vytisknout velikost písma Mazda 3 MPS zrejme dorazí s pohonom všetkých kolies

Mazda 3 MPS zrejme dorazí s pohonom všetkých kolies

Sériová verzia novej generácie Mazdy 3 má svoju svetovú premiéru za sebou a začína sa predávať, nastáva čas špekulácií, ako to asi dopadne s ostrým prevedením MPS. Aktuálne sa z rôznych zdrojov vyrojili informácie o tom, že by novinka mohla dostať k dispozícii pohon všetkých kolies. Pretože je základ u novej trojky prevzatý z CX-5, nie je zástavba štvorkolky veľkým problémom a s definitívnou platnosťou by sa tak odstránili problémy s prenosom vysokého výkonu len na prednú nápravu.

Čo presne nájdeme pod kapotou, v tom sa neoficiálne informácie rozchádzajú. Podľa niektorých by tu mal byť atmosférický motor, podľa iných preplňovaný dvojliter. S istotou sa nedá prikloniť ani k jednej variante, ale ak by Mazda išla cestou pohonu všetkých kolies, čím by sa prihlásila do boja s konkurenciou typu VW Golf R naladeným na 300 koní, potom by bol slabší atmosférický motor pomerne odvážnym ťahom. Avšak ako dokazuje GT86/BRZ, k zábave za volantom stovky koní potrebné nie sú.

Ak nám bude japonská automobilka Mazda naklonená, potom by sa MPS mohlo objaviť ešte do konca tohto roka. Uvidíme. Každopádne predstava Mazdy 3 MPS s pohonom všetkých kolies nie je vôbec nezaujímavá.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY