vytisknout velikost písma Mazda 3 dostala diesel 1.5 SkyActiv-D. Jazdí za 3,7 litra na 100 km

Do Mazdy 3 mieri aj menšie turbo diesel 1,5 l. S emisiami sa zmestí pod 100 g/km CO2.
Mazda 3 dostala diesel 1.5 SkyActiv-D. Jazdí za 3,7 litra na 100 km

Od decembra 2015 kúpite aj sedan a hatchback Mazda 3 s menším naftovým motorom SkyActiv-D s objemom 1,5 l. Je to známy štvorvalec s kompresiou len 14,8:1, ktorý nájdete napríklad v menšej Mazde 2. Vo väčšej "trojke" je k dispozícii samozrejme len silnejší variant tejto pohonnej jednotky.

Motor tak ponúka výkon 77 kW (105 k) v 4000 ot./min. a krútiaci moment 270 Nm v rozsahu 1600 až 2500 ot./min. Pre trhy, kde sa dane určujú podľa normovaných emisií CO2, bude iste dôležitý údaj, že Mazda 3 vypustí v kombinácii 99 g/km CO2. Len sa nebojte, ono to čoskoro dorazí aj k nám.

Mazda verí, že sa vďaka nízkym emisiám CO2 dostane model 3 do hľadáčika nielen firiem, ale aj súkromníkov, ktorí kladú práve nízke zdanenie medzi hlavné kritériá. Normované emisie ostatných motorov sú síce tiež nízke, ale nezmestia sa napríklad do britskej najnižšej (a najlacnejšej) kategórie.

Len pre informáciu, vo Veľkej Británii sa za auto s emisiami pod 100 g/km CO2 neplatí nič. Emisie od 101 do 110 g/km potom stojí 20 libier za rok a napríklad za emisie 121 až 130 g/km platíte už 105 libier ročne. Najvyššia kategórie áut s emisiami cez 255 g/km CO2 platí ročne daň 490 libier, ale v prvom roku zaplatíte masívnych 1065 libier.

S akceleráciou 0-100 km/h za 11 sekúnd alebo s najvyššou rýchlosťou 187 km/h asi nebude Mazda 3 1.5 D trhať rekordy, ale na druhú stranu ju kúpite nielen s manuálnou šesťstupňovou, ale aj s automatickou prevodovkou. Slovenské ceny ešte nepoznáme, ale budeme vás o nich informovať.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY