vytisknout velikost písma Maruti Suzuki Ciaz ide proti Škode Rapid. V Indii

Maruti Suzuki Ciaz ide proti Škode Rapid. V Indii

Indické Maruti Suzuki Ciaz je ďalší lacný aerodynamický krásavec, ktorý sa na náš trh nepozrie. Škoda, ponuka v segmente tých najlacnejších prostriedkov individuálnej automobilovej dopravy tak bude zase o niečo chudobnejšia a Dacia Logan zostane na pozícii toho najlacnejšieho, čo sa dá za peniaze kúpiť, osamotená.

Suzuki tento automobil vyvinulo pre indickú automobilku Maruti, v ktorej je zainteresovaná aj finančne. Pod kapotou tohto klasického malého sedanu s kufrom s objemom 510 litrov je buď benzínová tisícštyristovka (92 koní, 130 Nm) alebo turbodiesel 1,3 l pôvodom vo Fiate (90 koní, 200 Nm).

Keďže nový sedan Maruti Suzuki Ciaz s rázvorom s dĺžkou 2650 mm váži len niečo málo cez tonu, dá sa očakávať slušná dynamika, ale aj pomerne nízky jazdný komfort a akustická izolácia. Lenže o to na rozvojovom indickom trhu určite nepôjde v prvom rade.

Aj keď to z európskeho pohľadu vyzerá, že sa tento sedan snaží zacieliť hlavne na šetrných zákazníkov, v skutočnosti bude v Indii zastávať post pomerne luxusného vozidla, hoci cenovo prijateľnejšieho. V ponuke má byť napríklad aj bezkľúčové odomykanie, audio systém, dotyková navigácia, dvojzónová automatická klimatizácia s výduchmi pre zadné sedadlá, kožené čalúnenie sedačiek, parkovacie senzory, cúvacia kamera a ďalšie rozmaznávajúce maličkosti. Jedným z úhlavných nepriateľov tohto Suzuki na indickom trhu bude aj tu montovaná Škoda Rapid.

1400506228199461493.jpg14462971571384756481.jpg20182007751740133955.jpg

8508272862051641919.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY