vytisknout velikost písma Mazda 3 dostala diesel 1.5 SkyActiv-D. Jazdí za 3,7 litra na 100 km

Do Mazdy 3 mieri aj menšie turbo diesel 1,5 l. S emisiami sa zmestí pod 100 g/km CO2.
Mazda 3 dostala diesel 1.5 SkyActiv-D. Jazdí za 3,7 litra na 100 km

Od decembra 2015 kúpite aj sedan a hatchback Mazda 3 s menším naftovým motorom SkyActiv-D s objemom 1,5 l. Je to známy štvorvalec s kompresiou len 14,8:1, ktorý nájdete napríklad v menšej Mazde 2. Vo väčšej "trojke" je k dispozícii samozrejme len silnejší variant tejto pohonnej jednotky.

Motor tak ponúka výkon 77 kW (105 k) v 4000 ot./min. a krútiaci moment 270 Nm v rozsahu 1600 až 2500 ot./min. Pre trhy, kde sa dane určujú podľa normovaných emisií CO2, bude iste dôležitý údaj, že Mazda 3 vypustí v kombinácii 99 g/km CO2. Len sa nebojte, ono to čoskoro dorazí aj k nám.

Mazda verí, že sa vďaka nízkym emisiám CO2 dostane model 3 do hľadáčika nielen firiem, ale aj súkromníkov, ktorí kladú práve nízke zdanenie medzi hlavné kritériá. Normované emisie ostatných motorov sú síce tiež nízke, ale nezmestia sa napríklad do britskej najnižšej (a najlacnejšej) kategórie.

Len pre informáciu, vo Veľkej Británii sa za auto s emisiami pod 100 g/km CO2 neplatí nič. Emisie od 101 do 110 g/km potom stojí 20 libier za rok a napríklad za emisie 121 až 130 g/km platíte už 105 libier ročne. Najvyššia kategórie áut s emisiami cez 255 g/km CO2 platí ročne daň 490 libier, ale v prvom roku zaplatíte masívnych 1065 libier.

S akceleráciou 0-100 km/h za 11 sekúnd alebo s najvyššou rýchlosťou 187 km/h asi nebude Mazda 3 1.5 D trhať rekordy, ale na druhú stranu ju kúpite nielen s manuálnou šesťstupňovou, ale aj s automatickou prevodovkou. Slovenské ceny ešte nepoznáme, ale budeme vás o nich informovať.

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY