vytisknout velikost písma Máte navyše 10 miliónov dolárov? Kúpte si ojazdené Ferrari 250 GT SWB

Investície do veteránov sú výnosnejšie ako akcie alebo nehnuteľnosti. A navyše, s fondmi alebo domom sa neodveziete...
Máte navyše 10 miliónov dolárov? Kúpte si ojazdené Ferrari 250 GT SWB

Už sa predávali drahšie autá, ale ak toto Ferrari 250 GT SWB Berlinetta z roku 1961 prekoná na aukcii hranicu desiatich miliónov dolárov, bude aj tak patriť k najdrahším predaným autám v histórii. Model Ferrari 250 patrí k najžiadanejším automobilom na svete vôbec.

ferrari-250-swb-the-cahier-archive-f1-photo-com-1.jpg1961-ferrari-250-gt-swb-artcurial-1.jpg1961-ferrari-250-gt-swb-bis-artcurial-1.jpg
Toto Ferrari pôvodně stálo priamo na parížskom autosalóne v roku 1961. Súčasný majiteľ ho má 47 rokov a venoval mu náležitú starostlivosť. Toto bude dobre investovaných 10 miliónov

Konkrétny kus má číslo šasi 2917 GT a zaujímavý je predovšetkým tým, že v roku 1961 stál priamo na výstavisku parížskeho autosalónu na stánku automobilky. Posledných 47 rokov patril jednému majiteľovi, ktorý je v poradí piaty. Kondícia auta je absolútne špičková. Lepšie snáď už podobne staré Ferrari ani byť nemôže.

Toto konkrétne Ferrari sa na stánku parížskeho autosalónu predstavilo vo svetlo modrej farbe Azzuro. Avšak prvý majiteľ zbieral iba čierne auta, takže bolo vozidlo na jeho želanie prefarbené. Súčasný majiteľ ale auto kúpil v roku 1969 už červené.

Zaujímavé tiež je, že súčasný majiteľ auto pravidelne používal a venoval mu náležitú starostlivosť, čo dokladá aj kompletná servisná história vo Ferrari. Dokonca pre voz jazdil špeciálny ťahač a tím mechanikov, takže si bol majiteľ veľmi dobre vedomý toho, aký poklad vlastní.

Len pripomenieme, že Ferrari vyrobilo len 176 modelov 250 GT SWB. Pod kapotou bol trojlitrový dvanásťvalec s výkonom od 240 do 280 koní a štandardne štvorstupňová prevodovka. Niektoré autá ale mali aj päť rýchlostí. Toto Ferrari 250 GT SWB sa bude dražiť na Le Mans Classic 9. júna, takže môžete ešte dva mesiace šetriť.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY