vytisknout velikost písma Mazda chystá tajomný športiak. Bude mať motor Wankel?

Mazda chystá tajomný športiak. Bude mať motor Wankel?

Mazda privezie na tokijský autosalón koncept športového kupé. Zatiaľ toho veľa nevieme, ale podľa Mazdy sa jedná o koncept, ktorý v sebe koncentruje celú históriu športovej vozidiel značky Mazda. Už sa začína špekulovať o tom, že tento športiak je nástupca Mazdy RX-8 a že dostane motor Wankel.

Mazda vývoj motora Wankel (motor s otáčavým piestom) nevzdáva. Hoci súčasné emisné normy jeho nasadenie značne komplikujú, stále existuje oddelenie, ktoré na ňom usilovne pracuje. Nová generácia motora Wankel má byť výrazne úspornejšia a tiež šetrnejšia k životnému prostrediu.

Nie je ani vylúčené, že budúca aplikácia motora Wankel nájde uplatnenie v plug-in hybride, v ktorom bude rotačný motor fungovať ako generátor. Jeho kompaktné rozmery a jednoduchá stavba ho k tomu priamo predurčujú. Športovému vozidlu ale nie je situácia naklonená.

Veľkým kameňom úrazu motorov typu Wankel je už principiálne nižšia účinnosť kvôli premenlivému tvaru spaľovacej komory. Trpí tiež na životnosť tesnenia a stretáva sa so spotrebou oleja. Mazda sa všetko toto snaží vyriešiť, aby sa mohla k netradičnej koncepcii motora vrátiť.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY