vytisknout velikost písma Mazda CX-9 príde na autosalón v Los Angeles. V Európe ale nebude

Mazda CX-9 príde na autosalón v Los Angeles. V Európe ale nebude

Mazda predstaví 17. novembra na autosalóne v Los Angeles novú generáciu veľkého SUV CX-9. Prejde na súbor technológií Skyactiv, takže vyjde na ľahšej platforme, zrejme pôjde o upravený základ z Mazdy 6. Dostane aj nové úspornejšie motory a prevodovky.

Podľa Mazdy má nový model CX-9 jazdiť lepšie ako najbližší rivali, ale ešte len priame porovnanie s konkurenčnými vozidlami ukáže, ako na tom bude. Otázniky tiež visia nad oficiálnym predajom novinky v Európe.

Podľa posledných správ by mala Mazda CX-9 dostať vlastný štvorvalec 2,5 l s preplňovaním, čo by bola prvá preplňovaná verzia motora Skyactiv.
Základné modely budú mať iba pohon predných kolies, štvorkolka sa objaví pri lepšie vybavených verziách, prípadne za príplatok. Cieľovými trhmi pre SUV Mazda CX-9 je Severná Amerika, Austrália a Rusko.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY