vytisknout velikost písma Maserati Alfieri vzdáva hold zakladateľovi značky a je plne funkčné

Značka Maserati sa v Ženeve pochválila prototypom športového kupé 2 +2, ktorý vychádza zo sériového modelu GranTurismo MC Stradale.
Maserati Alfieri vzdáva hold zakladateľovi značky a je plne funkčné

V dravo strihanom kabáte tohto krásavca sa odráža to, čím vozidlá s trojzubcom na maske už desiatky rokov vábia pozornosť milovníkov rýchlych áut na celom svete. Alfieri si vypožičalo meno jedného z bratov, ktorí presne pred sto rokmi znaku Maserati založili. Toto kupé využíva mechanických skupín sériového modelu Maserati GranTurismo MC Stradale, a aj keď bol rázvor skrátený o plných 240 mm (2 700 mm), ponúka v zadnej časti interiéru dvojicu sedadiel.

Plne prevádzkyschopný prototyp Maserati Alfieri je 4 590 mm ​​dlhý, 1 930 mm široký a 1 280 mm vysoký. Pod dlhou prednou kapotou skrýva maranellský vidlicový osemvalec s objemom 4,7 l, ktorý dosahuje výkon 466 koní (343 kW) pri 7 000 ot./min. a krútiaceho momentu až 520 Nm pri 4 750 ot./min. Na kolesá zadnej nápravy sa prenáša cez šesťstupňovú prevodovku MC Shift uloženú podľa receptu transaxle v jednom bloku s rozvodovkou.

Upravený výfuk má vozu zaisťovať "dychberúci zvuk", adekvátne spomalenie zaisťuje brzdová sústava s uhlíkovo-keramickými kotúčmi a strmeňmi Brembo. Zvonku si všimneme novo koncipované, zvisle delené a bohato tvarované masky chladiča, zadné svetlá majú červené časti na vonkajších okrajoch a biele uprostred a kované ráfiky majú priemer 20 palcov vpredu a 21 palcov vzadu.

Maserati Alfieri Coupe Concept 08.jpgMaserati Alfieri Coupe Concept 01.jpgMaserati Alfieri Coupe Concept 02.jpg
Minimalisticky poňatý interiér

Interiér je, ako to už u prototypov býva, vyrobený výhradne ručne. Jednoduchá palubná doska je vraj inšpirovaná modelom Maserati 5000 GT, ale jej stredu dominuje rozmerný monitor. Prístrojovému štítu dominujú futuristicky spracované kruhové stupnice otáčkomera a tachometra, obklady a ovládače kombinujú kožu, hliník a ďalšie ušľachtilé materiály.

 

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY