vytisknout velikost písma Máte navyše 10 miliónov dolárov? Kúpte si ojazdené Ferrari 250 GT SWB

Investície do veteránov sú výnosnejšie ako akcie alebo nehnuteľnosti. A navyše, s fondmi alebo domom sa neodveziete...
Máte navyše 10 miliónov dolárov? Kúpte si ojazdené Ferrari 250 GT SWB

Už sa predávali drahšie autá, ale ak toto Ferrari 250 GT SWB Berlinetta z roku 1961 prekoná na aukcii hranicu desiatich miliónov dolárov, bude aj tak patriť k najdrahším predaným autám v histórii. Model Ferrari 250 patrí k najžiadanejším automobilom na svete vôbec.

ferrari-250-swb-the-cahier-archive-f1-photo-com-1.jpg1961-ferrari-250-gt-swb-artcurial-1.jpg1961-ferrari-250-gt-swb-bis-artcurial-1.jpg
Toto Ferrari pôvodně stálo priamo na parížskom autosalóne v roku 1961. Súčasný majiteľ ho má 47 rokov a venoval mu náležitú starostlivosť. Toto bude dobre investovaných 10 miliónov

Konkrétny kus má číslo šasi 2917 GT a zaujímavý je predovšetkým tým, že v roku 1961 stál priamo na výstavisku parížskeho autosalónu na stánku automobilky. Posledných 47 rokov patril jednému majiteľovi, ktorý je v poradí piaty. Kondícia auta je absolútne špičková. Lepšie snáď už podobne staré Ferrari ani byť nemôže.

Toto konkrétne Ferrari sa na stánku parížskeho autosalónu predstavilo vo svetlo modrej farbe Azzuro. Avšak prvý majiteľ zbieral iba čierne auta, takže bolo vozidlo na jeho želanie prefarbené. Súčasný majiteľ ale auto kúpil v roku 1969 už červené.

Zaujímavé tiež je, že súčasný majiteľ auto pravidelne používal a venoval mu náležitú starostlivosť, čo dokladá aj kompletná servisná história vo Ferrari. Dokonca pre voz jazdil špeciálny ťahač a tím mechanikov, takže si bol majiteľ veľmi dobre vedomý toho, aký poklad vlastní.

Len pripomenieme, že Ferrari vyrobilo len 176 modelov 250 GT SWB. Pod kapotou bol trojlitrový dvanásťvalec s výkonom od 240 do 280 koní a štandardne štvorstupňová prevodovka. Niektoré autá ale mali aj päť rýchlostí. Toto Ferrari 250 GT SWB sa bude dražiť na Le Mans Classic 9. júna, takže môžete ešte dva mesiace šetriť.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY