vytisknout velikost písma Mazda 3 dostala diesel 1.5 SkyActiv-D. Jazdí za 3,7 litra na 100 km

Do Mazdy 3 mieri aj menšie turbo diesel 1,5 l. S emisiami sa zmestí pod 100 g/km CO2.
Mazda 3 dostala diesel 1.5 SkyActiv-D. Jazdí za 3,7 litra na 100 km

Od decembra 2015 kúpite aj sedan a hatchback Mazda 3 s menším naftovým motorom SkyActiv-D s objemom 1,5 l. Je to známy štvorvalec s kompresiou len 14,8:1, ktorý nájdete napríklad v menšej Mazde 2. Vo väčšej "trojke" je k dispozícii samozrejme len silnejší variant tejto pohonnej jednotky.

Motor tak ponúka výkon 77 kW (105 k) v 4000 ot./min. a krútiaci moment 270 Nm v rozsahu 1600 až 2500 ot./min. Pre trhy, kde sa dane určujú podľa normovaných emisií CO2, bude iste dôležitý údaj, že Mazda 3 vypustí v kombinácii 99 g/km CO2. Len sa nebojte, ono to čoskoro dorazí aj k nám.

Mazda verí, že sa vďaka nízkym emisiám CO2 dostane model 3 do hľadáčika nielen firiem, ale aj súkromníkov, ktorí kladú práve nízke zdanenie medzi hlavné kritériá. Normované emisie ostatných motorov sú síce tiež nízke, ale nezmestia sa napríklad do britskej najnižšej (a najlacnejšej) kategórie.

Len pre informáciu, vo Veľkej Británii sa za auto s emisiami pod 100 g/km CO2 neplatí nič. Emisie od 101 do 110 g/km potom stojí 20 libier za rok a napríklad za emisie 121 až 130 g/km platíte už 105 libier ročne. Najvyššia kategórie áut s emisiami cez 255 g/km CO2 platí ročne daň 490 libier, ale v prvom roku zaplatíte masívnych 1065 libier.

S akceleráciou 0-100 km/h za 11 sekúnd alebo s najvyššou rýchlosťou 187 km/h asi nebude Mazda 3 1.5 D trhať rekordy, ale na druhú stranu ju kúpite nielen s manuálnou šesťstupňovou, ale aj s automatickou prevodovkou. Slovenské ceny ešte nepoznáme, ale budeme vás o nich informovať.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY