vytisknout velikost písma Mazda 2 novej generácie je väčšia, úspornejšia a dostane tuhšiu karosériu

Mazda 2 novej generácie je väčšia, úspornejšia a dostane tuhšiu karosériu

Premiéra novej generácie Mazdy 2 sa pomaly blíži. A pretože niektoré vybrané médiá už mali tú česť odviesť sa s maskovaným prototypom, sú na svete aj prvé oficiálne informácie. Novinka bude dlhšia, vyššia, dostane tuhšie karosériu a samozrejme tiež úspornejšie motory.

Nastupujúca generácia Mazdy 2 pribrala na dĺžku 140 mm, celkovo teda meria 4060 mm. Výška vzrástla o 25 mm na konečných 1500 mm, šírka zostala nezmenená. Zväčšoval sa aj rázvor náprav, a to o osem centimetrov. Dohromady činí táto hodnota 2570 mm. Nová "dvojka" stojí na upravenej platforme prevzatej z Mazdy 3.

Pod kapotou nájdeme nové motory radu Skyactiv. K dispozícii budú dve verzie benzínového štvorvalca s objemom 1,5 l a tiež rovnako veľký nový diesel. Základný variant určený pre európske trhy by mal ponúknuť výkon 55 kW (75 k) a krútiaci moment 130 Nm. Presné čísla výkonnejšej verzie ale zatiaľ chýbajú. Isté je, že si tuzemskí záujemcovia budú môcť kúpiť aj nedávno predstavený diesel s parametrami 77 kW (105 k) a 250 Nm.

Mazda 2 okrem iného ponúkne o 20% nižšiu spotrebu, bude o desať percent ľahšia a zároveň dostane o 30% tuhšiu karosériu. Ako prví sa dočkajú japonskí zákazníci. Na tamojší trh dorazí táto novinka v auguste.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY