vytisknout velikost písma Mazda MX-5 Spyder a Speedster mieri na show SEMA 2015

Mazda MX-5 Spyder a Speedster mieri na show SEMA 2015

Americká tuningová show SEMA 2015 zažíva premiéru dvoch špeciálnych upravených konceptov novej Mazdy MX-5. Na svedomí ich má priamo automobilka, respektíve jej severoamerická divízia. Jedná sa o otvorený model Speedster bez strechy aj bez čelného okna a o Spyder s malou látkovou strechou.

mx5 (1).jpgmx5 (2).jpgmx5 (7).jpg
Mazda MX-5 Speedster váži 943 kg. Najskôr ste si už všimli, že nemá ani čelné okno. Namiesto neho je tu len veterný deflektor. Sériová výroba? Zabudnite

Obidva koncepty majú dvojlitrový štvorvalec Skyactiv, znížený nastaviteľný podvozok a vpredu štvorpiestové brzdy Brembo s vŕtanými kotúčmi. Koncept MX-5 Spyder jazdí na 17" kolesách s pneumatikami Yokohama ADVAN A048 o rozmere 225/45 R17. Hmotnosť Spyder je 1043 kg.

Koncept Speedster dostal 16" kolesá RAYS 57 Extreme Gram Lights s pneumatikami Kumho Ecsta V710 s rozmerom 225/50 R16. Váži 943 kg a v kabíne má napríklad odľahčené škrupinové sedačky potiahnuté Alcantarou.

mx5 (3).jpgmx5 (5).jpgmx5 (6).jpgSpyder vyzerá civilne, ale do predaja sa dostanú maximálne hmlovky v maske, kolesá a nejaké tie samolepky či detaily v interiéri

Nádej na sériovú výrobu si tiež nerobte, čo sa dá ale povedať prakticky o všetkých exemplároch vystavovaných na SEMA 2015. Hoci niektoré doplnky by sa mohli dostať do ponuky originálneho príslušenstva, čelné okno vám Mazda z novej MX-5 asi neodreže.

mx5 (4).jpgmx5 (8).jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY