vytisknout velikost písma Mazda Hazumi ukazuje, ako si Japonci predstavujú Fabiu

Štýlový hatchback nižšej triedy vsádza na atletické proporcie, organické krivky a minimálne previsy karosérie. Sériová Mazda2 by mu mala byť veľmi podobná.
Mazda Hazumi ukazuje, ako si Japonci predstavujú Fabiu
Zoznam kapitol
  1. Mazda Hazumi
  2. Mazda Hazumi: Fotogaléria

Autosalón v Ženeve sa stal miestom svetovej premiéry aj pre model Mazda Hazumi. Jedná sa síce "len" o koncept, ale veľmi relevantný - naznačuje totiž, ako má vyzerať budúca Mazda2.

Súčasný model bol jedným z prvých, na ktorom malá, ale odvážna automobilka začala uplatňovať stratégiu znižovania hmotnosti cestou systematického odľahčovania jednotlivých dielov. A tiež vo svojej dobe veľmi pekne jazdil. Nová Mazda2 - pardon, Hazumi - na tento odkaz nadväzuje technikou Skyactiv a dizajnom Kodo.

Mazda Hazumi-2.JPGMazda Hazumi-3.JPGMazda Hazumi-4.JPG
Typická tvár slohu Kodo - päťuholníková maska ​​s prižmúrené svetlomety

Tlačová správa Mazdy sa tradične hemží poetickými prirovnaniami a siahodlhými popismi dizajnu ("Svietiace diódové LED prstence... evokujú urputnosť nezkroteného zvieraťa"), veľa konkrétnych technických informácií však neposkytne.

Vieme ale, že Mazda Hazumi meria 4070 mm na dĺžku, 1730 mm na šírku a 1450 mm na výšku. Stojí na rázvore dlhom 2585 mm a pod kapotou má nový diesel Skyactiv-D s objemom 1,5 l. Ten rovnako ako jeho väčší súrodenci spĺňa Euro 6 bez toho, aby potreboval odlučovač NOx, a má rekuperačný systém i-Eloop na báze kondenzátora. V koncepte je spriahnutý so šesťstupňovým automatom.

Hazumi_2014_interior_06__jpg72.jpgHazumi_2014_interior_07__jpg72.jpgHazumi_2014_interior_08__jpg72.jpg
Prepracovaný interiér nemá šancu dostať sa do výroby v tejto podobe

Vzhľadovo sa Hazumi vyznačuje dlhou kapotou, dozadu posadenou kabínou a minimálnymi prevismi. Veľmi sa podobá modelu Mazda3, hoci menší pôdorys dáva autu mohutnejšie boky. Celkový dizajn s množstvom organických kriviek pôsobí dynamicky a veľmi atraktívne. Sme ale zvedaví, nakoľko dobre bude fungovať s menšími kolesami. Podbehy Hazumi sú totiž do posledného miestečka vyplnené veľkými "osemnástkami".

Interiér prevedením detailov pripomína skôr niečo od Horácia Paganiho než produkciu japonskej automobilky. Štvorica samostatných sedadiel a palubná doska potiahnutá bielou kožou sa do výroby určite nedostanú, ale prístrojový panel s centrálne umiestneným otáčkomerom naopak takmer určite áno. Veď aj Mazda3 má podobný.

Mimochodom, Hazumi vraj v japončine znamená "skákať" alebo "vyskočiť" a pre tento koncept bolo zvolené preto, že auto od pohľadu prekypuje energiou.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY