vytisknout velikost písma Máte navyše 10 miliónov dolárov? Kúpte si ojazdené Ferrari 250 GT SWB

Investície do veteránov sú výnosnejšie ako akcie alebo nehnuteľnosti. A navyše, s fondmi alebo domom sa neodveziete...
Máte navyše 10 miliónov dolárov? Kúpte si ojazdené Ferrari 250 GT SWB

Už sa predávali drahšie autá, ale ak toto Ferrari 250 GT SWB Berlinetta z roku 1961 prekoná na aukcii hranicu desiatich miliónov dolárov, bude aj tak patriť k najdrahším predaným autám v histórii. Model Ferrari 250 patrí k najžiadanejším automobilom na svete vôbec.

ferrari-250-swb-the-cahier-archive-f1-photo-com-1.jpg1961-ferrari-250-gt-swb-artcurial-1.jpg1961-ferrari-250-gt-swb-bis-artcurial-1.jpg
Toto Ferrari pôvodně stálo priamo na parížskom autosalóne v roku 1961. Súčasný majiteľ ho má 47 rokov a venoval mu náležitú starostlivosť. Toto bude dobre investovaných 10 miliónov

Konkrétny kus má číslo šasi 2917 GT a zaujímavý je predovšetkým tým, že v roku 1961 stál priamo na výstavisku parížskeho autosalónu na stánku automobilky. Posledných 47 rokov patril jednému majiteľovi, ktorý je v poradí piaty. Kondícia auta je absolútne špičková. Lepšie snáď už podobne staré Ferrari ani byť nemôže.

Toto konkrétne Ferrari sa na stánku parížskeho autosalónu predstavilo vo svetlo modrej farbe Azzuro. Avšak prvý majiteľ zbieral iba čierne auta, takže bolo vozidlo na jeho želanie prefarbené. Súčasný majiteľ ale auto kúpil v roku 1969 už červené.

Zaujímavé tiež je, že súčasný majiteľ auto pravidelne používal a venoval mu náležitú starostlivosť, čo dokladá aj kompletná servisná história vo Ferrari. Dokonca pre voz jazdil špeciálny ťahač a tím mechanikov, takže si bol majiteľ veľmi dobre vedomý toho, aký poklad vlastní.

Len pripomenieme, že Ferrari vyrobilo len 176 modelov 250 GT SWB. Pod kapotou bol trojlitrový dvanásťvalec s výkonom od 240 do 280 koní a štandardne štvorstupňová prevodovka. Niektoré autá ale mali aj päť rýchlostí. Toto Ferrari 250 GT SWB sa bude dražiť na Le Mans Classic 9. júna, takže môžete ešte dva mesiace šetriť.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY