vytisknout velikost písma Maťo Homola predstavil nový teamový automobil BMW pre WTCC

(tlačová správa BMW)
Maťo Homola predstavil nový teamový automobil BMW pre WTCC

Automobilový pretekár Maťo Homola sa stane pravdepodobne vôbec prvým Slovákom na štarte Majstrovstiev sveta cestovných automobilov FIA WTCC. Na bratislavskom Autosalóne v stánku Slovakia Ringu predstavil svoj nový automobil pre rok 2014 – BMW 320 TC WTCC. Bude sa s ním usilovať zabojovať o titul na Majstrovstvách Európy v pretekoch cestovných automobilov FIA ETCC, kde vlani skončil na 2. mieste.

Nový vzhľad automobilu v bielo-červeno-modrej kombinácii korešponduje s národnými farbami i pôvodnými farbami BMW Motorsportu.
Nové BMW 320 TC WTCC a aj Maťa Homolu môžete vidieť na Autosalóne až do nedele 13. apríla.

Nové pretekárske BMW si už Maťo Homola vyskúšal primo na Slovakia Ringu. Vlani v tomto vozidle v seriály WTCC sedel Talian Stefano D˙Aste, v sezóne 2012 s ním slávil triumf v celkovom hodnotení Yokohama Trophy (pohár nezávislých jazdcov) Maďar Norbert Michelisz. Pôvod vozidla má však priamo vo fabrickom tíme BMW. Ako prvý ho viedol po svetových okruhoch Brazílčan Augusto Farfus, ktorý s ním získal 6 víťazstiev a v sezóne 2009 skončil na 3. mieste.

19-ročný pilot Maťo Homola sa vyznáva: „Vždy som sníval o štarte vo WTCC. Dúfam, že sa nám to tento rok aj podarí. Nový automobil funguje zatiaľ výborne. Musel som sa prispôsobiť novému motoru. Nejde teraz len o ten rámus, ktorý sa dosť ponáša na tichú F1,“ okomentoval Maťo kultivovanú zvukovú kulisu 310-koňovej prepĺňanej jedna-šestky. „Treba inak pracovať s plynom, ale veľmi rýchlo som si na to zvykol a časy na okruhu sme už stlačili pod tie minuloročné,“ pochválil sa po prvom testovaní na našom prvom pretekárskom okruhu.

Pohár FIA ETCC 2014 štartuje 20. apríla 2014 na okruhu Paul Ricard na juhu Francúzska. Na domácom okruhu Slovakia Ring bude Maťo Homola obhajovať triumf z druhej ostrej jazdy 11. mája 2014. Okrem toho má v kalendári ešte rakúsky Salzburgring, belgické Spa-Francorchamps a sicílsky okruh Enna Pergusa.

Tím Homola Motorsport s jazdcom Maťom Homolom rokuje taktiež s Hungaroringom o štarte v rámci triedy TC2 v pretekoch FIA WTCC. 

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY