vytisknout velikost písma Mazda chystá tajomný športiak. Bude mať motor Wankel?

Mazda chystá tajomný športiak. Bude mať motor Wankel?

Mazda privezie na tokijský autosalón koncept športového kupé. Zatiaľ toho veľa nevieme, ale podľa Mazdy sa jedná o koncept, ktorý v sebe koncentruje celú históriu športovej vozidiel značky Mazda. Už sa začína špekulovať o tom, že tento športiak je nástupca Mazdy RX-8 a že dostane motor Wankel.

Mazda vývoj motora Wankel (motor s otáčavým piestom) nevzdáva. Hoci súčasné emisné normy jeho nasadenie značne komplikujú, stále existuje oddelenie, ktoré na ňom usilovne pracuje. Nová generácia motora Wankel má byť výrazne úspornejšia a tiež šetrnejšia k životnému prostrediu.

Nie je ani vylúčené, že budúca aplikácia motora Wankel nájde uplatnenie v plug-in hybride, v ktorom bude rotačný motor fungovať ako generátor. Jeho kompaktné rozmery a jednoduchá stavba ho k tomu priamo predurčujú. Športovému vozidlu ale nie je situácia naklonená.

Veľkým kameňom úrazu motorov typu Wankel je už principiálne nižšia účinnosť kvôli premenlivému tvaru spaľovacej komory. Trpí tiež na životnosť tesnenia a stretáva sa so spotrebou oleja. Mazda sa všetko toto snaží vyriešiť, aby sa mohla k netradičnej koncepcii motora vrátiť.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY