vytisknout velikost písma Mazda 3 dostala diesel 1.5 SkyActiv-D. Jazdí za 3,7 litra na 100 km

Do Mazdy 3 mieri aj menšie turbo diesel 1,5 l. S emisiami sa zmestí pod 100 g/km CO2.
Mazda 3 dostala diesel 1.5 SkyActiv-D. Jazdí za 3,7 litra na 100 km

Od decembra 2015 kúpite aj sedan a hatchback Mazda 3 s menším naftovým motorom SkyActiv-D s objemom 1,5 l. Je to známy štvorvalec s kompresiou len 14,8:1, ktorý nájdete napríklad v menšej Mazde 2. Vo väčšej "trojke" je k dispozícii samozrejme len silnejší variant tejto pohonnej jednotky.

Motor tak ponúka výkon 77 kW (105 k) v 4000 ot./min. a krútiaci moment 270 Nm v rozsahu 1600 až 2500 ot./min. Pre trhy, kde sa dane určujú podľa normovaných emisií CO2, bude iste dôležitý údaj, že Mazda 3 vypustí v kombinácii 99 g/km CO2. Len sa nebojte, ono to čoskoro dorazí aj k nám.

Mazda verí, že sa vďaka nízkym emisiám CO2 dostane model 3 do hľadáčika nielen firiem, ale aj súkromníkov, ktorí kladú práve nízke zdanenie medzi hlavné kritériá. Normované emisie ostatných motorov sú síce tiež nízke, ale nezmestia sa napríklad do britskej najnižšej (a najlacnejšej) kategórie.

Len pre informáciu, vo Veľkej Británii sa za auto s emisiami pod 100 g/km CO2 neplatí nič. Emisie od 101 do 110 g/km potom stojí 20 libier za rok a napríklad za emisie 121 až 130 g/km platíte už 105 libier ročne. Najvyššia kategórie áut s emisiami cez 255 g/km CO2 platí ročne daň 490 libier, ale v prvom roku zaplatíte masívnych 1065 libier.

S akceleráciou 0-100 km/h za 11 sekúnd alebo s najvyššou rýchlosťou 187 km/h asi nebude Mazda 3 1.5 D trhať rekordy, ale na druhú stranu ju kúpite nielen s manuálnou šesťstupňovou, ale aj s automatickou prevodovkou. Slovenské ceny ešte nepoznáme, ale budeme vás o nich informovať.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY