vytisknout velikost písma Mazda plánuje naftový hybrid. Dorazí o tri roky so spotrebou 2,5 l/100 km

Mazda plánuje naftový hybrid. Dorazí o tri roky so spotrebou 2,5 l/100 km

Mazda údajne plánuje naftový hybrid, ktorý bude ponúkať na domácom japonskom trhu a v Európe. Prípadní zákazníci sa môžu tešiť na začiatok roka 2017, zatiaľ však nie je úplne jasné, s akými modelmi chce automobilka nový systém pohonu kombinovať.

Správu o hybridnej Mazde s naftovým motorom priniesol server The Japan News. Podľa japonských noriem by si takáto jednotka mala vystačiť s prídelom len 2,5 litra nafty na 100 km. Podľa iných zdrojov by mohla vzniknúť hybridná Mazda používajúca ako menší diesel o objeme 1,5 l, tak väčší štvorvalec s objemom 2,2 litra.

Na podrobnosti si budeme musieť ešte chvíľu počkať. Aktuálne Mazda na domácom japonskom trhu už hybridný model ponúka. Ide o sedan odvodený od Mazdy 3, ten však kombinuje elektromotor s dvojlitrovým benzínovým štvorvalcom. Tabuľková spotreba činí 3,2 l/100 km. Naftový hybrid by mal byť určite úspornejší.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY