vytisknout velikost písma Mazda pripravuje štvorvalec s tromi turbami, jedno bude elektrické

Mazda patentovala štvorvalcový preplňovaný s tromi dúchadlami. Motor má elektrický kompresor, ktorý eliminuje turbo efekt. Patent uvádza, že Mazda počíta so zástavbou vpredu pozdĺžne. Že by značka chystala väčší športiak ako MX-5?
Mazda pripravuje štvorvalec s tromi turbami, jedno bude elektrické

Klasický piestový spaľovací motor ešte nie je mŕtvy. Napríklad japonský výrobca automobilov Mazda v to verí a stále hľadá nové smerovanie ďalšieho vývoja. Vyšlo najavo, že si nechala patentovať trojitý preplňovací systém s dvoma výfukovými turbodúchadlami a jedným elektrickým kompresorom. Patent sa týka štvorvalcového motora navrhnutého na pozdĺžne nainštalovanie. Sice hovorí o návrate legendárneho kupé RX s Wankelovým motorom, ale patent sa týka klasického piestového motora. Údaje od patentového úradu nepribližujú výkony, ale možno očakávať, že štvorvalcové trojtaktný preplňovanie bude "pekné" číslo. Rovnako ako v podobných aplikáciách iných výrobcov, elektrický kompresor využíva energiu získanú počas brzdenia zotavovaním.

Po stlačení plynu bude vzduch najskôr stláčať motor do elektrického kompresora, ktorý môže okamžite reagovať, potom sa do hry zapojí menšie a následne aj väčšie turbodúchadlo. Cieľom je kompaktný štvorvalcový motor, ktorý by pripomínal viac lineárnych motorov so zvýšeným výkonom a plynovými odpoveďami. Elektrický kompresor pomôže eliminovať tzv. turbo-efekt alebo oneskorenie spôsobené postupným zvyšovaním pretlaku turbodúchadla.

Pre model Mazda MX-5 by bol podobný motor príliš zložitý a pravdepodobne príliš ťažký a drahý. Takže existuje otázka, či táto jednotka bude mať väčší športový model. Logickým kandidátom by bolo niektoré veľké SUV.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY