vytisknout velikost písma Mazda MX-5 dostala motor 1.5 Turbo. Má 210 koní

Britský úpravca BBR pripravil balíček pre Mazdu MX-5. Motor 1.5 Skyactiv teraz môže mať preplňovanie turbom. Parametre sa posunuli o 79 koní a 118 Nm.
Mazda MX-5 dostala motor 1.5 Turbo. Má 210 koní

Mazda MX-5 je skvelé auto. Avšak plno majiteľov, ktorí si nemôžu vynachváliť jej hravosť, komunikatívne riadenie a vyváženosť, rovnako časom dospeje k záveru, že by to chcelo tak trochu vyšší výkon. Teraz v zime síce nebude s riadeným prekonávaním trakcie zadných kolies taký problém ako na suchom letnom asfalte, ale nejaké tie kone navyše sa nikdy nestratia.

Riešenie má teraz britská tuningová dielňa BBR, ktorá novej Miate dala turbo. Preplňovanie výfukovým twin-scroll turbodúchadlom TSX28-67R sa nasťahovalo na motor 1.5 Skyactiv, ktorý sám o sebe poskytuje novej MX-5 úplne dostatočnú dynamiku vďaka nízkej hmotnosti auta a dobre poskladanej prevodovke. Ale chápeme, jednoducho chcete viac.

Z pôvodných 131 koní a 150 Nm sa parametre značne posunuli. Preplňovaná jednotka má výkon 210 koní a krútiaci moment 286 Nm, čo je veľmi slušný nárast. Samozrejmosťou je nový výfuk, upravené sanie vlastnej konštrukcie a medzichladič stlačeného vzduchu. Nešlo by to ani bez novej riadiacej jednotky. Motor sa môže točiť do 7750 min-1, aj keď najvyššieho výkonu dosahuje v 7100 min-1.

Podľa úpravcu BBR sa nijako výrazne nezmenil otáčkový charakter motora a cieľom bolo navrhnúť úpravu tak, aby bol motor použiteľný v prevádzke. Tuningový kit stojí 4 395 libier, ale za ďalších 600 libier si môžete nechať úpravu namontovať v dielni BBR. S exportom na iné trhy by nemal byť problém. Takže ak neviete, čo svojej Mazde MX-5 nadeliť pod stromček...

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY