vytisknout velikost písma Mazda CX-3 má šancu byť najzábavnejší malý crossover

Mazda CX-3 má šancu byť najzábavnejší malý crossover
Zoznam kapitol
  1. Nová Mazda CX-3
  2. Fotogaléria: Mazda CX-3

Nová Mazda CX-3 už nie je žiadnym tajomstvom. Automobilka ešte nezverejnila presnejšie technické dáta ani rozmery, ale veľkosťou by sme novinku mohli zaradiť asi niekam medzi novú Mazdu 2 a väčšiu Mazdu CX-5. No zloženie pohonných jednotiek napovedá, že to úplne malé a ľahké auto nebude.

mazda cx-3 (3).jpgmazda cx-3 (7).jpgmazda cx-3 (9).jpgPokiaľ bude Mazda CX-3 jazdiť rovnako dobre ako ostatné nové Mazdy, mohol by to byť skutočne najzábavnejší malý crossover, aspoň čo sa riadenia týka

Pod kapotou Mazdy CX-3 bude atmosférický benzínový dvojliter SkyActiv-G a európski zákazníci dostanú možnosť kúpiť si aj naftovú tisícpäťstovku SkyActiv-D. Všetky motory budú štandardne s šesťstupňovým manuálom, za príplatok možno dodať automat. Štandardne sa tiež jedná o predokolku, pohon 4x4 bude za príplatok k vybraným motorizáciam.

Mazda toho skutočne ešte veľa nepovedala. Dá sa však predpokladať rovnaký prístup ako u ostatných modelov využívajúcich továrenskú úspornú technológiu SkyActiv. No porovnávať posun hmotnosti s nejakým iným modelom dosť dobre nemožno, pretože Mazda ešte malý crossover nikdy nerobila.

Mazda CX-3 dostane aj moderné bezpečnostné a asistenčné systémy a rozšírené možnosti konektivity so smartfónmi, čo bude určite užitočné pre niekoho, kto strávi počas jazdy autom očami viac času na Facebooku ako na ceste.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY