vytisknout velikost písma Mazda predstavuje nový diesel Skyactiv 1,5 l

Mazda predstavuje nový diesel Skyactiv 1,5 l

V Ženeve Mazda ukázala koncept Hazumi, ktorý je predzvesťou novej generácie Mazdy2. Už na autosalóne bolo oznámené, že táto štúdia má pod kapotou novú naftovú jedna-päťku radu Skyactiv. Dnes automobilka zverejnila základné údaje a zároveň potvrdila, že nový štvorvalec nájde svoje uplatnenie pod kapotou novej "dvojky".

Motor dostal objem valcov 1497 ccm, vŕtanie má veľkosť 76 mm, zdvih 82,5 mm. Rovnako ako väčší dieselový štvorvalec sa tiež naftová jedna-päťka chváli na pomery dieselových motorov veľmi nízkym kompresným pomerom 14,8:1.

Maximálny výkon činí 105 koní a motor ho dosahuje pri 4000 ot./min, krútiaci moment vrcholí na 250 Nm dostupných v rozmedzí od 1500 do 2500 ot./min. Samozrejmosťou je systém štart / stop a rekuperácia brzdnej energie. Novinka bude k dispozícii ako s manuálnou tak aj s automatickou prevodovkou.

Údaje o spotreba Mazda zatiaľ tají, no automobilka sľubuje v prípade Mazdy2 jeden z vôbec najúspornejších modelov danej kategórie (ak nebudeme počítať hybridy). Ako prví sa dočkajú zákazníci v Japonsku. Kedy presne automobil dorazí do Európy, to zatiaľ oznámené nebolo.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY