vytisknout velikost písma Mazda chystá nový Wankel. Vráti sa v roku 2017 a ponúkne 300 k

Mazda chystá nový Wankel. Vráti sa v roku 2017 a ponúkne 300 k

O návrate motora s rotačným piestom pod kapotu športového modelu značky Mazda sa špekuluje od čias, kedy Mazda RX-8 vypratala svoje pozície na tru. Najskôr sa hovorilo o konci roka 2015, najnovšie správy ale sľubujú až rok 2017. Mimochodom v rovnakom roku oslávi japonská automobilka 50. narodeniny svojho úplne prvého automobilu osadeného týmto motorom. To asi nebude náhoda...

Podľa zdrojov kolegov z britského Autoexpress bude nástupca modelov RX-7/RX-8 väčší a výkonnejší ako nová Mazda MX-5. Motor by mal ponúknuť až 300 koní a inžinieri použijú technológie SKYACTIV. Poháňaná bude samozrejme zadná náprava a vozidlo bude veľmi ľahké. Možno aj z tohto dôvodu pôjde opäť o dvojdverové kupé.

Prvé auto s motorom typu Wankel predstavila Mazda v roku 1967. Išlo o model Cosmo Sport. Maximálny výkon jednotky zloženej z dvoch rotačných piestov dosahoval na 110 koní a krútiaci moment vrcholil hodnotou 130 Nm.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY