vytisknout velikost písma Mazda 2 novej generácie je väčšia, úspornejšia a dostane tuhšiu karosériu

Mazda 2 novej generácie je väčšia, úspornejšia a dostane tuhšiu karosériu

Premiéra novej generácie Mazdy 2 sa pomaly blíži. A pretože niektoré vybrané médiá už mali tú česť odviesť sa s maskovaným prototypom, sú na svete aj prvé oficiálne informácie. Novinka bude dlhšia, vyššia, dostane tuhšie karosériu a samozrejme tiež úspornejšie motory.

Nastupujúca generácia Mazdy 2 pribrala na dĺžku 140 mm, celkovo teda meria 4060 mm. Výška vzrástla o 25 mm na konečných 1500 mm, šírka zostala nezmenená. Zväčšoval sa aj rázvor náprav, a to o osem centimetrov. Dohromady činí táto hodnota 2570 mm. Nová "dvojka" stojí na upravenej platforme prevzatej z Mazdy 3.

Pod kapotou nájdeme nové motory radu Skyactiv. K dispozícii budú dve verzie benzínového štvorvalca s objemom 1,5 l a tiež rovnako veľký nový diesel. Základný variant určený pre európske trhy by mal ponúknuť výkon 55 kW (75 k) a krútiaci moment 130 Nm. Presné čísla výkonnejšej verzie ale zatiaľ chýbajú. Isté je, že si tuzemskí záujemcovia budú môcť kúpiť aj nedávno predstavený diesel s parametrami 77 kW (105 k) a 250 Nm.

Mazda 2 okrem iného ponúkne o 20% nižšiu spotrebu, bude o desať percent ľahšia a zároveň dostane o 30% tuhšiu karosériu. Ako prví sa dočkajú japonskí zákazníci. Na tamojší trh dorazí táto novinka v auguste.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY