vytisknout velikost písma Máte navyše 10 miliónov dolárov? Kúpte si ojazdené Ferrari 250 GT SWB

Investície do veteránov sú výnosnejšie ako akcie alebo nehnuteľnosti. A navyše, s fondmi alebo domom sa neodveziete...
Máte navyše 10 miliónov dolárov? Kúpte si ojazdené Ferrari 250 GT SWB

Už sa predávali drahšie autá, ale ak toto Ferrari 250 GT SWB Berlinetta z roku 1961 prekoná na aukcii hranicu desiatich miliónov dolárov, bude aj tak patriť k najdrahším predaným autám v histórii. Model Ferrari 250 patrí k najžiadanejším automobilom na svete vôbec.

ferrari-250-swb-the-cahier-archive-f1-photo-com-1.jpg1961-ferrari-250-gt-swb-artcurial-1.jpg1961-ferrari-250-gt-swb-bis-artcurial-1.jpg
Toto Ferrari pôvodně stálo priamo na parížskom autosalóne v roku 1961. Súčasný majiteľ ho má 47 rokov a venoval mu náležitú starostlivosť. Toto bude dobre investovaných 10 miliónov

Konkrétny kus má číslo šasi 2917 GT a zaujímavý je predovšetkým tým, že v roku 1961 stál priamo na výstavisku parížskeho autosalónu na stánku automobilky. Posledných 47 rokov patril jednému majiteľovi, ktorý je v poradí piaty. Kondícia auta je absolútne špičková. Lepšie snáď už podobne staré Ferrari ani byť nemôže.

Toto konkrétne Ferrari sa na stánku parížskeho autosalónu predstavilo vo svetlo modrej farbe Azzuro. Avšak prvý majiteľ zbieral iba čierne auta, takže bolo vozidlo na jeho želanie prefarbené. Súčasný majiteľ ale auto kúpil v roku 1969 už červené.

Zaujímavé tiež je, že súčasný majiteľ auto pravidelne používal a venoval mu náležitú starostlivosť, čo dokladá aj kompletná servisná história vo Ferrari. Dokonca pre voz jazdil špeciálny ťahač a tím mechanikov, takže si bol majiteľ veľmi dobre vedomý toho, aký poklad vlastní.

Len pripomenieme, že Ferrari vyrobilo len 176 modelov 250 GT SWB. Pod kapotou bol trojlitrový dvanásťvalec s výkonom od 240 do 280 koní a štandardne štvorstupňová prevodovka. Niektoré autá ale mali aj päť rýchlostí. Toto Ferrari 250 GT SWB sa bude dražiť na Le Mans Classic 9. júna, takže môžete ešte dva mesiace šetriť.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

dnes | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

včera | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY