vytisknout velikost písma Máte navyše 10 miliónov dolárov? Kúpte si ojazdené Ferrari 250 GT SWB

Investície do veteránov sú výnosnejšie ako akcie alebo nehnuteľnosti. A navyše, s fondmi alebo domom sa neodveziete...
Máte navyše 10 miliónov dolárov? Kúpte si ojazdené Ferrari 250 GT SWB

Už sa predávali drahšie autá, ale ak toto Ferrari 250 GT SWB Berlinetta z roku 1961 prekoná na aukcii hranicu desiatich miliónov dolárov, bude aj tak patriť k najdrahším predaným autám v histórii. Model Ferrari 250 patrí k najžiadanejším automobilom na svete vôbec.

ferrari-250-swb-the-cahier-archive-f1-photo-com-1.jpg1961-ferrari-250-gt-swb-artcurial-1.jpg1961-ferrari-250-gt-swb-bis-artcurial-1.jpg
Toto Ferrari pôvodně stálo priamo na parížskom autosalóne v roku 1961. Súčasný majiteľ ho má 47 rokov a venoval mu náležitú starostlivosť. Toto bude dobre investovaných 10 miliónov

Konkrétny kus má číslo šasi 2917 GT a zaujímavý je predovšetkým tým, že v roku 1961 stál priamo na výstavisku parížskeho autosalónu na stánku automobilky. Posledných 47 rokov patril jednému majiteľovi, ktorý je v poradí piaty. Kondícia auta je absolútne špičková. Lepšie snáď už podobne staré Ferrari ani byť nemôže.

Toto konkrétne Ferrari sa na stánku parížskeho autosalónu predstavilo vo svetlo modrej farbe Azzuro. Avšak prvý majiteľ zbieral iba čierne auta, takže bolo vozidlo na jeho želanie prefarbené. Súčasný majiteľ ale auto kúpil v roku 1969 už červené.

Zaujímavé tiež je, že súčasný majiteľ auto pravidelne používal a venoval mu náležitú starostlivosť, čo dokladá aj kompletná servisná história vo Ferrari. Dokonca pre voz jazdil špeciálny ťahač a tím mechanikov, takže si bol majiteľ veľmi dobre vedomý toho, aký poklad vlastní.

Len pripomenieme, že Ferrari vyrobilo len 176 modelov 250 GT SWB. Pod kapotou bol trojlitrový dvanásťvalec s výkonom od 240 do 280 koní a štandardne štvorstupňová prevodovka. Niektoré autá ale mali aj päť rýchlostí. Toto Ferrari 250 GT SWB sa bude dražiť na Le Mans Classic 9. júna, takže môžete ešte dva mesiace šetriť.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY