vytisknout velikost písma Mazda CX-3 má šancu byť najzábavnejší malý crossover

Mazda CX-3 má šancu byť najzábavnejší malý crossover
Zoznam kapitol
  1. Nová Mazda CX-3
  2. Fotogaléria: Mazda CX-3

Nová Mazda CX-3 už nie je žiadnym tajomstvom. Automobilka ešte nezverejnila presnejšie technické dáta ani rozmery, ale veľkosťou by sme novinku mohli zaradiť asi niekam medzi novú Mazdu 2 a väčšiu Mazdu CX-5. No zloženie pohonných jednotiek napovedá, že to úplne malé a ľahké auto nebude.

mazda cx-3 (3).jpgmazda cx-3 (7).jpgmazda cx-3 (9).jpgPokiaľ bude Mazda CX-3 jazdiť rovnako dobre ako ostatné nové Mazdy, mohol by to byť skutočne najzábavnejší malý crossover, aspoň čo sa riadenia týka

Pod kapotou Mazdy CX-3 bude atmosférický benzínový dvojliter SkyActiv-G a európski zákazníci dostanú možnosť kúpiť si aj naftovú tisícpäťstovku SkyActiv-D. Všetky motory budú štandardne s šesťstupňovým manuálom, za príplatok možno dodať automat. Štandardne sa tiež jedná o predokolku, pohon 4x4 bude za príplatok k vybraným motorizáciam.

Mazda toho skutočne ešte veľa nepovedala. Dá sa však predpokladať rovnaký prístup ako u ostatných modelov využívajúcich továrenskú úspornú technológiu SkyActiv. No porovnávať posun hmotnosti s nejakým iným modelom dosť dobre nemožno, pretože Mazda ešte malý crossover nikdy nerobila.

Mazda CX-3 dostane aj moderné bezpečnostné a asistenčné systémy a rozšírené možnosti konektivity so smartfónmi, čo bude určite užitočné pre niekoho, kto strávi počas jazdy autom očami viac času na Facebooku ako na ceste.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY