vytisknout velikost písma Mazda plánuje naftový hybrid. Dorazí o tri roky so spotrebou 2,5 l/100 km

Mazda plánuje naftový hybrid. Dorazí o tri roky so spotrebou 2,5 l/100 km

Mazda údajne plánuje naftový hybrid, ktorý bude ponúkať na domácom japonskom trhu a v Európe. Prípadní zákazníci sa môžu tešiť na začiatok roka 2017, zatiaľ však nie je úplne jasné, s akými modelmi chce automobilka nový systém pohonu kombinovať.

Správu o hybridnej Mazde s naftovým motorom priniesol server The Japan News. Podľa japonských noriem by si takáto jednotka mala vystačiť s prídelom len 2,5 litra nafty na 100 km. Podľa iných zdrojov by mohla vzniknúť hybridná Mazda používajúca ako menší diesel o objeme 1,5 l, tak väčší štvorvalec s objemom 2,2 litra.

Na podrobnosti si budeme musieť ešte chvíľu počkať. Aktuálne Mazda na domácom japonskom trhu už hybridný model ponúka. Ide o sedan odvodený od Mazdy 3, ten však kombinuje elektromotor s dvojlitrovým benzínovým štvorvalcom. Tabuľková spotreba činí 3,2 l/100 km. Naftový hybrid by mal byť určite úspornejší.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY