vytisknout velikost písma Mazda MX-5 štvrtej generácie odhalená, je najkompaktnejšia v histórii

Mazda MX-5 štvrtej generácie odhalená, je najkompaktnejšia v histórii

Štvrtá generácia legendárneho roadstera MX-5 bola predstavená. Bohužiaľ hneď na začiatok vám musíme oznámiť jednu nie úplne dobrú správu. Už síce vieme, ako nová MX-5 vyzerá, ale čo sa technických podrobností týka, nevieme vôbec nič. Mazda vydala len veľmi stručnú tlačovú správu, kde spomína len niekoľko základných faktov.

Tým najdôležitejším je jednoznačne hmotnosť. Štvrtá generácia označená ako ND je údajne najkompaktnejšia v histórii, čo okrem iného znamená aj hmotnosť nižšiu o viac ako 100 kilogramov. Auto je zároveň celkovo nižšie a širšie. Dizajnéri pripravili pre novú Mazdu výrazné blatníky a relatívne nízke dvere, čo má okrem iného zlepšiť výhľad z vozidla.

Čo presne nájdeme pod kapotou a ako rýchla japonská novinka bude, to zatiaľ ešte s určitosťou povedať nemôžeme. Ako základ poslúži technológia Skyactive. Podľa predbežných správ by sa mal o pohon starať benzínový dvojliter alebo menšia tisícpäťstovka. Akonáhle budeme mať ďalšie podrobnosti, bez omeškania vám ich naservírujeme.

mazda_mx5_live_1.jpgmazda_mx5_live_2.jpgmazda_mx5_live_3.jpgmazda_mx5_live_4.jpgmazda_mx5_live_5.jpgallnewMX5_unveiling_01__jpg300.jpgallnewMX5_unveiling_02__jpg300.jpgallnewMX5_unveiling_03__jpg300.jpgallnewMX5_unveiling_MazdaSpace_exterior_01__jpg300.jpgallnewMX5_unveiling_MazdaSpace_exterior_02__jpg300.jpgallnewMX5_unveiling_MazdaSpace_exterior_03__jpg300.jpgallnewMX5_unveiling_MazdaSpace_interior_03__jpg300.jpgallnewMX5_unveiling_MazdaSpace_interior_04__jpg300.jpgmazda_mx5_01.jpgmazda_mx5_02.jpgmazda_mx5_03.jpgmazda_mx5_16.jpgmazda_mx5_04.jpgmazda_mx5_05.jpgmazda_mx5_06.jpgmazda_mx5_07.jpgmazda_mx5_08.jpgmazda_mx5_09.jpgmazda_mx5_10.jpgmazda_mx5_11.jpgmazda_mx5_12.jpgmazda_mx5_13.jpgmazda_mx5_15.jpgmazda_mx5_14.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY