vytisknout velikost písma Mazda MX-5 teraz môže mať cez 200 koní. Aj bez kompresora

Mazda MX-5 teraz môže mať cez 200 koní. Aj bez kompresora

Hoci kúzlo kompaktného športového roadstera MX-5 bolo vždy v tom, že bol vlastne relatívne slabý, občas nie je pár koní naviac na škodu. Lenže ako vytunovať Mazdu MX-5, aby jej zostala vrodená vyváženosť a presnosť? Odpoveď má britský úpravca BBR.

070814bbr1.JPG070814bbr2.JPG070814bbr3.JPG
Namiesto obvyklej inštalácie kompresora alebo turba nasleduje úpravcu BBR poctivé ladenie atmosférického motora

Kým bežné úpravy obnášajú buď zástavbu turbodúchadla alebo pre plynulosť dodávky výkonu trochu príjemnejšieho kompresora, úpravca BBR razí cestu poctivého tuningu motora s tradičným atmosférickým nasávaním. Úprimne, preplňovanie do Mazdy MX-5 jednoducho nepatrí, ak chcete zachovať jej charakter.

Hoci sa čoskoro ukáže už nová generácia Mazdy MX-5, bude tá súčasná tretia určite stále veľmi obľúbená. Nový tuningový balík od BBR označovaný ako Super 200 potom posunie Mazdu o level ďalej.

Asi najzásadnejšou zmenou je inštalácia ostrejších sacích a výfukových vačkov a s tým súvisiaca prestavba sania, výfukového systému a preladenia riadiacej jednotky. Výsledkom je výkon 150 kW (204 k) v 7450 ot./min. Úpravca BBR uvádza, že najvýraznejší je nárast výkonu od 3000 ot./min.

Napriek tomu sa vrchol krútiaceho momentu 226 Nm posunul na 4000 ot./min., teda o 1100 ot./min. dole proti sériovému prevedeniu. Motor môže spaľovať aj benzín s oktánovým číslom 95. Celá úprava stojí v prepočte necelých 2 500 tisíc eur, ale ak si myslíte, že si ju dokážete namontovať sami, BBR vám ju dodá o približne 700 eur lacnejšie.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY