vytisknout velikost písma Mazda 3 MPS zrejme dorazí s pohonom všetkých kolies

Mazda 3 MPS zrejme dorazí s pohonom všetkých kolies

Sériová verzia novej generácie Mazdy 3 má svoju svetovú premiéru za sebou a začína sa predávať, nastáva čas špekulácií, ako to asi dopadne s ostrým prevedením MPS. Aktuálne sa z rôznych zdrojov vyrojili informácie o tom, že by novinka mohla dostať k dispozícii pohon všetkých kolies. Pretože je základ u novej trojky prevzatý z CX-5, nie je zástavba štvorkolky veľkým problémom a s definitívnou platnosťou by sa tak odstránili problémy s prenosom vysokého výkonu len na prednú nápravu.

Čo presne nájdeme pod kapotou, v tom sa neoficiálne informácie rozchádzajú. Podľa niektorých by tu mal byť atmosférický motor, podľa iných preplňovaný dvojliter. S istotou sa nedá prikloniť ani k jednej variante, ale ak by Mazda išla cestou pohonu všetkých kolies, čím by sa prihlásila do boja s konkurenciou typu VW Golf R naladeným na 300 koní, potom by bol slabší atmosférický motor pomerne odvážnym ťahom. Avšak ako dokazuje GT86/BRZ, k zábave za volantom stovky koní potrebné nie sú.

Ak nám bude japonská automobilka Mazda naklonená, potom by sa MPS mohlo objaviť ešte do konca tohto roka. Uvidíme. Každopádne predstava Mazdy 3 MPS s pohonom všetkých kolies nie je vôbec nezaujímavá.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY