vytisknout velikost písma Mazda predstavuje nový diesel Skyactiv 1,5 l

Mazda predstavuje nový diesel Skyactiv 1,5 l

V Ženeve Mazda ukázala koncept Hazumi, ktorý je predzvesťou novej generácie Mazdy2. Už na autosalóne bolo oznámené, že táto štúdia má pod kapotou novú naftovú jedna-päťku radu Skyactiv. Dnes automobilka zverejnila základné údaje a zároveň potvrdila, že nový štvorvalec nájde svoje uplatnenie pod kapotou novej "dvojky".

Motor dostal objem valcov 1497 ccm, vŕtanie má veľkosť 76 mm, zdvih 82,5 mm. Rovnako ako väčší dieselový štvorvalec sa tiež naftová jedna-päťka chváli na pomery dieselových motorov veľmi nízkym kompresným pomerom 14,8:1.

Maximálny výkon činí 105 koní a motor ho dosahuje pri 4000 ot./min, krútiaci moment vrcholí na 250 Nm dostupných v rozmedzí od 1500 do 2500 ot./min. Samozrejmosťou je systém štart / stop a rekuperácia brzdnej energie. Novinka bude k dispozícii ako s manuálnou tak aj s automatickou prevodovkou.

Údaje o spotreba Mazda zatiaľ tají, no automobilka sľubuje v prípade Mazdy2 jeden z vôbec najúspornejších modelov danej kategórie (ak nebudeme počítať hybridy). Ako prví sa dočkajú zákazníci v Japonsku. Kedy presne automobil dorazí do Európy, to zatiaľ oznámené nebolo.

Dvojtest Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI a 1.4 TSI DSG: Zlý sen

Dvojtest Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI a 1.4 TSI DSG: Zlý sen

Nástupcu zvýšeného Golfu Plus sme podrobili redakčnému testu rovno v dvoch variantoch: cenovo dostupné 1.2 TSI Comfortline s manuálnym radením a rozmarné 1.4 TSI Highline s automatom DSG.

dnes | Jiří Červenka | 1 příspěvek
Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

22. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY