vytisknout velikost písma Mazda 3 dostala diesel 1.5 SkyActiv-D. Jazdí za 3,7 litra na 100 km

Do Mazdy 3 mieri aj menšie turbo diesel 1,5 l. S emisiami sa zmestí pod 100 g/km CO2.
Mazda 3 dostala diesel 1.5 SkyActiv-D. Jazdí za 3,7 litra na 100 km

Od decembra 2015 kúpite aj sedan a hatchback Mazda 3 s menším naftovým motorom SkyActiv-D s objemom 1,5 l. Je to známy štvorvalec s kompresiou len 14,8:1, ktorý nájdete napríklad v menšej Mazde 2. Vo väčšej "trojke" je k dispozícii samozrejme len silnejší variant tejto pohonnej jednotky.

Motor tak ponúka výkon 77 kW (105 k) v 4000 ot./min. a krútiaci moment 270 Nm v rozsahu 1600 až 2500 ot./min. Pre trhy, kde sa dane určujú podľa normovaných emisií CO2, bude iste dôležitý údaj, že Mazda 3 vypustí v kombinácii 99 g/km CO2. Len sa nebojte, ono to čoskoro dorazí aj k nám.

Mazda verí, že sa vďaka nízkym emisiám CO2 dostane model 3 do hľadáčika nielen firiem, ale aj súkromníkov, ktorí kladú práve nízke zdanenie medzi hlavné kritériá. Normované emisie ostatných motorov sú síce tiež nízke, ale nezmestia sa napríklad do britskej najnižšej (a najlacnejšej) kategórie.

Len pre informáciu, vo Veľkej Británii sa za auto s emisiami pod 100 g/km CO2 neplatí nič. Emisie od 101 do 110 g/km potom stojí 20 libier za rok a napríklad za emisie 121 až 130 g/km platíte už 105 libier ročne. Najvyššia kategórie áut s emisiami cez 255 g/km CO2 platí ročne daň 490 libier, ale v prvom roku zaplatíte masívnych 1065 libier.

S akceleráciou 0-100 km/h za 11 sekúnd alebo s najvyššou rýchlosťou 187 km/h asi nebude Mazda 3 1.5 D trhať rekordy, ale na druhú stranu ju kúpite nielen s manuálnou šesťstupňovou, ale aj s automatickou prevodovkou. Slovenské ceny ešte nepoznáme, ale budeme vás o nich informovať.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY