vytisknout velikost písma Mazda už vyrobila viac ako tri milióny vozidiel s technikou Skyactiv

Mazda už vyrobila viac ako tri milióny vozidiel s technikou Skyactiv

Sú to približne štyri roky od doby, kedy Mazda prvýkrát nasadila do výroby novú techniku ​​nazvanú Skyactiv. Ako prvý voz bol na týchto základoch postavený crossover CX-5. Dnes už japonská automobilka obmenila celú svoju ponuku vrátane najväčšieho SUV označeného ako CX-9, pričom výroba týchto nových modelov už prekročila tri milióny kusov.

Presne povedané zaznamenali štatistiky ku koncu novembra tohto roka tri milióny a päťdesiat tisíc kusov k tomu. Mazda očakáva, že v blízkej budúcnousti budú predajné čísla rásť ešte rýchlejšie, pretože sa v Amerike začne predávať nedávno predstavená nová generácia CX-9, ktorá bola ušitá na mieru práve americkému trhu.

Ak si chcete dať malú rekapituláciu, tak tu je. V roku 2011 sa začala vyrábať Mazda CX-5, o rok neskôr prišla nová generácia Mazdy6 a v roku 2013 bola spustená výroba tretej generácie Mazdy3. Ďalší rok na to prichádza Mazda2 a od tohto modelu odvodená CX-3, tento rok bola spustená výroba novej MX-5. Okrem japonských závodov sa niektoré modely vyrába aj v Číne, Thajsku alebo Mexiku.

m_cx4.jpgm_6.jpgm-3.JPGm-2.jpgm-cx3.jpgm-mx5.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY