vytisknout velikost písma Mazda MX-5 teraz môže mať cez 200 koní. Aj bez kompresora

Mazda MX-5 teraz môže mať cez 200 koní. Aj bez kompresora

Hoci kúzlo kompaktného športového roadstera MX-5 bolo vždy v tom, že bol vlastne relatívne slabý, občas nie je pár koní naviac na škodu. Lenže ako vytunovať Mazdu MX-5, aby jej zostala vrodená vyváženosť a presnosť? Odpoveď má britský úpravca BBR.

070814bbr1.JPG070814bbr2.JPG070814bbr3.JPG
Namiesto obvyklej inštalácie kompresora alebo turba nasleduje úpravcu BBR poctivé ladenie atmosférického motora

Kým bežné úpravy obnášajú buď zástavbu turbodúchadla alebo pre plynulosť dodávky výkonu trochu príjemnejšieho kompresora, úpravca BBR razí cestu poctivého tuningu motora s tradičným atmosférickým nasávaním. Úprimne, preplňovanie do Mazdy MX-5 jednoducho nepatrí, ak chcete zachovať jej charakter.

Hoci sa čoskoro ukáže už nová generácia Mazdy MX-5, bude tá súčasná tretia určite stále veľmi obľúbená. Nový tuningový balík od BBR označovaný ako Super 200 potom posunie Mazdu o level ďalej.

Asi najzásadnejšou zmenou je inštalácia ostrejších sacích a výfukových vačkov a s tým súvisiaca prestavba sania, výfukového systému a preladenia riadiacej jednotky. Výsledkom je výkon 150 kW (204 k) v 7450 ot./min. Úpravca BBR uvádza, že najvýraznejší je nárast výkonu od 3000 ot./min.

Napriek tomu sa vrchol krútiaceho momentu 226 Nm posunul na 4000 ot./min., teda o 1100 ot./min. dole proti sériovému prevedeniu. Motor môže spaľovať aj benzín s oktánovým číslom 95. Celá úprava stojí v prepočte necelých 2 500 tisíc eur, ale ak si myslíte, že si ju dokážete namontovať sami, BBR vám ju dodá o približne 700 eur lacnejšie.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY