vytisknout velikost písma Mazda MX-5 Spyder a Speedster mieri na show SEMA 2015

Mazda MX-5 Spyder a Speedster mieri na show SEMA 2015

Americká tuningová show SEMA 2015 zažíva premiéru dvoch špeciálnych upravených konceptov novej Mazdy MX-5. Na svedomí ich má priamo automobilka, respektíve jej severoamerická divízia. Jedná sa o otvorený model Speedster bez strechy aj bez čelného okna a o Spyder s malou látkovou strechou.

mx5 (1).jpgmx5 (2).jpgmx5 (7).jpg
Mazda MX-5 Speedster váži 943 kg. Najskôr ste si už všimli, že nemá ani čelné okno. Namiesto neho je tu len veterný deflektor. Sériová výroba? Zabudnite

Obidva koncepty majú dvojlitrový štvorvalec Skyactiv, znížený nastaviteľný podvozok a vpredu štvorpiestové brzdy Brembo s vŕtanými kotúčmi. Koncept MX-5 Spyder jazdí na 17" kolesách s pneumatikami Yokohama ADVAN A048 o rozmere 225/45 R17. Hmotnosť Spyder je 1043 kg.

Koncept Speedster dostal 16" kolesá RAYS 57 Extreme Gram Lights s pneumatikami Kumho Ecsta V710 s rozmerom 225/50 R16. Váži 943 kg a v kabíne má napríklad odľahčené škrupinové sedačky potiahnuté Alcantarou.

mx5 (3).jpgmx5 (5).jpgmx5 (6).jpgSpyder vyzerá civilne, ale do predaja sa dostanú maximálne hmlovky v maske, kolesá a nejaké tie samolepky či detaily v interiéri

Nádej na sériovú výrobu si tiež nerobte, čo sa dá ale povedať prakticky o všetkých exemplároch vystavovaných na SEMA 2015. Hoci niektoré doplnky by sa mohli dostať do ponuky originálneho príslušenstva, čelné okno vám Mazda z novej MX-5 asi neodreže.

mx5 (4).jpgmx5 (8).jpg

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY