vytisknout velikost písma Mazda CX-5 má za sebou facelift a dostala nový motor

Mazda CX-5 má za sebou facelift a dostala nový motor
Zoznam kapitol
  1. Facelift pre SUV Mazda CX-5
  2. Fotogaléria: Mazda CX-5

Mazda predstavuje na autosalóne v Los Angeles po odhalení nového malého SUV CX-3 i facelift pre SUV CX-5. Nemení sa nič zásadné, snáď len nové masky si človek všimne na prvý pohľad, ale automobilka zapracovala hlavne na interiéri a zlepšení kvality a kultivovanosti. Pod kapotu sa dostal aj nový motor a existujúce jednotky sú úspornejšie.

mazda (1).jpgmazda (29).jpgmazda (45).jpgZvonku ani zvnútra veľké zmeny nečakajte. Hlavné má byť zlepšenie kultivovanosti a pohodlia. Nová je aj elektronická parkovacia brzda

Interiér sľubuje materiály kvalitnejšie nielen na pohľad, ale aj na dotyk. Zapracovať sa malo aj na samotnej kvalite dielenského spracovania, aby sa neozývalo vŕzganie a chrastenie. S akustikou súvisí aj dodatočná protihluková izolácia, čo bolo pomerne kritizované miesto existujúcej Mazdy CX-5.

Nová je stredová konzola s dodatočnými odkladacími miestami a po novom sa tu objavuje elektronická parkovacia brzda, čím sa vraj tiež ušetrilo miesto. Ďalšie novinky sa týkajú predovšetkým výbavy a funkcií palubných systémov. Detaily sa potom dozvieme s novým slovenským cenníkom.

Čo sa motorov týka, európska verzia SUV Mazda CX-5 zostane pri benzínovom dvojlitri s výkonom 160 (4x4) alebo 165 koní (verzia s pohonom predných kolies) alebo turbodiesel 2,2 l s výkonmi 150 a 175 koní. Novinkou má byť atmosférický benzínový štvorvalec 2,5 l s výkonom 141 kW (192 k) a krútiacim momentom 256 Nm. Motory možno v závislosti na výbave kombinovať s manuálnou alebo automatickou šesťstupňovou prevodovkou. Motor 2,5 l by mal byť štandardne s automatom.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY