vytisknout velikost písma Mazda už údajne pracuje na ešte ostrejšej a silnejšej MX-5

Mazda už údajne pracuje na ešte ostrejšej a silnejšej MX-5

Roadster Mazda MX-5 nikdy nebol o drtivých výkonoch, ale skôr o tom, ako vedel vodič so skromnou zásobou sily pracovať. To sa ale možno zmení, pretože hneď po oficiálnom odhalení technických detailov novej generácie MX-5 sa začalo hovoriť o ešte silnejšej a ostrejšej verzii.

Šéf PR automobilky Mazda Kudo Hidetoshi pre austrálsky magazín Motoring počas prezentácie modelu v Španielsku potvrdil, že automobilka zvažuje uvedenie verzie buď s objemnejším motorom, alebo dokonca s preplňovaním, ktorému sú konštruktéri stále viac naklonení.

Preplňovanie totiž umožňuje použiť menší a teda ľahší motor. Podľa Hidetoshiho je rozloženie hmotnosti 50:50 a zároveň čo najnižšia možná hmotnosť absolútne kľúčový parameter pre auto typu MX-5. S preplňovaním sa tiež lepšie plnia prísnejšie emisné limity.

Chrbticou ponuky modelu MX-5 bude atmosférická tisícpäťstovka s výkonom 131 koní, nad ňou potom bude k dispozícii dvojliter s výkonom "len" 156 koní. O existencii silnejšej verzie sa začalo hovoriť po odhalení novinky na autosalóne v Los Angeles, keď vedenie značky naznačilo plány na viac ako dve motorizácie.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY