vytisknout velikost písma Mazda 3 SKYACTIV-Hybrid: 136 koní a spotreba 3,2 l/100 km

Automobilka Mazda v Tokiu vystavila aj hybridnú verziu svojho kompaktného modelu Mazda 3.
Mazda 3 SKYACTIV-Hybrid: 136 koní a spotreba 3,2 l/100 km

S ohľadom na priložené oficiálne snímky je potrebné uviesť, že značka Mazda na svojom domácom trhu predáva v Európe známe vozidlá Mazda 3 pod označením Axela. A teraz k tomu najdôležitejšiemu. Na práve prebiehajúcom autosalóne v Tokiu automobilka z Hirošimy priviezla hybridný prevedenie svoje "trojky". Nesie označenie Mazda 3 SKYACTIV-Hybrid.

Mazda 3 Hybrid 02.jpgMazda 3 Hybrid 01.jpgMazda 3 Hybrid 11.jpgMazda 3 Hybrid 13.jpgMazda 3 Hybrid 12.jpgMazda 3 Hybrid 05.jpg
Mazda 3 SKYACTIV-Hybrid zostane zatiaľ určená len domácemu publiku

Jadrom hybridnej pohonnej sústavy je zážihový štvorvalec 2,0 l SKYACTIV-G. Ten sa v súčasnosti predáva vo výkonových verziách 88 a 121 kW, avšak v tomto prípade bol ďalej podladený až na 73 kW. Podporou mu je v prevodovej skrini vstavaný elektromotor s výkonom 82 koní (60 kW) a krútiacim momentom 208 Nm a pohonná sústava modelu Mazda 3 SKYACTIV-Hybrid ponúkne celkový výkon 136 koní (100 kW).

Ako je vidieť z priložených obrázkov, akumulátory a ďalšie prvky celého hybridného systému sú umiestnené za zadnými sedadlami. Výrobca sľubuje pohotovostnú hmotnosť 1 390 kg a priemernú spotrebu 3,2 l/100 km podľa japonského cyklu JC08. Nová Mazda 3 SKYACTIV-Hybrid (Axela) má na japonskom trhu vstúpiť do predajov už v priebehu nasledujúcich týždňov, o dostupnosti tohto modelu na exportných trhoch zatiaľ informácie nemáme.

Mazda 3 Hybrid 03.jpgMazda 3 Hybrid 04.jpgMazda 3 Hybrid 06.jpgMazda 3 Hybrid 08.jpgMazda 3 Hybrid 07.jpgMazda 3 Hybrid 09.jpg
Mazda 3 SKYACTIV-Hybrid
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

dnes | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

včera | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY