vytisknout velikost písma Mazda Hazumi ukazuje, ako si Japonci predstavujú Fabiu

Štýlový hatchback nižšej triedy vsádza na atletické proporcie, organické krivky a minimálne previsy karosérie. Sériová Mazda2 by mu mala byť veľmi podobná.
Mazda Hazumi ukazuje, ako si Japonci predstavujú Fabiu
Zoznam kapitol
  1. Mazda Hazumi
  2. Mazda Hazumi: Fotogaléria

Autosalón v Ženeve sa stal miestom svetovej premiéry aj pre model Mazda Hazumi. Jedná sa síce "len" o koncept, ale veľmi relevantný - naznačuje totiž, ako má vyzerať budúca Mazda2.

Súčasný model bol jedným z prvých, na ktorom malá, ale odvážna automobilka začala uplatňovať stratégiu znižovania hmotnosti cestou systematického odľahčovania jednotlivých dielov. A tiež vo svojej dobe veľmi pekne jazdil. Nová Mazda2 - pardon, Hazumi - na tento odkaz nadväzuje technikou Skyactiv a dizajnom Kodo.

Mazda Hazumi-2.JPGMazda Hazumi-3.JPGMazda Hazumi-4.JPG
Typická tvár slohu Kodo - päťuholníková maska ​​s prižmúrené svetlomety

Tlačová správa Mazdy sa tradične hemží poetickými prirovnaniami a siahodlhými popismi dizajnu ("Svietiace diódové LED prstence... evokujú urputnosť nezkroteného zvieraťa"), veľa konkrétnych technických informácií však neposkytne.

Vieme ale, že Mazda Hazumi meria 4070 mm na dĺžku, 1730 mm na šírku a 1450 mm na výšku. Stojí na rázvore dlhom 2585 mm a pod kapotou má nový diesel Skyactiv-D s objemom 1,5 l. Ten rovnako ako jeho väčší súrodenci spĺňa Euro 6 bez toho, aby potreboval odlučovač NOx, a má rekuperačný systém i-Eloop na báze kondenzátora. V koncepte je spriahnutý so šesťstupňovým automatom.

Hazumi_2014_interior_06__jpg72.jpgHazumi_2014_interior_07__jpg72.jpgHazumi_2014_interior_08__jpg72.jpg
Prepracovaný interiér nemá šancu dostať sa do výroby v tejto podobe

Vzhľadovo sa Hazumi vyznačuje dlhou kapotou, dozadu posadenou kabínou a minimálnymi prevismi. Veľmi sa podobá modelu Mazda3, hoci menší pôdorys dáva autu mohutnejšie boky. Celkový dizajn s množstvom organických kriviek pôsobí dynamicky a veľmi atraktívne. Sme ale zvedaví, nakoľko dobre bude fungovať s menšími kolesami. Podbehy Hazumi sú totiž do posledného miestečka vyplnené veľkými "osemnástkami".

Interiér prevedením detailov pripomína skôr niečo od Horácia Paganiho než produkciu japonskej automobilky. Štvorica samostatných sedadiel a palubná doska potiahnutá bielou kožou sa do výroby určite nedostanú, ale prístrojový panel s centrálne umiestneným otáčkomerom naopak takmer určite áno. Veď aj Mazda3 má podobný.

Mimochodom, Hazumi vraj v japončine znamená "skákať" alebo "vyskočiť" a pre tento koncept bolo zvolené preto, že auto od pohľadu prekypuje energiou.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY