vytisknout velikost písma Mazda CX-5 má za sebou facelift a dostala nový motor

Mazda CX-5 má za sebou facelift a dostala nový motor
Zoznam kapitol
  1. Facelift pre SUV Mazda CX-5
  2. Fotogaléria: Mazda CX-5

Mazda predstavuje na autosalóne v Los Angeles po odhalení nového malého SUV CX-3 i facelift pre SUV CX-5. Nemení sa nič zásadné, snáď len nové masky si človek všimne na prvý pohľad, ale automobilka zapracovala hlavne na interiéri a zlepšení kvality a kultivovanosti. Pod kapotu sa dostal aj nový motor a existujúce jednotky sú úspornejšie.

mazda (1).jpgmazda (29).jpgmazda (45).jpgZvonku ani zvnútra veľké zmeny nečakajte. Hlavné má byť zlepšenie kultivovanosti a pohodlia. Nová je aj elektronická parkovacia brzda

Interiér sľubuje materiály kvalitnejšie nielen na pohľad, ale aj na dotyk. Zapracovať sa malo aj na samotnej kvalite dielenského spracovania, aby sa neozývalo vŕzganie a chrastenie. S akustikou súvisí aj dodatočná protihluková izolácia, čo bolo pomerne kritizované miesto existujúcej Mazdy CX-5.

Nová je stredová konzola s dodatočnými odkladacími miestami a po novom sa tu objavuje elektronická parkovacia brzda, čím sa vraj tiež ušetrilo miesto. Ďalšie novinky sa týkajú predovšetkým výbavy a funkcií palubných systémov. Detaily sa potom dozvieme s novým slovenským cenníkom.

Čo sa motorov týka, európska verzia SUV Mazda CX-5 zostane pri benzínovom dvojlitri s výkonom 160 (4x4) alebo 165 koní (verzia s pohonom predných kolies) alebo turbodiesel 2,2 l s výkonmi 150 a 175 koní. Novinkou má byť atmosférický benzínový štvorvalec 2,5 l s výkonom 141 kW (192 k) a krútiacim momentom 256 Nm. Motory možno v závislosti na výbave kombinovať s manuálnou alebo automatickou šesťstupňovou prevodovkou. Motor 2,5 l by mal byť štandardne s automatom.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY