vytisknout velikost písma Mazda MX-5 teraz môže mať cez 200 koní. Aj bez kompresora

Mazda MX-5 teraz môže mať cez 200 koní. Aj bez kompresora

Hoci kúzlo kompaktného športového roadstera MX-5 bolo vždy v tom, že bol vlastne relatívne slabý, občas nie je pár koní naviac na škodu. Lenže ako vytunovať Mazdu MX-5, aby jej zostala vrodená vyváženosť a presnosť? Odpoveď má britský úpravca BBR.

070814bbr1.JPG070814bbr2.JPG070814bbr3.JPG
Namiesto obvyklej inštalácie kompresora alebo turba nasleduje úpravcu BBR poctivé ladenie atmosférického motora

Kým bežné úpravy obnášajú buď zástavbu turbodúchadla alebo pre plynulosť dodávky výkonu trochu príjemnejšieho kompresora, úpravca BBR razí cestu poctivého tuningu motora s tradičným atmosférickým nasávaním. Úprimne, preplňovanie do Mazdy MX-5 jednoducho nepatrí, ak chcete zachovať jej charakter.

Hoci sa čoskoro ukáže už nová generácia Mazdy MX-5, bude tá súčasná tretia určite stále veľmi obľúbená. Nový tuningový balík od BBR označovaný ako Super 200 potom posunie Mazdu o level ďalej.

Asi najzásadnejšou zmenou je inštalácia ostrejších sacích a výfukových vačkov a s tým súvisiaca prestavba sania, výfukového systému a preladenia riadiacej jednotky. Výsledkom je výkon 150 kW (204 k) v 7450 ot./min. Úpravca BBR uvádza, že najvýraznejší je nárast výkonu od 3000 ot./min.

Napriek tomu sa vrchol krútiaceho momentu 226 Nm posunul na 4000 ot./min., teda o 1100 ot./min. dole proti sériovému prevedeniu. Motor môže spaľovať aj benzín s oktánovým číslom 95. Celá úprava stojí v prepočte necelých 2 500 tisíc eur, ale ak si myslíte, že si ju dokážete namontovať sami, BBR vám ju dodá o približne 700 eur lacnejšie.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY