vytisknout velikost písma Mazda RX-7 sa vráti v roku 2015, a povezie si nový Wankel

S motorom s rotačným piestom typu Wankel je to v Mazde, jeho historicky jedinom veľkosériovom producentovi, ako na hojdačke. Teraz sa ale zdá, že by sa mohol skutočne vrátiť do výroby, o žiadnej hybridnej sústave sa navyše nehovorí...
Mazda RX-7 sa vráti v roku 2015, a povezie si nový Wankel

Dejiny tejto úplne atypickej konštrukcie piestového motora sú bohaté a zaujímavé, a aj keď sa podobné "experimenty" väčšinou dlhého života nedočkali, Mazda motory Wankel bez prerušenia vyrábala plných 45 rokov. Ich produkcia bola ukončená až predvlani so zastavením výroby športového modelu Mazda RX-8. Týmto momentom odštartovala séria informácií o tom, že s Wankelom sa v Hirošime počíta aj naďalej, a tieto info sa pravidelne striedali so zvesťami o tom, že Mazda s rotačnými piestami skončila úplne.

Už v polovici roka 2012 sme vás tak informovali o tom, že Mazda chystá návrat Wankela v nových hybridných sústavách pripravovaných modelov, avšak séria rozporuplných zvestí zatiaľ ukončil vlani v novembri Masamichi Koga, šéf Mazdy, s tým, že revival Wankel je "vysoko nepravdepodobný". Britský magazín Autocar ale teraz zhromaždil všetky zákulisné zvesti potvrdzujúce, že vo vývoji je nielen nová Mazda RX-7, ale tiež nový rotačný motor, ktorý ju bude poháňať.

Mazda Taiki 1.jpgMazda Taiki 2.jpgMazda Taiki 3.jpg
Štúdia Mazda Taiki z roku 2007 mala byť ukážkou novej generácie motorov Wankel

Nová Mazda RX-7 má byť menšia než doterajšia Mazda RX-8 a pôjde o ľahké dvojdverové kupé v štýle následnícke generácie súčasného roadsteru Mazda MX-5. Aby bolo možné dosiahnuť prijateľných výrobných nákladov, je nová pohonná jednotka Wankel stavaná pre atmosférické plnenie, podľa všetkého pôjde o dvojrotorovú sústavu s objemom 2x 600 ccm, čo znamená ekvivalent 2,4 l u konvenčného piestového motora. Výkon by mal byť len okolo 250 koní, čo má ale nová RX-7 doháňať mimoriadne ľahkou stavbou.

Pripravovaný Wankel má byť úplne novou konštrukciou, ktorá bude využívať najnovších technologických poznatkov, čo umožní zvýšiť účinnosť spaľovania aj spoľahlivosť motora. A perlička na záver: vývojom nového vozidla Mazda RX-7, ktorý by sa mal predstaviť na prelome rokov 2015 a 2016, bol poverený Ikuo Maeda, ktorého otec sa podpísal pod stvárnenie prvej Mazdy RX-7 na prelome sedemdesiatych rokov...
 

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY