vytisknout velikost písma Mazda už vyrobila viac ako tri milióny vozidiel s technikou Skyactiv

Mazda už vyrobila viac ako tri milióny vozidiel s technikou Skyactiv

Sú to približne štyri roky od doby, kedy Mazda prvýkrát nasadila do výroby novú techniku ​​nazvanú Skyactiv. Ako prvý voz bol na týchto základoch postavený crossover CX-5. Dnes už japonská automobilka obmenila celú svoju ponuku vrátane najväčšieho SUV označeného ako CX-9, pričom výroba týchto nových modelov už prekročila tri milióny kusov.

Presne povedané zaznamenali štatistiky ku koncu novembra tohto roka tri milióny a päťdesiat tisíc kusov k tomu. Mazda očakáva, že v blízkej budúcnousti budú predajné čísla rásť ešte rýchlejšie, pretože sa v Amerike začne predávať nedávno predstavená nová generácia CX-9, ktorá bola ušitá na mieru práve americkému trhu.

Ak si chcete dať malú rekapituláciu, tak tu je. V roku 2011 sa začala vyrábať Mazda CX-5, o rok neskôr prišla nová generácia Mazdy6 a v roku 2013 bola spustená výroba tretej generácie Mazdy3. Ďalší rok na to prichádza Mazda2 a od tohto modelu odvodená CX-3, tento rok bola spustená výroba novej MX-5. Okrem japonských závodov sa niektoré modely vyrába aj v Číne, Thajsku alebo Mexiku.

m_cx4.jpgm_6.jpgm-3.JPGm-2.jpgm-cx3.jpgm-mx5.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY