vytisknout velikost písma Mazda MX-5 oslavuje 25. výročie. Nová generácia ukazuje svoj základ

Mazda MX-5 oslavuje 25. výročie. Nová generácia ukazuje svoj základ

Mazda MX-5 oslavuje 25. výročie a k tejto príležitosti bola na autosalóne v New Yorku predstavená edícis 25th Anniversary Edition. Radikálne novinky nečakajte, vylepšoval sa hlavne vzhľad. Existujúca generácia je totiž na odchode a onedlho príde nová generácia. Práve preto zverejnila automobilka okrem výročnej edície aj prvý obrázok zobrazujúci základ nadchádzajúceho vydania tohto slávneho modelu.

Nová MX-5 bude samozrejme využívať technológie Skyactiv. Mazda zároveň upozorňuje na fakt, že je to vôbec prvýkrát, kedy si môžeme nové technológie prezrieť v usporiadaní s motorom vpredu a pohonom zadných kolies. Čo je však dôležitejšie, to je sľub o nižšej hmotnosti. Tá klesne o 100 kg. Motor sa zároveň posunie viac smerom dozadu a ťažisko pôjde nižšie.

Čo sa starej generácie a jej výročnej edície týka, tam očakávajte špeciálny lak karosérie Soul Red Metallic kombinovaný s čiernou strechou, čiernymi stĺpikmi, zrkadlami a kľučkami dverí. Interiér dostal čalúnenie zahŕňajúce bielu kožu. Jedinou technickou zmenou, o ktorej tlačová správa hovorí, sú tlmiče Bilstein.

Mazda MX-5 už eviduje na svojom konte viac ako 940 000 vyrobených exemplárov.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY