vytisknout velikost písma Maserati Alfieri vzdáva hold zakladateľovi značky a je plne funkčné

Značka Maserati sa v Ženeve pochválila prototypom športového kupé 2 +2, ktorý vychádza zo sériového modelu GranTurismo MC Stradale.
Maserati Alfieri vzdáva hold zakladateľovi značky a je plne funkčné

V dravo strihanom kabáte tohto krásavca sa odráža to, čím vozidlá s trojzubcom na maske už desiatky rokov vábia pozornosť milovníkov rýchlych áut na celom svete. Alfieri si vypožičalo meno jedného z bratov, ktorí presne pred sto rokmi znaku Maserati založili. Toto kupé využíva mechanických skupín sériového modelu Maserati GranTurismo MC Stradale, a aj keď bol rázvor skrátený o plných 240 mm (2 700 mm), ponúka v zadnej časti interiéru dvojicu sedadiel.

Plne prevádzkyschopný prototyp Maserati Alfieri je 4 590 mm ​​dlhý, 1 930 mm široký a 1 280 mm vysoký. Pod dlhou prednou kapotou skrýva maranellský vidlicový osemvalec s objemom 4,7 l, ktorý dosahuje výkon 466 koní (343 kW) pri 7 000 ot./min. a krútiaceho momentu až 520 Nm pri 4 750 ot./min. Na kolesá zadnej nápravy sa prenáša cez šesťstupňovú prevodovku MC Shift uloženú podľa receptu transaxle v jednom bloku s rozvodovkou.

Upravený výfuk má vozu zaisťovať "dychberúci zvuk", adekvátne spomalenie zaisťuje brzdová sústava s uhlíkovo-keramickými kotúčmi a strmeňmi Brembo. Zvonku si všimneme novo koncipované, zvisle delené a bohato tvarované masky chladiča, zadné svetlá majú červené časti na vonkajších okrajoch a biele uprostred a kované ráfiky majú priemer 20 palcov vpredu a 21 palcov vzadu.

Maserati Alfieri Coupe Concept 08.jpgMaserati Alfieri Coupe Concept 01.jpgMaserati Alfieri Coupe Concept 02.jpg
Minimalisticky poňatý interiér

Interiér je, ako to už u prototypov býva, vyrobený výhradne ručne. Jednoduchá palubná doska je vraj inšpirovaná modelom Maserati 5000 GT, ale jej stredu dominuje rozmerný monitor. Prístrojovému štítu dominujú futuristicky spracované kruhové stupnice otáčkomera a tachometra, obklady a ovládače kombinujú kožu, hliník a ďalšie ušľachtilé materiály.

 

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

včera | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY