vytisknout velikost písma Mazda a Toyota by mohli zdieľať motory aj hybridný pohon

Mazda a Toyota by mohli zdieľať motory aj hybridný pohon

Japonské automobilky Mazda a Toyota zrejme spoja svoje sily pri ďalšom vývoji hybridných pohonov a palivových článkov. Obe značky už teraz spolupracujú, ale práve rastúce náklady na vývoj nových pohonov a znižovanie emisií CO2 volajú po hľadaní strategických partnerov.

Obe automobilky podľa informácií AutoNews už konajú. Dohoda by sa mala točiť okolo toho, že Toyota poskytne Mazde svoju technológiu palivových článkov z modelu Toyota Mirai a Mazda zase dodá motory SKYACTIV vrátane dieselov.

Toyota v súčasnosti spolupracuje aj s BMW a od neho si tiež požičiava dieselové motory. Mazda by zas mohla výrazne ušetriť na vývoji palivových článkov, pretože jej vývoj trochu viazne a výsledky zatiaľ nie sú uspokojivé. Palivové články majú podľa Toyoty schodnejšiu budúcnosť než klasické elektromobily.

Toyota už niektoré zo svojich patentov získaných pri vývoji vodíkových palivových článkov uvoľnila. Sú voľne k dispozícii a automobilka dúfa, že sa vďaka tomu technológia rýchlejšie rozšíri a bude o ňu záujem.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY