vytisknout velikost písma Mazda MX-5 predstavila svoje príslušenstvo. Nechýbajú disky, brzdy ani nosič

Mazda MX-5 predstavila svoje príslušenstvo. Nechýbajú disky, brzdy ani nosič

Ani Mazda nechýba na autosalóne v Chicagu. Ako bolo oznámené už skôr, tým hlavným, čo tu táto značka vystavuje, je model MX-5 doplnený o rad prvkov príslušenstva. Tešiť sa môžeme na doplnky pre lepšiu aerodynamiku, disky alebo nosič na batožinu.

Koncept dostal bielu metalízu Ceramic Metallic, s ktorou kontrastujú čierne doplnky. Mazda predstavuje Aero Kit zahŕňajúci decentný spojler pod predným nárazníkom, prahové nástavce a malý spojler na veku kufra. Všetko lakované lesklou čiernou. Z príslušenstva pochádzajú tiež brzdy Brembo s červenými strmeňmi a sedemnásťpalcové čierne kolesá BBS obuté do pneumatík 205/45 R17.

Mazda vo svojej tlačovej správe spomína aj štýlový nosič na batožinu, ktorý možno umiestniť na veko kufra. Pretože je vyrobený z karbónu, neváži ani jeden kilogram.

Vystavený koncept má pod kapotou dvojlitrový štvorvalec disponujúci výkonom 114 kW (155 k) a krútiacim momentom 200 Nm. Na americkom trhu bude k dispozícii šesťstupňová manuálna aj automatická prevodovka.

mx5_1.jpgmx5_2.jpgmx5_3.jpgmx5_4.jpgmx5_5.jpgmx5_6.jpgmx5_7.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY