vytisknout velikost písma Mazda a Toyota by mohli zdieľať motory aj hybridný pohon

Mazda a Toyota by mohli zdieľať motory aj hybridný pohon

Japonské automobilky Mazda a Toyota zrejme spoja svoje sily pri ďalšom vývoji hybridných pohonov a palivových článkov. Obe značky už teraz spolupracujú, ale práve rastúce náklady na vývoj nových pohonov a znižovanie emisií CO2 volajú po hľadaní strategických partnerov.

Obe automobilky podľa informácií AutoNews už konajú. Dohoda by sa mala točiť okolo toho, že Toyota poskytne Mazde svoju technológiu palivových článkov z modelu Toyota Mirai a Mazda zase dodá motory SKYACTIV vrátane dieselov.

Toyota v súčasnosti spolupracuje aj s BMW a od neho si tiež požičiava dieselové motory. Mazda by zas mohla výrazne ušetriť na vývoji palivových článkov, pretože jej vývoj trochu viazne a výsledky zatiaľ nie sú uspokojivé. Palivové články majú podľa Toyoty schodnejšiu budúcnosť než klasické elektromobily.

Toyota už niektoré zo svojich patentov získaných pri vývoji vodíkových palivových článkov uvoľnila. Sú voľne k dispozícii a automobilka dúfa, že sa vďaka tomu technológia rýchlejšie rozšíri a bude o ňu záujem.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY