vytisknout velikost písma Mazda MX-5 RF sa už vyrába. Do Európy prídu prvé kusy o rok

Vozidlo sa vyrába v japonskej továrni Ujina.
Mazda MX-5 RF sa už vyrába. Do Európy prídu prvé kusy o rok

Mazda tento rok predstavila druhú verziu slávneho roadstera MX-5. Po klasickej variante s plátenou, ručne ovládanou strechou dorazilo prevedenie RF, ktoré používa pevnú skladaciu strechu. Aktuálne táto novinka vstupuje do výroby.

Výroba je umiestnená v japonskej továrni Ujina, kde sa vyrába aj základné prevedenie (alebo aj Fiat 124 Spider). Ako prví sa Mazdy MX-5 RF dočkajú japonskí zákazníci - ešte pred koncom tohto roka. Následne vozidlo zamieri do Ameriky a do Európy, kde by sa mal ukázať budúci rok na jar.

mx5_1.jpgmx5_2.jpg

Mazda MX-5 RF (Retractable Fastback) sa predstavila v marci tohto roku na autosalóne v New Yorku. Oproti základnému prevedeniu má vozidlo inú strechu a prepracovaný zadok, ktorý je o pol centimetra dlhší. Motorov sa ale žiadne zmeny netýkajú, takže aj v tomto prípade si budete vyberať medzi objemami 1,5 a 2,0 l.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY