vytisknout velikost písma Mazda MX-5 Spyder a Speedster mieri na show SEMA 2015

Mazda MX-5 Spyder a Speedster mieri na show SEMA 2015

Americká tuningová show SEMA 2015 zažíva premiéru dvoch špeciálnych upravených konceptov novej Mazdy MX-5. Na svedomí ich má priamo automobilka, respektíve jej severoamerická divízia. Jedná sa o otvorený model Speedster bez strechy aj bez čelného okna a o Spyder s malou látkovou strechou.

mx5 (1).jpgmx5 (2).jpgmx5 (7).jpg
Mazda MX-5 Speedster váži 943 kg. Najskôr ste si už všimli, že nemá ani čelné okno. Namiesto neho je tu len veterný deflektor. Sériová výroba? Zabudnite

Obidva koncepty majú dvojlitrový štvorvalec Skyactiv, znížený nastaviteľný podvozok a vpredu štvorpiestové brzdy Brembo s vŕtanými kotúčmi. Koncept MX-5 Spyder jazdí na 17" kolesách s pneumatikami Yokohama ADVAN A048 o rozmere 225/45 R17. Hmotnosť Spyder je 1043 kg.

Koncept Speedster dostal 16" kolesá RAYS 57 Extreme Gram Lights s pneumatikami Kumho Ecsta V710 s rozmerom 225/50 R16. Váži 943 kg a v kabíne má napríklad odľahčené škrupinové sedačky potiahnuté Alcantarou.

mx5 (3).jpgmx5 (5).jpgmx5 (6).jpgSpyder vyzerá civilne, ale do predaja sa dostanú maximálne hmlovky v maske, kolesá a nejaké tie samolepky či detaily v interiéri

Nádej na sériovú výrobu si tiež nerobte, čo sa dá ale povedať prakticky o všetkých exemplároch vystavovaných na SEMA 2015. Hoci niektoré doplnky by sa mohli dostať do ponuky originálneho príslušenstva, čelné okno vám Mazda z novej MX-5 asi neodreže.

mx5 (4).jpgmx5 (8).jpg

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Záujemcovia o lacnejšiu alternatívu skôr automaticky volili Defender, lenže ten už si dnes nekúpite. Okrem Jeepu Wrangler je tak Professional posledným zástupcom svojho druhu.

16. 5. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY