vytisknout velikost písma Mazda 3 SKYACTIV-Hybrid: 136 koní a spotreba 3,2 l/100 km

Automobilka Mazda v Tokiu vystavila aj hybridnú verziu svojho kompaktného modelu Mazda 3.
Mazda 3 SKYACTIV-Hybrid: 136 koní a spotreba 3,2 l/100 km

S ohľadom na priložené oficiálne snímky je potrebné uviesť, že značka Mazda na svojom domácom trhu predáva v Európe známe vozidlá Mazda 3 pod označením Axela. A teraz k tomu najdôležitejšiemu. Na práve prebiehajúcom autosalóne v Tokiu automobilka z Hirošimy priviezla hybridný prevedenie svoje "trojky". Nesie označenie Mazda 3 SKYACTIV-Hybrid.

Mazda 3 Hybrid 02.jpgMazda 3 Hybrid 01.jpgMazda 3 Hybrid 11.jpgMazda 3 Hybrid 13.jpgMazda 3 Hybrid 12.jpgMazda 3 Hybrid 05.jpg
Mazda 3 SKYACTIV-Hybrid zostane zatiaľ určená len domácemu publiku

Jadrom hybridnej pohonnej sústavy je zážihový štvorvalec 2,0 l SKYACTIV-G. Ten sa v súčasnosti predáva vo výkonových verziách 88 a 121 kW, avšak v tomto prípade bol ďalej podladený až na 73 kW. Podporou mu je v prevodovej skrini vstavaný elektromotor s výkonom 82 koní (60 kW) a krútiacim momentom 208 Nm a pohonná sústava modelu Mazda 3 SKYACTIV-Hybrid ponúkne celkový výkon 136 koní (100 kW).

Ako je vidieť z priložených obrázkov, akumulátory a ďalšie prvky celého hybridného systému sú umiestnené za zadnými sedadlami. Výrobca sľubuje pohotovostnú hmotnosť 1 390 kg a priemernú spotrebu 3,2 l/100 km podľa japonského cyklu JC08. Nová Mazda 3 SKYACTIV-Hybrid (Axela) má na japonskom trhu vstúpiť do predajov už v priebehu nasledujúcich týždňov, o dostupnosti tohto modelu na exportných trhoch zatiaľ informácie nemáme.

Mazda 3 Hybrid 03.jpgMazda 3 Hybrid 04.jpgMazda 3 Hybrid 06.jpgMazda 3 Hybrid 08.jpgMazda 3 Hybrid 07.jpgMazda 3 Hybrid 09.jpg
Mazda 3 SKYACTIV-Hybrid
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY