vytisknout velikost písma Mazda MX-5 teraz môže mať cez 200 koní. Aj bez kompresora

Mazda MX-5 teraz môže mať cez 200 koní. Aj bez kompresora

Hoci kúzlo kompaktného športového roadstera MX-5 bolo vždy v tom, že bol vlastne relatívne slabý, občas nie je pár koní naviac na škodu. Lenže ako vytunovať Mazdu MX-5, aby jej zostala vrodená vyváženosť a presnosť? Odpoveď má britský úpravca BBR.

070814bbr1.JPG070814bbr2.JPG070814bbr3.JPG
Namiesto obvyklej inštalácie kompresora alebo turba nasleduje úpravcu BBR poctivé ladenie atmosférického motora

Kým bežné úpravy obnášajú buď zástavbu turbodúchadla alebo pre plynulosť dodávky výkonu trochu príjemnejšieho kompresora, úpravca BBR razí cestu poctivého tuningu motora s tradičným atmosférickým nasávaním. Úprimne, preplňovanie do Mazdy MX-5 jednoducho nepatrí, ak chcete zachovať jej charakter.

Hoci sa čoskoro ukáže už nová generácia Mazdy MX-5, bude tá súčasná tretia určite stále veľmi obľúbená. Nový tuningový balík od BBR označovaný ako Super 200 potom posunie Mazdu o level ďalej.

Asi najzásadnejšou zmenou je inštalácia ostrejších sacích a výfukových vačkov a s tým súvisiaca prestavba sania, výfukového systému a preladenia riadiacej jednotky. Výsledkom je výkon 150 kW (204 k) v 7450 ot./min. Úpravca BBR uvádza, že najvýraznejší je nárast výkonu od 3000 ot./min.

Napriek tomu sa vrchol krútiaceho momentu 226 Nm posunul na 4000 ot./min., teda o 1100 ot./min. dole proti sériovému prevedeniu. Motor môže spaľovať aj benzín s oktánovým číslom 95. Celá úprava stojí v prepočte necelých 2 500 tisíc eur, ale ak si myslíte, že si ju dokážete namontovať sami, BBR vám ju dodá o približne 700 eur lacnejšie.

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY