vytisknout velikost písma Mazda MX-5 Speedster a MX-5 RF Kuro sú koncepty pre SEMA 2016

Mazda MX-5 Speedster Evolution váži len 891 kg. MX-5 RF Kuro vychádza zo špeciálu pre MX-5 Global Cup. So sériovou výrobou sa bohužiaľ nepočíta.
Mazda MX-5 Speedster a MX-5 RF Kuro sú koncepty pre SEMA 2016

Svoje koncepty priviezla na tuningovú show SEMA 2016 aj japonská automobilka Mazda. Konkrétne tu vystavuje dva upravené modely MX-5, ktoré patria na americkom trhu medzi veľmi obľúbené a sú pre automobilku absolútne kľúčové (aspoň čo sa predajných čísel týka). Jedným je kupé MX-5 RF Kuro a druhým veľmi zaujímavý Speedster, ktorý nadväzuje na tradíciu Speedster z predošlých rokov.

Mazda MX-5 Speedster Evolution je predovšetkým o odľahčovaní. Oproti predchádzajúcemu Speedsteru sa podarilo konštruktérom Mazdy znížiť hmotnosť o ďalších 45 kg, takže auto teraz váži iba 891 kg. Celkovo je Speedster o 158 kg ľahší ako sériová Mazda MX-5 so sťahovacou látkovou strechou.

Speedster má tiež otvorený závodný výfuk a odľahčené 17" kolesá RAYS 57 sú vystrčené o 40 mm von na každej strane. Nechýba samozrejme nastaviteľný podvozok, ktorý bol na účely výstavy znížený na čo najnižší stupeň. Vďaka výraznému odľahčeniu nepotrebuje MX-5 Speedster väčšie brzdy, používa preto sériový brzdový systém.

Koncept Mazda MX-5 RF Kuro je akýsi mix kupé-kabrioletu s pevnou strechou a špeciálu pre sériu MX-5 Global Cup. Zo závodného auta preberá koncept Kuro podvozok a brzdovú sadu a nemôže chýbať upravený interiér s centrálnym digitálnym displejom. Samozrejmosťou je upravený výfukový systém, ktorý podľa Mazdy pridáva asi 7 koní výkonu.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY