vytisknout velikost písma Mazda CX-5 má za sebou facelift a dostala nový motor

Mazda CX-5 má za sebou facelift a dostala nový motor
Zoznam kapitol
  1. Facelift pre SUV Mazda CX-5
  2. Fotogaléria: Mazda CX-5

Mazda predstavuje na autosalóne v Los Angeles po odhalení nového malého SUV CX-3 i facelift pre SUV CX-5. Nemení sa nič zásadné, snáď len nové masky si človek všimne na prvý pohľad, ale automobilka zapracovala hlavne na interiéri a zlepšení kvality a kultivovanosti. Pod kapotu sa dostal aj nový motor a existujúce jednotky sú úspornejšie.

mazda (1).jpgmazda (29).jpgmazda (45).jpgZvonku ani zvnútra veľké zmeny nečakajte. Hlavné má byť zlepšenie kultivovanosti a pohodlia. Nová je aj elektronická parkovacia brzda

Interiér sľubuje materiály kvalitnejšie nielen na pohľad, ale aj na dotyk. Zapracovať sa malo aj na samotnej kvalite dielenského spracovania, aby sa neozývalo vŕzganie a chrastenie. S akustikou súvisí aj dodatočná protihluková izolácia, čo bolo pomerne kritizované miesto existujúcej Mazdy CX-5.

Nová je stredová konzola s dodatočnými odkladacími miestami a po novom sa tu objavuje elektronická parkovacia brzda, čím sa vraj tiež ušetrilo miesto. Ďalšie novinky sa týkajú predovšetkým výbavy a funkcií palubných systémov. Detaily sa potom dozvieme s novým slovenským cenníkom.

Čo sa motorov týka, európska verzia SUV Mazda CX-5 zostane pri benzínovom dvojlitri s výkonom 160 (4x4) alebo 165 koní (verzia s pohonom predných kolies) alebo turbodiesel 2,2 l s výkonmi 150 a 175 koní. Novinkou má byť atmosférický benzínový štvorvalec 2,5 l s výkonom 141 kW (192 k) a krútiacim momentom 256 Nm. Motory možno v závislosti na výbave kombinovať s manuálnou alebo automatickou šesťstupňovou prevodovkou. Motor 2,5 l by mal byť štandardne s automatom.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY