vytisknout velikost písma Mazda CX-5 a Mazda6: Facelift dorazil na slovenský trh [prvé dojmy]

Okrem novej generácie Mazdy2 dorazili na slovenský trh ešte ďalšie dve novinky tejto značky. Do predaja sa dostali aj rekonštruované verzie Mazdy6 a CX-5.
Mazda CX-5 a Mazda6: Facelift dorazil na slovenský trh [prvé dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Mazda CX-5 2015: V hlavnej úlohe motor, Ako jazdí s vrcholným benzínom?
  2. Mazda6 taktiež detailne, Po novom s pohonom 4x4
  3. Fotogaléria

Mazda si na tento rok nachystala pomerne veľa noviniek. Nedávno sme písali o novej generácii Mazdy2, ktorá aktuálne dorazí na slovenský trh, doprovod jej pri tom budú robiť modernizované verzie CX-5 a Mazdy6. Tým však prísun nových modelov tejto značky nekončí.

V júni sa dočkajú záujemcovia malého SUV, pretože na náš trh dorazí Mazda CX-3. A konečne približne v auguste sa začne predávať toľko očakávaná nová MX-5. Mazda bude mať na jeseň kompletne obmenenú ponuku svojich automobilov. Pre úplnosť dodajme, že sa tak stane aj vďaka definitívnemu odchodu Mazdy5.

mazda-12.jpgmazda.jpgNa pohľad sa toho v CX-5 veľa nezmenilo. Upravené sú nárazníky, svetlá a auto dostalo novým spôsobom tvarované kolesá

Mazda CX-5 2015: V hlavnej úlohe motor

Mazda CX-5 sa objavila vo svojej aktuálnej generácii na trhu v roku 2012 a od tej doby nazbierala zhruba 800 000 celosvetovo predaných exemplárov. Príchod CX-5 bol pre japonskú automobilku veľmi dôležitý (asi ako XC90 pre Volvo), pretože odštartoval éru technológií SKYACTIV. Toto auto prinieslo nové motory, prevodovky, podvozok, proste úplne všetko.

Lenže od príchodu na trh už uplynuli tri roky, čo je taká obvyklá doba pre prvý facelift. Ten priniesol novú masku chladiča, upravené nárazníky, diódové svetlá a nové dizajny zliatinových kolies. Inak povedané, po stránke dizajnu sa toho veľa nezmenilo, pretože to nebolo potrebné. Dôležitejšie veci sa odohrali vo vnútri automobilu.

mazda-4.jpgmazda-5.jpgmazda-6.jpg
Jednou z noviniek faceliftu sú tiež svetlá, ktoré môžu byť celé zložené z diód

Mazda zapracovala predovšetkým na znížení hluku v interiéri. Vo vyšších rýchlostiach by mal rozdiel činiť až 13% v porovnaní s predchádzajúcou verziou. Izolácia sa pridávala pod kapotu, do dverí, na podlahu a inžinieri nasadili o pol milimetra silnejšie zadné okno (3,5 mm vs. 4 mm). Okrem toho dostala CX-5 iné tlmiče a na prednú nápravu aj zmenené silentbloky. Celkovo by teda malo byť modernizované prevedenie tichšie a komfortnejšie.

Ako jazdí s vrcholným benzínom?

Hlavnou novinkou je ale príchod nového motora. Nečakajte žiadny malý preplňovaný agregát. Mazda obohatila ponuku pre CX-5 o atmosféricky plnený štvorvalec s objemom 2,5 litra. Úprimne povedané, v dnešnej ekologicky postihnutej dobe to pôsobí ako malý zázrak. Samozrejme ide o štvorvalec Skyactiv-G, ktorý poznáme už z Mazdy6. Jeho maximálny výkon činí 141 kW (192 k) a štandardne je spojený so šesťstupňovým automatom.

mazda-8.jpgmazda-9.jpgPo novom môžete mať pod kapotou Mazdy CX-5 benzínový štvorvalec s objemom 2,5 litra. Automatická prevodovka ponúka možnosť športového nastavenia.

Mazda údajne tento motor zaradila do ponuky kvôli dopytu. A nakoniec sa nie je čomu diviť, pretože v kontexte jazdných veľmi schopného SUV ide o veľmi podarenú kombináciu. Motor ako taký ponúkne rýchlu odozvu na plynový pedál a od troch tisíc vyššie ukážkovú gradáciu výkonu. Toho najlepšieho sa dočkáte od štyri tisíc vyššie, pričom v manuálnom režime radenia môžete motor vytočiť až za šesť tisíc. Dynamika je pri ostrej jazde viac ako solídna.

Motor ale trochu brzdí v rozlete prevodovku, ktorú by som takto po prvej jazde ohodnotil ako pomalšiu. Kto chce ísť dynamicky, ten nájde vedľa voliča tlačidlo Sport, ktoré prepne automat do športového režimu a ten potom radí v najvyšších otáčkach. Pre rýchlu jazdu sa ale najviac hodí manuálny režim, kedy prevodovka počúva na slovo a vykoná vaše pokyny rýchlo a bez odvrávania.

Mazdu CX-5 považujem za jedno z jazdných najlepších SUV a táto krátka jazda mi znova pripomenula, ako sa tento model podaril. Tichší interiér a komfortnejší podvozok sú veci, ktoré potešia, podstata auta ale zostala rovnaká. Stále to je SUV, ktoré vás bude vyložene baviť šoférovať. Po novom k tomu akurát môžete mať výkonnejší motor. Vydarený facelift... Mimochodom ak sa odhady automobilky naplnia, potom bude tvoriť vrcholný benzínový štvorvalec zhruba desať percent predajov.

mazda-11.jpgmazda-2.jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY