vytisknout velikost písma Mazda CX-3 nepriniesla žiadne prekvapenia [prvé jazdné dojmy]

Dalo sa to čakať, ale po prvých kilometroch strávených za volantom novej Mazdy CX-3 to môžeme povedať určite. Toto auto neprinieslo žiadne prekvapenie. Pre vodičov je veľmi zaujímavé, ponúka solídny komfort a podarenú techniku. Tak ako každá Mazda využívajúca technológiu Skyactiv.
Mazda CX-3 nepriniesla žiadne prekvapenia [prvé jazdné dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Mazda2 základom, Dizajn: Ale veď viete
  2. Výborná najlacnejšia verzia
  3. Diesel: Tichý, kultivovaný, slabý
  4. Verdikt, Technické údaje
  5. Fotogaléria

Po crossoveri CX-5 pridala Mazda do svojej ponuky aj menšie SUV označené ako CX-3. Niet sa čomu čudovať, toto malé SUV, hoci niektorí o ich zmysle majú pochybnosti, sa teší veľkej predajnej obľube. Japonská automobilka s tým tiež počíta a vsádza na to, že novinka záujemcov osloví. Podľa odhadov by sa malo predávať na 150 000 exemplárov ročne, pričom 36 000 má skončiť na európskych cestách.

Mazda2 základom

Základom pre novú Mazdu CX-3 nie je Mazda3, ako by sa mohlo podľa označenia zdať, ale menšia Mazda2. S novou CX-3 má zhodný rázvor náprav 2570 mm, no tým spoločné veci končia. CX-3 je dlhšia, vyššia, širšia a ponúkne aj väčšie rozchod kolies na oboch nápravách. Na rozdiel od najmenšieho hatchbacku v ponuke Mazdy má navyše pod kapotou väčšie benzínové motory. Kým spomínaný hatchback si musí vystačiť s tisícpäťstovkou, CX-3 vsádza výhradne na dvojlitrové jednotky. A samozrejme sa bude toto SUV ponúkať aj vo verzii s pohonom všetkých kolies.

Čo sa samotnej techniky týka, nie je veľmi čo popisovať. Mazda opäť stavila na toľko osvedčený Skyactiv. Motory, prevodovky, podvozok, karosériu, všetko už v podstate poznáme. Otázka je teda v tomto prípade len jedna: Ako známa technika funguje v kombinácii s malým SUV?

mazdacx-69.jpgmazdacx-71.jpg
Mazda CX-3 je malé SUV, ktoré z niektorých uhlov pohľadu pripomína skôr hatchback. Dizajn ako taký je ale opäť veľmi podarený. 

Dizajn: Ale veď viete

Ani vzhľad nepriniesol nič nečakaného. Mazda znovu uplatnila svoj aktuálny dizajnový smer, takže opäť došlo na dynamické tvary a veľmi zaujímavé proporcie. CX-3, rovnako ako napríklad menšia dvojka, dostala neobvykle dlhú kapotu a dynamicky tvarovanú strechu. Výsledok vyzerá naozaj pekne, obzvlášť ak ho postavíte na osemnásťpalcové zliatinové kolesá.

O tom, kto tu poslúžil ako základ, prestanete definitívne pochybovať v momente, keď otvoríte dvere. Prístrojový štít, volant, spracovanie palubnej dosky, všetko je rovnaké ako v Mazde2 a ak nie, tak sú rozdiely len minimálne.

V rámci medzinárodnej prezentácie som najprv vyskúšal základnú verziu, ktorá nedostala okrem štandardnej výbavy nič navyše. To znamená pomerne veľa plastov, dokonca aj volant bol plastový. Lenže ono to všetko z nejakého dôvodu nevyzerá lacno. Ani najdostupnejšia CX-3 vo svojom interiéri ničím neuráža, a to je dobrá správa.

mazdacx-33.jpgmazdacx-61.jpgVľavo základná verzia vo výbave Emotion. Oproti vyšším výbavám je tu veľa plastu, ale ako celok to z nejakého dôvodu nevyzerá vôbec zle. Všeobecne interiér CX-3 veľmi pripomína Mazdu2.

Pravým opakom bolo druhé auto (výbava Revolution), ktoré už ponúklo kožené čalúnenie, automatickú klimatizáciu, tempomat a multimediálny systém so sedempalcovým dotykovým displejom. Ale aby som bol úprimný, keby základná verzia mala kožený volant, vôbec nič by mi nechýbalo.

Mazda CX-3 vs. Mazda2 
  CX-3 Mazda2
Dĺžka [mm] 4275 4060
Šírka [mm] 1765 1695
Výška [mm] 1535 1695
Rázvor náprav [mm] 2570 2570
Objem batožinového priestoru [l] 350/1260 280/950
Základná cena [EUR] 13 864 9 999

V CX-3 sa sedí vyššie, čo je dôvod, prečo je v aute viac miesta v porovnaní s Mazdou2 v pozdĺžnom smere. Viac priestoru potom prirodzene dostanete aj v oblasti lakťov a v oblasti hlavy. Osobne so svojimi 190 cm v druhej rade trochu bojujem s miestom pre kolená, ale na výšku sa sem stále ešte relatívne v pohode vojdem.

Kufor pojme v základnom usporiadaní 350 litrov, po sklopení sedačiek sa chváli nová CX-3 objemom 1260 litrov. V aute je tiež falošné dno, s ktorým môžete robiť klasické kúzla vrátane akéhosi umiestnenia šikmo naprieč. K čomu je to dobré, to presne neviem. Z môjho pohľadu je v kontexte batožinového priestoru potešiteľný aj fakt, že sa piate dvere vyklápajú dosť vysoko na to, aby som nemusel ukladať kufre do auta s helmou.

mazdacx-37.jpgmazdacx-38.jpgmazdacx-40.jpgmazdacx-41.jpgmazdacx-42.jpgmazdacx-43.jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY