vytisknout velikost písma Maruti Suzuki Ciaz ide proti Škode Rapid. V Indii

Maruti Suzuki Ciaz ide proti Škode Rapid. V Indii

Indické Maruti Suzuki Ciaz je ďalší lacný aerodynamický krásavec, ktorý sa na náš trh nepozrie. Škoda, ponuka v segmente tých najlacnejších prostriedkov individuálnej automobilovej dopravy tak bude zase o niečo chudobnejšia a Dacia Logan zostane na pozícii toho najlacnejšieho, čo sa dá za peniaze kúpiť, osamotená.

Suzuki tento automobil vyvinulo pre indickú automobilku Maruti, v ktorej je zainteresovaná aj finančne. Pod kapotou tohto klasického malého sedanu s kufrom s objemom 510 litrov je buď benzínová tisícštyristovka (92 koní, 130 Nm) alebo turbodiesel 1,3 l pôvodom vo Fiate (90 koní, 200 Nm).

Keďže nový sedan Maruti Suzuki Ciaz s rázvorom s dĺžkou 2650 mm váži len niečo málo cez tonu, dá sa očakávať slušná dynamika, ale aj pomerne nízky jazdný komfort a akustická izolácia. Lenže o to na rozvojovom indickom trhu určite nepôjde v prvom rade.

Aj keď to z európskeho pohľadu vyzerá, že sa tento sedan snaží zacieliť hlavne na šetrných zákazníkov, v skutočnosti bude v Indii zastávať post pomerne luxusného vozidla, hoci cenovo prijateľnejšieho. V ponuke má byť napríklad aj bezkľúčové odomykanie, audio systém, dotyková navigácia, dvojzónová automatická klimatizácia s výduchmi pre zadné sedadlá, kožené čalúnenie sedačiek, parkovacie senzory, cúvacia kamera a ďalšie rozmaznávajúce maličkosti. Jedným z úhlavných nepriateľov tohto Suzuki na indickom trhu bude aj tu montovaná Škoda Rapid.

1400506228199461493.jpg14462971571384756481.jpg20182007751740133955.jpg

8508272862051641919.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY