vytisknout velikost písma Mazda MX-5 Spyder a Speedster mieri na show SEMA 2015

Mazda MX-5 Spyder a Speedster mieri na show SEMA 2015

Americká tuningová show SEMA 2015 zažíva premiéru dvoch špeciálnych upravených konceptov novej Mazdy MX-5. Na svedomí ich má priamo automobilka, respektíve jej severoamerická divízia. Jedná sa o otvorený model Speedster bez strechy aj bez čelného okna a o Spyder s malou látkovou strechou.

mx5 (1).jpgmx5 (2).jpgmx5 (7).jpg
Mazda MX-5 Speedster váži 943 kg. Najskôr ste si už všimli, že nemá ani čelné okno. Namiesto neho je tu len veterný deflektor. Sériová výroba? Zabudnite

Obidva koncepty majú dvojlitrový štvorvalec Skyactiv, znížený nastaviteľný podvozok a vpredu štvorpiestové brzdy Brembo s vŕtanými kotúčmi. Koncept MX-5 Spyder jazdí na 17" kolesách s pneumatikami Yokohama ADVAN A048 o rozmere 225/45 R17. Hmotnosť Spyder je 1043 kg.

Koncept Speedster dostal 16" kolesá RAYS 57 Extreme Gram Lights s pneumatikami Kumho Ecsta V710 s rozmerom 225/50 R16. Váži 943 kg a v kabíne má napríklad odľahčené škrupinové sedačky potiahnuté Alcantarou.

mx5 (3).jpgmx5 (5).jpgmx5 (6).jpgSpyder vyzerá civilne, ale do predaja sa dostanú maximálne hmlovky v maske, kolesá a nejaké tie samolepky či detaily v interiéri

Nádej na sériovú výrobu si tiež nerobte, čo sa dá ale povedať prakticky o všetkých exemplároch vystavovaných na SEMA 2015. Hoci niektoré doplnky by sa mohli dostať do ponuky originálneho príslušenstva, čelné okno vám Mazda z novej MX-5 asi neodreže.

mx5 (4).jpgmx5 (8).jpg

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY