vytisknout velikost písma Mazda predstavuje nový diesel Skyactiv 1,5 l

Mazda predstavuje nový diesel Skyactiv 1,5 l

V Ženeve Mazda ukázala koncept Hazumi, ktorý je predzvesťou novej generácie Mazdy2. Už na autosalóne bolo oznámené, že táto štúdia má pod kapotou novú naftovú jedna-päťku radu Skyactiv. Dnes automobilka zverejnila základné údaje a zároveň potvrdila, že nový štvorvalec nájde svoje uplatnenie pod kapotou novej "dvojky".

Motor dostal objem valcov 1497 ccm, vŕtanie má veľkosť 76 mm, zdvih 82,5 mm. Rovnako ako väčší dieselový štvorvalec sa tiež naftová jedna-päťka chváli na pomery dieselových motorov veľmi nízkym kompresným pomerom 14,8:1.

Maximálny výkon činí 105 koní a motor ho dosahuje pri 4000 ot./min, krútiaci moment vrcholí na 250 Nm dostupných v rozmedzí od 1500 do 2500 ot./min. Samozrejmosťou je systém štart / stop a rekuperácia brzdnej energie. Novinka bude k dispozícii ako s manuálnou tak aj s automatickou prevodovkou.

Údaje o spotreba Mazda zatiaľ tají, no automobilka sľubuje v prípade Mazdy2 jeden z vôbec najúspornejších modelov danej kategórie (ak nebudeme počítať hybridy). Ako prví sa dočkajú zákazníci v Japonsku. Kedy presne automobil dorazí do Európy, to zatiaľ oznámené nebolo.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY