vytisknout velikost písma Mazda 2 novej generácie je väčšia, úspornejšia a dostane tuhšiu karosériu

Mazda 2 novej generácie je väčšia, úspornejšia a dostane tuhšiu karosériu

Premiéra novej generácie Mazdy 2 sa pomaly blíži. A pretože niektoré vybrané médiá už mali tú česť odviesť sa s maskovaným prototypom, sú na svete aj prvé oficiálne informácie. Novinka bude dlhšia, vyššia, dostane tuhšie karosériu a samozrejme tiež úspornejšie motory.

Nastupujúca generácia Mazdy 2 pribrala na dĺžku 140 mm, celkovo teda meria 4060 mm. Výška vzrástla o 25 mm na konečných 1500 mm, šírka zostala nezmenená. Zväčšoval sa aj rázvor náprav, a to o osem centimetrov. Dohromady činí táto hodnota 2570 mm. Nová "dvojka" stojí na upravenej platforme prevzatej z Mazdy 3.

Pod kapotou nájdeme nové motory radu Skyactiv. K dispozícii budú dve verzie benzínového štvorvalca s objemom 1,5 l a tiež rovnako veľký nový diesel. Základný variant určený pre európske trhy by mal ponúknuť výkon 55 kW (75 k) a krútiaci moment 130 Nm. Presné čísla výkonnejšej verzie ale zatiaľ chýbajú. Isté je, že si tuzemskí záujemcovia budú môcť kúpiť aj nedávno predstavený diesel s parametrami 77 kW (105 k) a 250 Nm.

Mazda 2 okrem iného ponúkne o 20% nižšiu spotrebu, bude o desať percent ľahšia a zároveň dostane o 30% tuhšiu karosériu. Ako prví sa dočkajú japonskí zákazníci. Na tamojší trh dorazí táto novinka v auguste.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY