vytisknout velikost písma Mazda chystá tajomný športiak. Bude mať motor Wankel?

Mazda chystá tajomný športiak. Bude mať motor Wankel?

Mazda privezie na tokijský autosalón koncept športového kupé. Zatiaľ toho veľa nevieme, ale podľa Mazdy sa jedná o koncept, ktorý v sebe koncentruje celú históriu športovej vozidiel značky Mazda. Už sa začína špekulovať o tom, že tento športiak je nástupca Mazdy RX-8 a že dostane motor Wankel.

Mazda vývoj motora Wankel (motor s otáčavým piestom) nevzdáva. Hoci súčasné emisné normy jeho nasadenie značne komplikujú, stále existuje oddelenie, ktoré na ňom usilovne pracuje. Nová generácia motora Wankel má byť výrazne úspornejšia a tiež šetrnejšia k životnému prostrediu.

Nie je ani vylúčené, že budúca aplikácia motora Wankel nájde uplatnenie v plug-in hybride, v ktorom bude rotačný motor fungovať ako generátor. Jeho kompaktné rozmery a jednoduchá stavba ho k tomu priamo predurčujú. Športovému vozidlu ale nie je situácia naklonená.

Veľkým kameňom úrazu motorov typu Wankel je už principiálne nižšia účinnosť kvôli premenlivému tvaru spaľovacej komory. Trpí tiež na životnosť tesnenia a stretáva sa so spotrebou oleja. Mazda sa všetko toto snaží vyriešiť, aby sa mohla k netradičnej koncepcii motora vrátiť.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY