vytisknout velikost písma Mazda Hazumi ukazuje, ako si Japonci predstavujú Fabiu

Štýlový hatchback nižšej triedy vsádza na atletické proporcie, organické krivky a minimálne previsy karosérie. Sériová Mazda2 by mu mala byť veľmi podobná.
Mazda Hazumi ukazuje, ako si Japonci predstavujú Fabiu
Zoznam kapitol
  1. Mazda Hazumi
  2. Mazda Hazumi: Fotogaléria

Autosalón v Ženeve sa stal miestom svetovej premiéry aj pre model Mazda Hazumi. Jedná sa síce "len" o koncept, ale veľmi relevantný - naznačuje totiž, ako má vyzerať budúca Mazda2.

Súčasný model bol jedným z prvých, na ktorom malá, ale odvážna automobilka začala uplatňovať stratégiu znižovania hmotnosti cestou systematického odľahčovania jednotlivých dielov. A tiež vo svojej dobe veľmi pekne jazdil. Nová Mazda2 - pardon, Hazumi - na tento odkaz nadväzuje technikou Skyactiv a dizajnom Kodo.

Mazda Hazumi-2.JPGMazda Hazumi-3.JPGMazda Hazumi-4.JPG
Typická tvár slohu Kodo - päťuholníková maska ​​s prižmúrené svetlomety

Tlačová správa Mazdy sa tradične hemží poetickými prirovnaniami a siahodlhými popismi dizajnu ("Svietiace diódové LED prstence... evokujú urputnosť nezkroteného zvieraťa"), veľa konkrétnych technických informácií však neposkytne.

Vieme ale, že Mazda Hazumi meria 4070 mm na dĺžku, 1730 mm na šírku a 1450 mm na výšku. Stojí na rázvore dlhom 2585 mm a pod kapotou má nový diesel Skyactiv-D s objemom 1,5 l. Ten rovnako ako jeho väčší súrodenci spĺňa Euro 6 bez toho, aby potreboval odlučovač NOx, a má rekuperačný systém i-Eloop na báze kondenzátora. V koncepte je spriahnutý so šesťstupňovým automatom.

Hazumi_2014_interior_06__jpg72.jpgHazumi_2014_interior_07__jpg72.jpgHazumi_2014_interior_08__jpg72.jpg
Prepracovaný interiér nemá šancu dostať sa do výroby v tejto podobe

Vzhľadovo sa Hazumi vyznačuje dlhou kapotou, dozadu posadenou kabínou a minimálnymi prevismi. Veľmi sa podobá modelu Mazda3, hoci menší pôdorys dáva autu mohutnejšie boky. Celkový dizajn s množstvom organických kriviek pôsobí dynamicky a veľmi atraktívne. Sme ale zvedaví, nakoľko dobre bude fungovať s menšími kolesami. Podbehy Hazumi sú totiž do posledného miestečka vyplnené veľkými "osemnástkami".

Interiér prevedením detailov pripomína skôr niečo od Horácia Paganiho než produkciu japonskej automobilky. Štvorica samostatných sedadiel a palubná doska potiahnutá bielou kožou sa do výroby určite nedostanú, ale prístrojový panel s centrálne umiestneným otáčkomerom naopak takmer určite áno. Veď aj Mazda3 má podobný.

Mimochodom, Hazumi vraj v japončine znamená "skákať" alebo "vyskočiť" a pre tento koncept bolo zvolené preto, že auto od pohľadu prekypuje energiou.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY