vytisknout velikost písma Mazda plánuje naftový hybrid. Dorazí o tri roky so spotrebou 2,5 l/100 km

Mazda plánuje naftový hybrid. Dorazí o tri roky so spotrebou 2,5 l/100 km

Mazda údajne plánuje naftový hybrid, ktorý bude ponúkať na domácom japonskom trhu a v Európe. Prípadní zákazníci sa môžu tešiť na začiatok roka 2017, zatiaľ však nie je úplne jasné, s akými modelmi chce automobilka nový systém pohonu kombinovať.

Správu o hybridnej Mazde s naftovým motorom priniesol server The Japan News. Podľa japonských noriem by si takáto jednotka mala vystačiť s prídelom len 2,5 litra nafty na 100 km. Podľa iných zdrojov by mohla vzniknúť hybridná Mazda používajúca ako menší diesel o objeme 1,5 l, tak väčší štvorvalec s objemom 2,2 litra.

Na podrobnosti si budeme musieť ešte chvíľu počkať. Aktuálne Mazda na domácom japonskom trhu už hybridný model ponúka. Ide o sedan odvodený od Mazdy 3, ten však kombinuje elektromotor s dvojlitrovým benzínovým štvorvalcom. Tabuľková spotreba činí 3,2 l/100 km. Naftový hybrid by mal byť určite úspornejší.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY