vytisknout velikost písma Mazda plánuje naftový hybrid. Dorazí o tri roky so spotrebou 2,5 l/100 km

Mazda plánuje naftový hybrid. Dorazí o tri roky so spotrebou 2,5 l/100 km

Mazda údajne plánuje naftový hybrid, ktorý bude ponúkať na domácom japonskom trhu a v Európe. Prípadní zákazníci sa môžu tešiť na začiatok roka 2017, zatiaľ však nie je úplne jasné, s akými modelmi chce automobilka nový systém pohonu kombinovať.

Správu o hybridnej Mazde s naftovým motorom priniesol server The Japan News. Podľa japonských noriem by si takáto jednotka mala vystačiť s prídelom len 2,5 litra nafty na 100 km. Podľa iných zdrojov by mohla vzniknúť hybridná Mazda používajúca ako menší diesel o objeme 1,5 l, tak väčší štvorvalec s objemom 2,2 litra.

Na podrobnosti si budeme musieť ešte chvíľu počkať. Aktuálne Mazda na domácom japonskom trhu už hybridný model ponúka. Ide o sedan odvodený od Mazdy 3, ten však kombinuje elektromotor s dvojlitrovým benzínovým štvorvalcom. Tabuľková spotreba činí 3,2 l/100 km. Naftový hybrid by mal byť určite úspornejší.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY