vytisknout velikost písma Mazda CX-5 má za sebou facelift a dostala nový motor

Mazda CX-5 má za sebou facelift a dostala nový motor
Zoznam kapitol
  1. Facelift pre SUV Mazda CX-5
  2. Fotogaléria: Mazda CX-5

Mazda predstavuje na autosalóne v Los Angeles po odhalení nového malého SUV CX-3 i facelift pre SUV CX-5. Nemení sa nič zásadné, snáď len nové masky si človek všimne na prvý pohľad, ale automobilka zapracovala hlavne na interiéri a zlepšení kvality a kultivovanosti. Pod kapotu sa dostal aj nový motor a existujúce jednotky sú úspornejšie.

mazda (1).jpgmazda (29).jpgmazda (45).jpgZvonku ani zvnútra veľké zmeny nečakajte. Hlavné má byť zlepšenie kultivovanosti a pohodlia. Nová je aj elektronická parkovacia brzda

Interiér sľubuje materiály kvalitnejšie nielen na pohľad, ale aj na dotyk. Zapracovať sa malo aj na samotnej kvalite dielenského spracovania, aby sa neozývalo vŕzganie a chrastenie. S akustikou súvisí aj dodatočná protihluková izolácia, čo bolo pomerne kritizované miesto existujúcej Mazdy CX-5.

Nová je stredová konzola s dodatočnými odkladacími miestami a po novom sa tu objavuje elektronická parkovacia brzda, čím sa vraj tiež ušetrilo miesto. Ďalšie novinky sa týkajú predovšetkým výbavy a funkcií palubných systémov. Detaily sa potom dozvieme s novým slovenským cenníkom.

Čo sa motorov týka, európska verzia SUV Mazda CX-5 zostane pri benzínovom dvojlitri s výkonom 160 (4x4) alebo 165 koní (verzia s pohonom predných kolies) alebo turbodiesel 2,2 l s výkonmi 150 a 175 koní. Novinkou má byť atmosférický benzínový štvorvalec 2,5 l s výkonom 141 kW (192 k) a krútiacim momentom 256 Nm. Motory možno v závislosti na výbave kombinovať s manuálnou alebo automatickou šesťstupňovou prevodovkou. Motor 2,5 l by mal byť štandardne s automatom.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY