vytisknout velikost písma Mazda CX-5 a Mazda6: Facelift dorazil na slovenský trh [prvé dojmy]

Okrem novej generácie Mazdy2 dorazili na slovenský trh ešte ďalšie dve novinky tejto značky. Do predaja sa dostali aj rekonštruované verzie Mazdy6 a CX-5.
Mazda CX-5 a Mazda6: Facelift dorazil na slovenský trh [prvé dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Mazda CX-5 2015: V hlavnej úlohe motor, Ako jazdí s vrcholným benzínom?
  2. Mazda6 taktiež detailne, Po novom s pohonom 4x4
  3. Fotogaléria

Mazda si na tento rok nachystala pomerne veľa noviniek. Nedávno sme písali o novej generácii Mazdy2, ktorá aktuálne dorazí na slovenský trh, doprovod jej pri tom budú robiť modernizované verzie CX-5 a Mazdy6. Tým však prísun nových modelov tejto značky nekončí.

V júni sa dočkajú záujemcovia malého SUV, pretože na náš trh dorazí Mazda CX-3. A konečne približne v auguste sa začne predávať toľko očakávaná nová MX-5. Mazda bude mať na jeseň kompletne obmenenú ponuku svojich automobilov. Pre úplnosť dodajme, že sa tak stane aj vďaka definitívnemu odchodu Mazdy5.

mazda-12.jpgmazda.jpgNa pohľad sa toho v CX-5 veľa nezmenilo. Upravené sú nárazníky, svetlá a auto dostalo novým spôsobom tvarované kolesá

Mazda CX-5 2015: V hlavnej úlohe motor

Mazda CX-5 sa objavila vo svojej aktuálnej generácii na trhu v roku 2012 a od tej doby nazbierala zhruba 800 000 celosvetovo predaných exemplárov. Príchod CX-5 bol pre japonskú automobilku veľmi dôležitý (asi ako XC90 pre Volvo), pretože odštartoval éru technológií SKYACTIV. Toto auto prinieslo nové motory, prevodovky, podvozok, proste úplne všetko.

Lenže od príchodu na trh už uplynuli tri roky, čo je taká obvyklá doba pre prvý facelift. Ten priniesol novú masku chladiča, upravené nárazníky, diódové svetlá a nové dizajny zliatinových kolies. Inak povedané, po stránke dizajnu sa toho veľa nezmenilo, pretože to nebolo potrebné. Dôležitejšie veci sa odohrali vo vnútri automobilu.

mazda-4.jpgmazda-5.jpgmazda-6.jpg
Jednou z noviniek faceliftu sú tiež svetlá, ktoré môžu byť celé zložené z diód

Mazda zapracovala predovšetkým na znížení hluku v interiéri. Vo vyšších rýchlostiach by mal rozdiel činiť až 13% v porovnaní s predchádzajúcou verziou. Izolácia sa pridávala pod kapotu, do dverí, na podlahu a inžinieri nasadili o pol milimetra silnejšie zadné okno (3,5 mm vs. 4 mm). Okrem toho dostala CX-5 iné tlmiče a na prednú nápravu aj zmenené silentbloky. Celkovo by teda malo byť modernizované prevedenie tichšie a komfortnejšie.

Ako jazdí s vrcholným benzínom?

Hlavnou novinkou je ale príchod nového motora. Nečakajte žiadny malý preplňovaný agregát. Mazda obohatila ponuku pre CX-5 o atmosféricky plnený štvorvalec s objemom 2,5 litra. Úprimne povedané, v dnešnej ekologicky postihnutej dobe to pôsobí ako malý zázrak. Samozrejme ide o štvorvalec Skyactiv-G, ktorý poznáme už z Mazdy6. Jeho maximálny výkon činí 141 kW (192 k) a štandardne je spojený so šesťstupňovým automatom.

mazda-8.jpgmazda-9.jpgPo novom môžete mať pod kapotou Mazdy CX-5 benzínový štvorvalec s objemom 2,5 litra. Automatická prevodovka ponúka možnosť športového nastavenia.

Mazda údajne tento motor zaradila do ponuky kvôli dopytu. A nakoniec sa nie je čomu diviť, pretože v kontexte jazdných veľmi schopného SUV ide o veľmi podarenú kombináciu. Motor ako taký ponúkne rýchlu odozvu na plynový pedál a od troch tisíc vyššie ukážkovú gradáciu výkonu. Toho najlepšieho sa dočkáte od štyri tisíc vyššie, pričom v manuálnom režime radenia môžete motor vytočiť až za šesť tisíc. Dynamika je pri ostrej jazde viac ako solídna.

Motor ale trochu brzdí v rozlete prevodovku, ktorú by som takto po prvej jazde ohodnotil ako pomalšiu. Kto chce ísť dynamicky, ten nájde vedľa voliča tlačidlo Sport, ktoré prepne automat do športového režimu a ten potom radí v najvyšších otáčkach. Pre rýchlu jazdu sa ale najviac hodí manuálny režim, kedy prevodovka počúva na slovo a vykoná vaše pokyny rýchlo a bez odvrávania.

Mazdu CX-5 považujem za jedno z jazdných najlepších SUV a táto krátka jazda mi znova pripomenula, ako sa tento model podaril. Tichší interiér a komfortnejší podvozok sú veci, ktoré potešia, podstata auta ale zostala rovnaká. Stále to je SUV, ktoré vás bude vyložene baviť šoférovať. Po novom k tomu akurát môžete mať výkonnejší motor. Vydarený facelift... Mimochodom ak sa odhady automobilky naplnia, potom bude tvoriť vrcholný benzínový štvorvalec zhruba desať percent predajov.

mazda-11.jpgmazda-2.jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY