vytisknout velikost písma Mazda MX-5 Cup: V roku 2016 odštartuje séria pretekov s novou MX-5

Mazda MX-5 Cup: V roku 2016 odštartuje séria pretekov s novou MX-5

Ak radi pretekáte a ešte k tomu patríte medzi priaznivcov automobilky Mazda, máte sa na čo tešiť. Na rok 2016 totiž japonská automobilka chystá seriál pretekov označený ako MX-5 Cup. Pretekárskym náčiním nebude nič iné ako nová generácia MX-5. 

S detailmi Mazda zatiaľ šetrí. V pláne sú okruhy v Amerike, Európe aj v Ázii. Kedy a kde sa preteky pôjdu, to automobilka oznámi, až bude mať všetky termíny potvrdené. Zatiaľ je isté, že celý seriál bude uzatvorený na okruhu Mazda Raceway Laguna Seca, kde bude tiež korunovaný celkový víťaz. 

Podobne sme na tom aj s informáciami týkajúcimi sa auta samotného. Mazda Motorsports totiž ešte nezačala testovania, na konci ktorého vzíde finálna špecifikácia motora, nastavenie podvozku, pneumatík a ďalších bezpečnostných úprav. Stane sa tak v zime. Isté je, že ako základ poslúži verzia osadená dvojlitrom Skyactiv-G. 

Ďalšie podrobnosti sa dozvieme budúci rok, kedy aj automobilka začne prijímať prvé objednávky.

mx-5_race_1.jpgmx-5_race_2.jpgmx-5_race_3.jpgmx-5_race_4.jpgmx-5_race_5.jpgmx-5_race_6.jpgmx-5_race_7.jpgmx-5_race_8.jpgmx-5_race_9.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY