vytisknout velikost písma Mazda pripravuje veľké SUV CX-9. Do Európy ale asi nepríde

Mazda pripravuje veľké SUV CX-9. Do Európy ale asi nepríde

Zatiaľ čo v Európe máme modely Mazda CX-3 a Mazda CX-5, zákazníci Mazdy v Spojených štátoch sa môžu tešiť na väčšie sedemmiestne SUV Mazda CX-9. Premiéru by si mohlo odbiť na niektorom z amerických autosalónov na začiatku nového roka.

Mazda CX-9, ako ukazuje priložené špionážne video, pripomína trochu nafúknutú a natiahnutú CX-5 vrátane charakteristických dizajnových prvkov. Ani maskovanie nie je tak dôkladné, ako by sa na prototyp pristalo, a výrobca sa nijako netají tým, že ide o Mazdu.

Špekuluje sa, že model CX-9 bude prvý, ktorý dostane preplňovaný motor Skyactiv, konkrétne štvorvalec 2,5 l s výkonom okolo 250 koní. Má ísť o celú radu preplňovaných pohonných jednotiek, ktoré zamieria do modelov MPS.

Z techniky by auto mohlo dostať samonivelačnú zadnú nápravu a systém pre autonómnu jazdu v kolóne po diaľnici. Európski zákazníci si ale zrejme na veľké sedemmiestne SUV Mazdy budú musieť nechať zájsť chuť, aj keď sa sem aktuálne modely vozia. Uvidíme.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY