vytisknout velikost písma Maserati Alfieri vzdáva hold zakladateľovi značky a je plne funkčné

Značka Maserati sa v Ženeve pochválila prototypom športového kupé 2 +2, ktorý vychádza zo sériového modelu GranTurismo MC Stradale.
Maserati Alfieri vzdáva hold zakladateľovi značky a je plne funkčné

V dravo strihanom kabáte tohto krásavca sa odráža to, čím vozidlá s trojzubcom na maske už desiatky rokov vábia pozornosť milovníkov rýchlych áut na celom svete. Alfieri si vypožičalo meno jedného z bratov, ktorí presne pred sto rokmi znaku Maserati založili. Toto kupé využíva mechanických skupín sériového modelu Maserati GranTurismo MC Stradale, a aj keď bol rázvor skrátený o plných 240 mm (2 700 mm), ponúka v zadnej časti interiéru dvojicu sedadiel.

Plne prevádzkyschopný prototyp Maserati Alfieri je 4 590 mm ​​dlhý, 1 930 mm široký a 1 280 mm vysoký. Pod dlhou prednou kapotou skrýva maranellský vidlicový osemvalec s objemom 4,7 l, ktorý dosahuje výkon 466 koní (343 kW) pri 7 000 ot./min. a krútiaceho momentu až 520 Nm pri 4 750 ot./min. Na kolesá zadnej nápravy sa prenáša cez šesťstupňovú prevodovku MC Shift uloženú podľa receptu transaxle v jednom bloku s rozvodovkou.

Upravený výfuk má vozu zaisťovať "dychberúci zvuk", adekvátne spomalenie zaisťuje brzdová sústava s uhlíkovo-keramickými kotúčmi a strmeňmi Brembo. Zvonku si všimneme novo koncipované, zvisle delené a bohato tvarované masky chladiča, zadné svetlá majú červené časti na vonkajších okrajoch a biele uprostred a kované ráfiky majú priemer 20 palcov vpredu a 21 palcov vzadu.

Maserati Alfieri Coupe Concept 08.jpgMaserati Alfieri Coupe Concept 01.jpgMaserati Alfieri Coupe Concept 02.jpg
Minimalisticky poňatý interiér

Interiér je, ako to už u prototypov býva, vyrobený výhradne ručne. Jednoduchá palubná doska je vraj inšpirovaná modelom Maserati 5000 GT, ale jej stredu dominuje rozmerný monitor. Prístrojovému štítu dominujú futuristicky spracované kruhové stupnice otáčkomera a tachometra, obklady a ovládače kombinujú kožu, hliník a ďalšie ušľachtilé materiály.

 

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY