vytisknout velikost písma Mazda 3 MPS zrejme dorazí s pohonom všetkých kolies

Mazda 3 MPS zrejme dorazí s pohonom všetkých kolies

Sériová verzia novej generácie Mazdy 3 má svoju svetovú premiéru za sebou a začína sa predávať, nastáva čas špekulácií, ako to asi dopadne s ostrým prevedením MPS. Aktuálne sa z rôznych zdrojov vyrojili informácie o tom, že by novinka mohla dostať k dispozícii pohon všetkých kolies. Pretože je základ u novej trojky prevzatý z CX-5, nie je zástavba štvorkolky veľkým problémom a s definitívnou platnosťou by sa tak odstránili problémy s prenosom vysokého výkonu len na prednú nápravu.

Čo presne nájdeme pod kapotou, v tom sa neoficiálne informácie rozchádzajú. Podľa niektorých by tu mal byť atmosférický motor, podľa iných preplňovaný dvojliter. S istotou sa nedá prikloniť ani k jednej variante, ale ak by Mazda išla cestou pohonu všetkých kolies, čím by sa prihlásila do boja s konkurenciou typu VW Golf R naladeným na 300 koní, potom by bol slabší atmosférický motor pomerne odvážnym ťahom. Avšak ako dokazuje GT86/BRZ, k zábave za volantom stovky koní potrebné nie sú.

Ak nám bude japonská automobilka Mazda naklonená, potom by sa MPS mohlo objaviť ešte do konca tohto roka. Uvidíme. Každopádne predstava Mazdy 3 MPS s pohonom všetkých kolies nie je vôbec nezaujímavá.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY