vytisknout velikost písma Mazda MX-5 Spyder a Speedster mieri na show SEMA 2015

Mazda MX-5 Spyder a Speedster mieri na show SEMA 2015

Americká tuningová show SEMA 2015 zažíva premiéru dvoch špeciálnych upravených konceptov novej Mazdy MX-5. Na svedomí ich má priamo automobilka, respektíve jej severoamerická divízia. Jedná sa o otvorený model Speedster bez strechy aj bez čelného okna a o Spyder s malou látkovou strechou.

mx5 (1).jpgmx5 (2).jpgmx5 (7).jpg
Mazda MX-5 Speedster váži 943 kg. Najskôr ste si už všimli, že nemá ani čelné okno. Namiesto neho je tu len veterný deflektor. Sériová výroba? Zabudnite

Obidva koncepty majú dvojlitrový štvorvalec Skyactiv, znížený nastaviteľný podvozok a vpredu štvorpiestové brzdy Brembo s vŕtanými kotúčmi. Koncept MX-5 Spyder jazdí na 17" kolesách s pneumatikami Yokohama ADVAN A048 o rozmere 225/45 R17. Hmotnosť Spyder je 1043 kg.

Koncept Speedster dostal 16" kolesá RAYS 57 Extreme Gram Lights s pneumatikami Kumho Ecsta V710 s rozmerom 225/50 R16. Váži 943 kg a v kabíne má napríklad odľahčené škrupinové sedačky potiahnuté Alcantarou.

mx5 (3).jpgmx5 (5).jpgmx5 (6).jpgSpyder vyzerá civilne, ale do predaja sa dostanú maximálne hmlovky v maske, kolesá a nejaké tie samolepky či detaily v interiéri

Nádej na sériovú výrobu si tiež nerobte, čo sa dá ale povedať prakticky o všetkých exemplároch vystavovaných na SEMA 2015. Hoci niektoré doplnky by sa mohli dostať do ponuky originálneho príslušenstva, čelné okno vám Mazda z novej MX-5 asi neodreže.

mx5 (4).jpgmx5 (8).jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY