vytisknout velikost písma Mazda v Ženeve: nová MX-5, facelift 6 a CX-5 a aj nová CX-3

Mazda v Ženeve: nová MX-5, facelift 6 a CX-5 a aj nová CX-3

Mazda do Ženevy priviezla svoju kompletne novú ponuku modelov. Vedľa facelfitovanej Mazdy6 a SUV Mazda CX-5 môžeme vidieť samozrejme aj nový roadster Mazda MX-5 a aj menšie SUV Mazda CX-3, ktoré zároveň v Ženeve odhalilo svoj slovenský cenník.

mazda (1).jpgmazda (10).jpgmazda (14).jpg
Mazda6 a CX-5 za sebou majú facelift a v prípade modelu 6 pribudol aj pohon všetkých kolies. Roadster MX-5 mieri do svojej štvrtej generácie, v Európe zatiaľ len s motorom 1,5 l

Roadster Mazda MX-5 už bol predstavený dôkladne, tak len pripomenieme, že na našom trhu sa bude predávať s motorom 1.5 Skyactiv o výkone 131 koní. Je to tradičná atmosferická jednotka, ale na ľahké auto s manuálom vraj bohato stačí.

Mazda6 dostala pohon všetkých kolies a nové detaily do interiéru, SUV Mazda CX-5 potom zase prichádza aj s benzínovým motorom 2.5 SKYACTIV o výkone 192 koní a krútiacim momentom 256 Nm, aj keď zákazníci rovnako asi budú ďalej dávať prednosť dieselu.

Nové menšie SUV Mazda CX-3 prichádza na náš trh s benzínovým dvojlitrom o výkonoch 120 a 150 koní alebo s naftovou tisícpäťstovkou o výkone 105 koní, ktorú poznáme z menšej Mazdy2. Za štvorkolku si musíte v prípade CX-3 priplatiť.

mazda (11).jpgmazda (12).jpgmazda (13).jpgmazda (15).jpgmazda (16).jpgmazda (17).jpgmazda (18).jpgmazda (19).jpgmazda (2).jpgmazda (20).jpgmazda (21).jpgmazda (3).jpgmazda (4).jpgmazda (5).jpgmazda (6).jpgmazda (7).jpgmazda (8).jpgmazda (9).jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY