vytisknout velikost písma Mazda 3 SKYACTIV-Hybrid: 136 koní a spotreba 3,2 l/100 km

Automobilka Mazda v Tokiu vystavila aj hybridnú verziu svojho kompaktného modelu Mazda 3.
Mazda 3 SKYACTIV-Hybrid: 136 koní a spotreba 3,2 l/100 km

S ohľadom na priložené oficiálne snímky je potrebné uviesť, že značka Mazda na svojom domácom trhu predáva v Európe známe vozidlá Mazda 3 pod označením Axela. A teraz k tomu najdôležitejšiemu. Na práve prebiehajúcom autosalóne v Tokiu automobilka z Hirošimy priviezla hybridný prevedenie svoje "trojky". Nesie označenie Mazda 3 SKYACTIV-Hybrid.

Mazda 3 Hybrid 02.jpgMazda 3 Hybrid 01.jpgMazda 3 Hybrid 11.jpgMazda 3 Hybrid 13.jpgMazda 3 Hybrid 12.jpgMazda 3 Hybrid 05.jpg
Mazda 3 SKYACTIV-Hybrid zostane zatiaľ určená len domácemu publiku

Jadrom hybridnej pohonnej sústavy je zážihový štvorvalec 2,0 l SKYACTIV-G. Ten sa v súčasnosti predáva vo výkonových verziách 88 a 121 kW, avšak v tomto prípade bol ďalej podladený až na 73 kW. Podporou mu je v prevodovej skrini vstavaný elektromotor s výkonom 82 koní (60 kW) a krútiacim momentom 208 Nm a pohonná sústava modelu Mazda 3 SKYACTIV-Hybrid ponúkne celkový výkon 136 koní (100 kW).

Ako je vidieť z priložených obrázkov, akumulátory a ďalšie prvky celého hybridného systému sú umiestnené za zadnými sedadlami. Výrobca sľubuje pohotovostnú hmotnosť 1 390 kg a priemernú spotrebu 3,2 l/100 km podľa japonského cyklu JC08. Nová Mazda 3 SKYACTIV-Hybrid (Axela) má na japonskom trhu vstúpiť do predajov už v priebehu nasledujúcich týždňov, o dostupnosti tohto modelu na exportných trhoch zatiaľ informácie nemáme.

Mazda 3 Hybrid 03.jpgMazda 3 Hybrid 04.jpgMazda 3 Hybrid 06.jpgMazda 3 Hybrid 08.jpgMazda 3 Hybrid 07.jpgMazda 3 Hybrid 09.jpg
Mazda 3 SKYACTIV-Hybrid
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY