vytisknout velikost písma Maserati Alfieri vzdáva hold zakladateľovi značky a je plne funkčné

Značka Maserati sa v Ženeve pochválila prototypom športového kupé 2 +2, ktorý vychádza zo sériového modelu GranTurismo MC Stradale.
Maserati Alfieri vzdáva hold zakladateľovi značky a je plne funkčné

V dravo strihanom kabáte tohto krásavca sa odráža to, čím vozidlá s trojzubcom na maske už desiatky rokov vábia pozornosť milovníkov rýchlych áut na celom svete. Alfieri si vypožičalo meno jedného z bratov, ktorí presne pred sto rokmi znaku Maserati založili. Toto kupé využíva mechanických skupín sériového modelu Maserati GranTurismo MC Stradale, a aj keď bol rázvor skrátený o plných 240 mm (2 700 mm), ponúka v zadnej časti interiéru dvojicu sedadiel.

Plne prevádzkyschopný prototyp Maserati Alfieri je 4 590 mm ​​dlhý, 1 930 mm široký a 1 280 mm vysoký. Pod dlhou prednou kapotou skrýva maranellský vidlicový osemvalec s objemom 4,7 l, ktorý dosahuje výkon 466 koní (343 kW) pri 7 000 ot./min. a krútiaceho momentu až 520 Nm pri 4 750 ot./min. Na kolesá zadnej nápravy sa prenáša cez šesťstupňovú prevodovku MC Shift uloženú podľa receptu transaxle v jednom bloku s rozvodovkou.

Upravený výfuk má vozu zaisťovať "dychberúci zvuk", adekvátne spomalenie zaisťuje brzdová sústava s uhlíkovo-keramickými kotúčmi a strmeňmi Brembo. Zvonku si všimneme novo koncipované, zvisle delené a bohato tvarované masky chladiča, zadné svetlá majú červené časti na vonkajších okrajoch a biele uprostred a kované ráfiky majú priemer 20 palcov vpredu a 21 palcov vzadu.

Maserati Alfieri Coupe Concept 08.jpgMaserati Alfieri Coupe Concept 01.jpgMaserati Alfieri Coupe Concept 02.jpg
Minimalisticky poňatý interiér

Interiér je, ako to už u prototypov býva, vyrobený výhradne ručne. Jednoduchá palubná doska je vraj inšpirovaná modelom Maserati 5000 GT, ale jej stredu dominuje rozmerný monitor. Prístrojovému štítu dominujú futuristicky spracované kruhové stupnice otáčkomera a tachometra, obklady a ovládače kombinujú kožu, hliník a ďalšie ušľachtilé materiály.

 

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY