vytisknout velikost písma Mazda Hazumi v Ženeve naznačí, ako bude vyzerať budúca Mazda2

Mazda Hazumi v Ženeve naznačí, ako bude vyzerať budúca Mazda2

Nová Mazda2 bude po crossoveri Mazda CX-5, modeli strednej triedy Mazda6 a kompakte Mazda3 ďalším modelom japonskej automobilky, ktorý dostane odľahčenú konštrukciu Skyactiv a dizajn Kodo. Jeho podobu naznačí koncept Hazumi, ktorý Mazda predvedie na autosalóne v Ženeve.

Hazumi_Teaser_sketch__jpg72.jpg
Hazumi bude koncept hatchbacku nižšej triedy

Tlačová správa Mazdy ani priložený obrázok toho o novom konkurentovi Fabie veľa nepovedia. Iba teda špekulujeme, keď sa domnievame, že nová Mazda2 dostane ľahšiu karosériu s vyšším podielom vysokopevnostných ocelí, nové motory a hodnotnejšie pôsobiaci interiér. To isté sa udialo aj pri modeloch Mazda6 a Mazda3.

Automobilka tiež prezradila, že privezie do Ženevy nový diesel Skyactiv-D s objemom 1,5 l. Pre model nižšej triedy ale táto pohonná jednotka určite nebude tou hlavnou. V Mazde 2 by sa mohla objaviť benzínová tisícpäťstovka z "trojky", ale aj to je pre väčšinu zákazníkov v segmente príliš veľký a výkonný motor.

Otázka teda znie, či v Hirošime vyvíjajú nový Skyactiv-G s objemom 1,0 až 1,3 l, alebo budúca Mazda3 bude pokračovať s doterajšími zážihovými jednotkami.

Mimochodom, Hazumi vraj v japončine znamená "skákať" alebo "vyskočiť" a pre koncept bolo zvolené preto, že auto od pohľadu prekypuje energiou.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY