polstoročia od vôbec prvého vozidla Mazda s motorom Wankel, avšak projekt mešká a tak zrejme až o dva roky uvidíme najprv koncept a nový model až v roku 2020 k oslave stého výročia značky.

Nový motor bude vskutku revolučný a Mazda údajne stále bojuje s elimináciou technických (a principiálne) nevýhod motora s rotačným piestom. Dokonca na vývoji motora spolupracuje s NASA, informuje britský Autocar.
Hoci sa vývoj novej generácie motora Wankel trochu zadiera na technologických problémoch, Mazda stále vyťažuje tím špecialistov, ktorí sa snažia motor zdokonaliť, aby vyhovel prísnym emisným normám a mal nejaký potenciál do budúcnosti.

Práve americký Úrad pre kozmonautiku NASA pomáha vyvíjať napríklad tesnenia piestu, čo je najchúlostivejšia časť motora Wankel. Mazda zrejme zostane u koncepcie s dvojicou rotujúcich piestov a objemom 1,3 litra.

Budúca Mazda RX využije platformu novej Mazdy MX-5 a bude len o trochu väčšia. Dokonca by sa novinka mohla volať Mazda RX-6, aby sa zdôraznil návrat ku koreňom (označenie RX-7 totiž zaváňa preplňovaním, RX-8 zase štvormiestnym kupé). Prvý novodobý Wankel má byť ale atmosférický.
Ak sa podarí vývoj motora dotiahnuť do zdarného konca, mohol by sa uplatniť aj ako palubný generátor plug-in hybridov. Motor Wankel je totiž veľmi kompaktný a k zástavbe do elektromobilu sa priamo hodí.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY