vytisknout velikost písma Mazda CX-3: Cenník odhalený, pripravte si minimálne 13 800 eur

Mazda CX-3: Cenník odhalený, pripravte si minimálne 13 800 eur

Aj Mazda CX-3 prežíva na autosalóne v Ženeve oficiálne európsku premiéru. Hoci bolo o tomto aute už všetko napísané, stále stojí za pozornosť. Predovšetkým preto, že v rámci ženevského autosalónu zverejnila Mazda oficiálne cenník. Takže, ak si mienite CX-3 zaobstarať, pripravte si minimálne 13 838 eur.

Základné prevedenie nesie výbavu Emotion a pod kapotou má benzínový dvojliter s výkonom 88 kW (120 k). Prirodzene je tu tiež manuál. K rovnakému motoru si môžete zaobstarať aj automat, ale to musíte preskočiť výbavu Challenge a siahnuť až po tretej úrovni Attraction. V takomto prípade zaplatíte za CX-3 už 19 tisíc eur.

Výkonnejší dvojliter (110 kW/150 k) je štandardne spojený s pohonom všetkých kolies a dostupný je len s najvyššími výbavami Revolution alebo Revolution Top. Za najlacnejšie štvorkolku tým pádom zaplatíte 20 600 eur, ak sa uspokojíte s manuálom.

Naftová časť ponuky obsahuje iba jeden motor, a síce tisícpäťstovku Skyactiv-D s výkonom 77 kW (105 k). Vyberať môžete to, či chcete predokolku (minimálne 17 480 eur), štvorkolku (21 669 eur od výbavy Revolution) alebo štvorkolku s automatom (23 308 eur s výbavou Revolution).

Základná výbava Emotion obsahuje šestnásťpalcové plechové disky, manuálnu klimatizáciu, elektricky ovládané okná, audio, centrálne zamykanie alebo asistent rozjazdu do kopca.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY