vytisknout velikost písma Mazda MX-5 štvrtej generácie odhalená, je najkompaktnejšia v histórii

Mazda MX-5 štvrtej generácie odhalená, je najkompaktnejšia v histórii

Štvrtá generácia legendárneho roadstera MX-5 bola predstavená. Bohužiaľ hneď na začiatok vám musíme oznámiť jednu nie úplne dobrú správu. Už síce vieme, ako nová MX-5 vyzerá, ale čo sa technických podrobností týka, nevieme vôbec nič. Mazda vydala len veľmi stručnú tlačovú správu, kde spomína len niekoľko základných faktov.

Tým najdôležitejším je jednoznačne hmotnosť. Štvrtá generácia označená ako ND je údajne najkompaktnejšia v histórii, čo okrem iného znamená aj hmotnosť nižšiu o viac ako 100 kilogramov. Auto je zároveň celkovo nižšie a širšie. Dizajnéri pripravili pre novú Mazdu výrazné blatníky a relatívne nízke dvere, čo má okrem iného zlepšiť výhľad z vozidla.

Čo presne nájdeme pod kapotou a ako rýchla japonská novinka bude, to zatiaľ ešte s určitosťou povedať nemôžeme. Ako základ poslúži technológia Skyactive. Podľa predbežných správ by sa mal o pohon starať benzínový dvojliter alebo menšia tisícpäťstovka. Akonáhle budeme mať ďalšie podrobnosti, bez omeškania vám ich naservírujeme.

mazda_mx5_live_1.jpgmazda_mx5_live_2.jpgmazda_mx5_live_3.jpgmazda_mx5_live_4.jpgmazda_mx5_live_5.jpgallnewMX5_unveiling_01__jpg300.jpgallnewMX5_unveiling_02__jpg300.jpgallnewMX5_unveiling_03__jpg300.jpgallnewMX5_unveiling_MazdaSpace_exterior_01__jpg300.jpgallnewMX5_unveiling_MazdaSpace_exterior_02__jpg300.jpgallnewMX5_unveiling_MazdaSpace_exterior_03__jpg300.jpgallnewMX5_unveiling_MazdaSpace_interior_03__jpg300.jpgallnewMX5_unveiling_MazdaSpace_interior_04__jpg300.jpgmazda_mx5_01.jpgmazda_mx5_02.jpgmazda_mx5_03.jpgmazda_mx5_16.jpgmazda_mx5_04.jpgmazda_mx5_05.jpgmazda_mx5_06.jpgmazda_mx5_07.jpgmazda_mx5_08.jpgmazda_mx5_09.jpgmazda_mx5_10.jpgmazda_mx5_11.jpgmazda_mx5_12.jpgmazda_mx5_13.jpgmazda_mx5_15.jpgmazda_mx5_14.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY