vytisknout velikost písma Mazda ponúka systém, ktorý umožní naštartovať motor cez telefón

Mazda ponúka systém, ktorý umožní naštartovať motor cez telefón

Ovládanie základných funkcií automobilu cez mobilný telefón už niektoré značky ponúkajú a aktuálne sa k nim pridáva aj Mazda. Tá začala predávať systém, vďaka ktorému bude možné cez telefón napríklad naštartovať motor alebo vozidlo lokalizovať. Európy sa ale táto novinka zatiaľ netýka.

Konkrétne totiž systém Mazda Mobile Start vstúpil do predaja v Severnej Amerike. Záujemcovia dostanú za príplatok 500 dolárov možnosť rok používať aplikáciu, ktorú si stiahnu z Google Play alebo iOS App Store. Následné obnovenie potom stojí 65 dolárov. Novinka je dostupná pre Mazdu6 a CX-5 modelového roku 2016. Nutnou podmienkou je samozrejme automatická prevodovka.

Systém Mazda Mobile Start umožní cez telefón naštartovať motor (aby sa pred vašou cestou ohrial alebo vychladil interiér), pomocou telefónu môžete tiež kontrolovať, či je automobil zamknutý a prípadne ho uzamknúť alebo odomknúť. Pripravená je aj možnosť spustiť diaľkovo alarm alebo vyhľadať na mape aktuálnu pozíciu automobilu. Samozrejme ak auto stojí v garáži alebo v miestach, kde je zlý GPS signál, lokalizácia vozidla bude fungovať zle.

mmaz_1.jpgmmaz_2.jpgmmaz_3.jpgmmaz_4.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY