vytisknout velikost písma Mazda predstavuje nový diesel Skyactiv 1,5 l

Mazda predstavuje nový diesel Skyactiv 1,5 l

V Ženeve Mazda ukázala koncept Hazumi, ktorý je predzvesťou novej generácie Mazdy2. Už na autosalóne bolo oznámené, že táto štúdia má pod kapotou novú naftovú jedna-päťku radu Skyactiv. Dnes automobilka zverejnila základné údaje a zároveň potvrdila, že nový štvorvalec nájde svoje uplatnenie pod kapotou novej "dvojky".

Motor dostal objem valcov 1497 ccm, vŕtanie má veľkosť 76 mm, zdvih 82,5 mm. Rovnako ako väčší dieselový štvorvalec sa tiež naftová jedna-päťka chváli na pomery dieselových motorov veľmi nízkym kompresným pomerom 14,8:1.

Maximálny výkon činí 105 koní a motor ho dosahuje pri 4000 ot./min, krútiaci moment vrcholí na 250 Nm dostupných v rozmedzí od 1500 do 2500 ot./min. Samozrejmosťou je systém štart / stop a rekuperácia brzdnej energie. Novinka bude k dispozícii ako s manuálnou tak aj s automatickou prevodovkou.

Údaje o spotreba Mazda zatiaľ tají, no automobilka sľubuje v prípade Mazdy2 jeden z vôbec najúspornejších modelov danej kategórie (ak nebudeme počítať hybridy). Ako prví sa dočkajú zákazníci v Japonsku. Kedy presne automobil dorazí do Európy, to zatiaľ oznámené nebolo.

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY