vytisknout velikost písma Mazda a Toyota by mohli zdieľať motory aj hybridný pohon

Mazda a Toyota by mohli zdieľať motory aj hybridný pohon

Japonské automobilky Mazda a Toyota zrejme spoja svoje sily pri ďalšom vývoji hybridných pohonov a palivových článkov. Obe značky už teraz spolupracujú, ale práve rastúce náklady na vývoj nových pohonov a znižovanie emisií CO2 volajú po hľadaní strategických partnerov.

Obe automobilky podľa informácií AutoNews už konajú. Dohoda by sa mala točiť okolo toho, že Toyota poskytne Mazde svoju technológiu palivových článkov z modelu Toyota Mirai a Mazda zase dodá motory SKYACTIV vrátane dieselov.

Toyota v súčasnosti spolupracuje aj s BMW a od neho si tiež požičiava dieselové motory. Mazda by zas mohla výrazne ušetriť na vývoji palivových článkov, pretože jej vývoj trochu viazne a výsledky zatiaľ nie sú uspokojivé. Palivové články majú podľa Toyoty schodnejšiu budúcnosť než klasické elektromobily.

Toyota už niektoré zo svojich patentov získaných pri vývoji vodíkových palivových článkov uvoľnila. Sú voľne k dispozícii a automobilka dúfa, že sa vďaka tomu technológia rýchlejšie rozšíri a bude o ňu záujem.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY