vytisknout velikost písma Mazda MX-5 teraz môže mať cez 200 koní. Aj bez kompresora

Mazda MX-5 teraz môže mať cez 200 koní. Aj bez kompresora

Hoci kúzlo kompaktného športového roadstera MX-5 bolo vždy v tom, že bol vlastne relatívne slabý, občas nie je pár koní naviac na škodu. Lenže ako vytunovať Mazdu MX-5, aby jej zostala vrodená vyváženosť a presnosť? Odpoveď má britský úpravca BBR.

070814bbr1.JPG070814bbr2.JPG070814bbr3.JPG
Namiesto obvyklej inštalácie kompresora alebo turba nasleduje úpravcu BBR poctivé ladenie atmosférického motora

Kým bežné úpravy obnášajú buď zástavbu turbodúchadla alebo pre plynulosť dodávky výkonu trochu príjemnejšieho kompresora, úpravca BBR razí cestu poctivého tuningu motora s tradičným atmosférickým nasávaním. Úprimne, preplňovanie do Mazdy MX-5 jednoducho nepatrí, ak chcete zachovať jej charakter.

Hoci sa čoskoro ukáže už nová generácia Mazdy MX-5, bude tá súčasná tretia určite stále veľmi obľúbená. Nový tuningový balík od BBR označovaný ako Super 200 potom posunie Mazdu o level ďalej.

Asi najzásadnejšou zmenou je inštalácia ostrejších sacích a výfukových vačkov a s tým súvisiaca prestavba sania, výfukového systému a preladenia riadiacej jednotky. Výsledkom je výkon 150 kW (204 k) v 7450 ot./min. Úpravca BBR uvádza, že najvýraznejší je nárast výkonu od 3000 ot./min.

Napriek tomu sa vrchol krútiaceho momentu 226 Nm posunul na 4000 ot./min., teda o 1100 ot./min. dole proti sériovému prevedeniu. Motor môže spaľovať aj benzín s oktánovým číslom 95. Celá úprava stojí v prepočte necelých 2 500 tisíc eur, ale ak si myslíte, že si ju dokážete namontovať sami, BBR vám ju dodá o približne 700 eur lacnejšie.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY