vytisknout velikost písma Maserati Alfieri vzdáva hold zakladateľovi značky a je plne funkčné

Značka Maserati sa v Ženeve pochválila prototypom športového kupé 2 +2, ktorý vychádza zo sériového modelu GranTurismo MC Stradale.
Maserati Alfieri vzdáva hold zakladateľovi značky a je plne funkčné

V dravo strihanom kabáte tohto krásavca sa odráža to, čím vozidlá s trojzubcom na maske už desiatky rokov vábia pozornosť milovníkov rýchlych áut na celom svete. Alfieri si vypožičalo meno jedného z bratov, ktorí presne pred sto rokmi znaku Maserati založili. Toto kupé využíva mechanických skupín sériového modelu Maserati GranTurismo MC Stradale, a aj keď bol rázvor skrátený o plných 240 mm (2 700 mm), ponúka v zadnej časti interiéru dvojicu sedadiel.

Plne prevádzkyschopný prototyp Maserati Alfieri je 4 590 mm ​​dlhý, 1 930 mm široký a 1 280 mm vysoký. Pod dlhou prednou kapotou skrýva maranellský vidlicový osemvalec s objemom 4,7 l, ktorý dosahuje výkon 466 koní (343 kW) pri 7 000 ot./min. a krútiaceho momentu až 520 Nm pri 4 750 ot./min. Na kolesá zadnej nápravy sa prenáša cez šesťstupňovú prevodovku MC Shift uloženú podľa receptu transaxle v jednom bloku s rozvodovkou.

Upravený výfuk má vozu zaisťovať "dychberúci zvuk", adekvátne spomalenie zaisťuje brzdová sústava s uhlíkovo-keramickými kotúčmi a strmeňmi Brembo. Zvonku si všimneme novo koncipované, zvisle delené a bohato tvarované masky chladiča, zadné svetlá majú červené časti na vonkajších okrajoch a biele uprostred a kované ráfiky majú priemer 20 palcov vpredu a 21 palcov vzadu.

Maserati Alfieri Coupe Concept 08.jpgMaserati Alfieri Coupe Concept 01.jpgMaserati Alfieri Coupe Concept 02.jpg
Minimalisticky poňatý interiér

Interiér je, ako to už u prototypov býva, vyrobený výhradne ručne. Jednoduchá palubná doska je vraj inšpirovaná modelom Maserati 5000 GT, ale jej stredu dominuje rozmerný monitor. Prístrojovému štítu dominujú futuristicky spracované kruhové stupnice otáčkomera a tachometra, obklady a ovládače kombinujú kožu, hliník a ďalšie ušľachtilé materiály.

 

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY