vytisknout velikost písma Mazda 3 SKYACTIV-Hybrid: 136 koní a spotreba 3,2 l/100 km

Automobilka Mazda v Tokiu vystavila aj hybridnú verziu svojho kompaktného modelu Mazda 3.
Mazda 3 SKYACTIV-Hybrid: 136 koní a spotreba 3,2 l/100 km

S ohľadom na priložené oficiálne snímky je potrebné uviesť, že značka Mazda na svojom domácom trhu predáva v Európe známe vozidlá Mazda 3 pod označením Axela. A teraz k tomu najdôležitejšiemu. Na práve prebiehajúcom autosalóne v Tokiu automobilka z Hirošimy priviezla hybridný prevedenie svoje "trojky". Nesie označenie Mazda 3 SKYACTIV-Hybrid.

Mazda 3 Hybrid 02.jpgMazda 3 Hybrid 01.jpgMazda 3 Hybrid 11.jpgMazda 3 Hybrid 13.jpgMazda 3 Hybrid 12.jpgMazda 3 Hybrid 05.jpg
Mazda 3 SKYACTIV-Hybrid zostane zatiaľ určená len domácemu publiku

Jadrom hybridnej pohonnej sústavy je zážihový štvorvalec 2,0 l SKYACTIV-G. Ten sa v súčasnosti predáva vo výkonových verziách 88 a 121 kW, avšak v tomto prípade bol ďalej podladený až na 73 kW. Podporou mu je v prevodovej skrini vstavaný elektromotor s výkonom 82 koní (60 kW) a krútiacim momentom 208 Nm a pohonná sústava modelu Mazda 3 SKYACTIV-Hybrid ponúkne celkový výkon 136 koní (100 kW).

Ako je vidieť z priložených obrázkov, akumulátory a ďalšie prvky celého hybridného systému sú umiestnené za zadnými sedadlami. Výrobca sľubuje pohotovostnú hmotnosť 1 390 kg a priemernú spotrebu 3,2 l/100 km podľa japonského cyklu JC08. Nová Mazda 3 SKYACTIV-Hybrid (Axela) má na japonskom trhu vstúpiť do predajov už v priebehu nasledujúcich týždňov, o dostupnosti tohto modelu na exportných trhoch zatiaľ informácie nemáme.

Mazda 3 Hybrid 03.jpgMazda 3 Hybrid 04.jpgMazda 3 Hybrid 06.jpgMazda 3 Hybrid 08.jpgMazda 3 Hybrid 07.jpgMazda 3 Hybrid 09.jpg
Mazda 3 SKYACTIV-Hybrid
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY