vytisknout velikost písma Mazda RX-7 sa vráti v roku 2015, a povezie si nový Wankel

S motorom s rotačným piestom typu Wankel je to v Mazde, jeho historicky jedinom veľkosériovom producentovi, ako na hojdačke. Teraz sa ale zdá, že by sa mohol skutočne vrátiť do výroby, o žiadnej hybridnej sústave sa navyše nehovorí...
Mazda RX-7 sa vráti v roku 2015, a povezie si nový Wankel

Dejiny tejto úplne atypickej konštrukcie piestového motora sú bohaté a zaujímavé, a aj keď sa podobné "experimenty" väčšinou dlhého života nedočkali, Mazda motory Wankel bez prerušenia vyrábala plných 45 rokov. Ich produkcia bola ukončená až predvlani so zastavením výroby športového modelu Mazda RX-8. Týmto momentom odštartovala séria informácií o tom, že s Wankelom sa v Hirošime počíta aj naďalej, a tieto info sa pravidelne striedali so zvesťami o tom, že Mazda s rotačnými piestami skončila úplne.

Už v polovici roka 2012 sme vás tak informovali o tom, že Mazda chystá návrat Wankela v nových hybridných sústavách pripravovaných modelov, avšak séria rozporuplných zvestí zatiaľ ukončil vlani v novembri Masamichi Koga, šéf Mazdy, s tým, že revival Wankel je "vysoko nepravdepodobný". Britský magazín Autocar ale teraz zhromaždil všetky zákulisné zvesti potvrdzujúce, že vo vývoji je nielen nová Mazda RX-7, ale tiež nový rotačný motor, ktorý ju bude poháňať.

Mazda Taiki 1.jpgMazda Taiki 2.jpgMazda Taiki 3.jpg
Štúdia Mazda Taiki z roku 2007 mala byť ukážkou novej generácie motorov Wankel

Nová Mazda RX-7 má byť menšia než doterajšia Mazda RX-8 a pôjde o ľahké dvojdverové kupé v štýle následnícke generácie súčasného roadsteru Mazda MX-5. Aby bolo možné dosiahnuť prijateľných výrobných nákladov, je nová pohonná jednotka Wankel stavaná pre atmosférické plnenie, podľa všetkého pôjde o dvojrotorovú sústavu s objemom 2x 600 ccm, čo znamená ekvivalent 2,4 l u konvenčného piestového motora. Výkon by mal byť len okolo 250 koní, čo má ale nová RX-7 doháňať mimoriadne ľahkou stavbou.

Pripravovaný Wankel má byť úplne novou konštrukciou, ktorá bude využívať najnovších technologických poznatkov, čo umožní zvýšiť účinnosť spaľovania aj spoľahlivosť motora. A perlička na záver: vývojom nového vozidla Mazda RX-7, ktorý by sa mal predstaviť na prelome rokov 2015 a 2016, bol poverený Ikuo Maeda, ktorého otec sa podpísal pod stvárnenie prvej Mazdy RX-7 na prelome sedemdesiatych rokov...
 

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY