vytisknout velikost písma Mazda 3: prvé kilometre za volantom, živé foto z Barcelony

V týchto hodinách skúšame v okolí Barcelony novú generáciu modelu Mazda 3. Ako vôbec prvý v slovenskom éteri vám teraz ponúkame naše prvé praktické skúsenosti, ale aj ďalšie podrobnosti vrátane cien, špecifikácií a techniky.
Mazda 3: prvé kilometre za volantom, živé foto z Barcelony
Zoznam kapitol
  1. Čerstvý hráč nastupuje, Nový jazyk, nová technika
  2. Že to bez downsizingu nejde…?, Ponuka verzií
  3. Prvé dojmy, Technické údaje
  4. Fotogaléria (živé snímky z Barcelony)
  5. Fotogaléria (štúdiové snímky Mazda)

Čerstvý hráč nastupuje

Včerajší deň sme z veľkej časti prežili za volantom novej Mazdy 3 pri testovacích jazdách na pobreží Garraf pri Stredozemnom mori, len niekoľko kilometrov od Barcelony. Hneď na úvod treba pripustiť, že okolnosti nám tentokrát nedopriali pripraviť pre vás živé zábery v kvalite, na ktorú ste zvyknutí. V priebehu dneška sa preto tešte na fotografie nové, verme zaujímavejšie.

IMG_0410.JPGIMG_0413.JPGIMG_0415.JPG
Nová Mazda 3 pri živom stretnutí vzbudzuje rešpekt

Nová, v poradí už tretia generácia modelu Mazda 3 oslávila svoju oficiálnu premiéru len pred niekoľkými týždňami na autosalóne vo Frankfurte. Pripomeňme, že hoci sa aj tento model Mazdy bude na rozdiel od konkurencie vyrábať výhradne v Japonsku, na európskom trhu bude hrať zásadnú úlohu. Pustí sa tu totiž do súboja v mimoriadne exponovanom segmente nižšej strednej triedy. Doteraz vzniklo viac ako 3,6 mil. vozidiel Mazda 3.

Musím poznamenať, že jazdiť s naozaj novým autom a spoznávať detaily jeho konštrukcie je skutočným potešením. Asi už všetkých tak nejak štve, že drvivá väčšina automobilových noviniek je novinkami iba v úvodzovkách, pretože ide s ohľadom na minimalizáciu počiatočných investícií spravidla len o viac či menej rozsiahle facelifty.

Jorgen Olesen, viceprezident pre logistiku a služby zákazníkom v spoločnosti Mazda Motor Europe, mi pri rozprave na túto tému povedal: "Ja tomu nerozumiem. Keď sme napríklad do výroby a bežnej prevádzky zavádzali po všetkých stránkach úplne novú Mazdu CX-5, mali sme s ňou ďaleko menej technických starostí, než bývajú s faceliftami ... ".

IMG_0480.JPGIMG_0486.JPGIMG_0492.JPG
Jerome De Haan, Jorgen Olesen a Takeo Moriuchi na tlačovej konferencii k novej Mazde 3

Na úvodnej pondelkovej konferencii vystúpil tiež Takeo Moriuchi, programový manažér vývoja automobilov z Mazda Motor Corporation, ktorý nám priblížil myšlienkové pochody a stratégie svojho tímu pri vývoji novinky, ale aj rad jej technických fines. Prezradil tiež, že hlavnou inšpiráciou bolo japonské súslovie "Jinba Ittajovi", ktoré možno preložiť ako "jazdec a jeho kôň".

Nový jazyk, nová technika

Nová Mazda 3 je ďalšou evolúciou štylistického princípu Kodo, ktorý sme už videli v modeloch Mazda 6 a Mazda CX-5, avšak svoju premiéru oslávila už v septembri roku 2010 v podobe koncepčnej štúdie "štvordverového kupé" Mazda Shinari. Hneď pri prvom živom stretnutí vám bude Mazda 3 pripomínať väčšiu "šestku", ktorá je vlastne tiež celkom čerstvým modelom, ale ako je vidieť na "trojke", pokrok zastaviť nedá.

Mazda3_technical_2013_01_SKYAKTIV-G_2.0.jpgMazda3_technical_2013_02_SKYAKTIV-G_1.5.jpgMazda3_technical_2013_03_SKYAKTIV-G_2.2.jpgMazda3_technical_2013_04_SKYAKTIV-MT.jpgMazda3_technical_2013_05_SKYAKTIVE-Drive.jpgMazda3_technical_2013_10_GhostView.jpg
Skyactiv, to nie sú len nové motory a prevodovky...

Nová Mazda 3 pôsobí oproti svojmu predchodcovi naozaj elegantným a vyváženým dojmom, za výraznou päťuholníkovou maskou sa skrývajú lamely upravujúce prúdenie vzduchu v okolí chladičov s dôrazom na obmedzenie odporu vzduchu. K tomu prispievajú aj samočinne sa prievierajúce lamely za mriežkou v spodnej časti nárazníka. Pri pohľade z boku si všimneme dvojice výrazných, mäkko rezaných oblúkov, ktoré opticky prepájajú horné hrany predných a zadných združených svetiel a stretávajú sa v oblasti stĺpikov B.

Aj interiér pôsobí trochu dospelejším, kvalitnejšie vykonaným dojmom, avšak napríklad oproti väčšej rade Mazda 6 vyniká odvážnejšie pojatým prístrojovým štítom s jediným okrúhlym ciferníkom uprostred (niekomu to možno trochu pripomenie Volvo V40). Samozrejmosťou je moderná multimediálna sústava ponúkajúca všestrannú prepojiteľnosť s externými zariadeniami či prístup na internet.

Mazda3_technical_2013_06_SKYAKTIV-Body_HB_Lightweight.jpgMazda3_technical_2013_07_SKYAKTIV-Body_SDB_Lightweight.jpgMazda3_technical_2013_11_Chassis_Front.jpgMazda3_technical_2013_08_SKYAKTIV-Body_HB_Rigidity.jpgMazda3_technical_2013_09_SKYACTIV-Body_SDN_Rigidity.jpgMazda3_technical_2013_12_SKYAKTIV-Chassis_Rear.jpg
... ale taktiež premyselná štruktúra karosérie a zavesenia kolies

V Mazde jej hovoria HMI, oproti väčšej "šestke" má displej s väčšou uhlopriečkou a jednoduchšie a prehľadnejšie ovládanie otočným ovládačom na stredovej konzole a niekoľkými priľahlými tlačidlami. Funguje to znamenite, oproti spomínanej Mazde 6 sa skupiny tlačidiel nedublujú a v kombinácii s hlasovým ovládaním ide o vyvážený celok s intuitívnym systémom.

O pohon novej generácie Mazdy 3 sa starajú moderné štvorvalcové motory radu Skyactiv, ktoré sú v princípe prekvapivo jednoduché a bez problémov plnia pripravovanú emisnú normu Euro VI. Pripomeňme, že pod heslo Skyactiv v Mazde skrývajú prakticky všetky mechanické komponenty vrátane prevodoviek a závesov kolies. Jerome De Haan, šéf PR v Mazda Motor Europe, na barcelonskej prezentácii uviedol, že v roku 2016 bude z princípov Skyactiv vychádzať z 80% vyrobených vozidiel Mazda.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Dvojtest Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI a 1.4 TSI DSG: Zlý sen

Dvojtest Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI a 1.4 TSI DSG: Zlý sen

Nástupcu zvýšeného Golfu Plus sme podrobili redakčnému testu rovno v dvoch variantoch: cenovo dostupné 1.2 TSI Comfortline s manuálnym radením a rozmarné 1.4 TSI Highline s automatom DSG.

dnes | Jiří Červenka | 1 příspěvek
Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

22. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY