vytisknout velikost písma Mazda a Toyota by mohli zdieľať motory aj hybridný pohon

Mazda a Toyota by mohli zdieľať motory aj hybridný pohon

Japonské automobilky Mazda a Toyota zrejme spoja svoje sily pri ďalšom vývoji hybridných pohonov a palivových článkov. Obe značky už teraz spolupracujú, ale práve rastúce náklady na vývoj nových pohonov a znižovanie emisií CO2 volajú po hľadaní strategických partnerov.

Obe automobilky podľa informácií AutoNews už konajú. Dohoda by sa mala točiť okolo toho, že Toyota poskytne Mazde svoju technológiu palivových článkov z modelu Toyota Mirai a Mazda zase dodá motory SKYACTIV vrátane dieselov.

Toyota v súčasnosti spolupracuje aj s BMW a od neho si tiež požičiava dieselové motory. Mazda by zas mohla výrazne ušetriť na vývoji palivových článkov, pretože jej vývoj trochu viazne a výsledky zatiaľ nie sú uspokojivé. Palivové články majú podľa Toyoty schodnejšiu budúcnosť než klasické elektromobily.

Toyota už niektoré zo svojich patentov získaných pri vývoji vodíkových palivových článkov uvoľnila. Sú voľne k dispozícii a automobilka dúfa, že sa vďaka tomu technológia rýchlejšie rozšíri a bude o ňu záujem.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY