vytisknout velikost písma Maruti Suzuki Ciaz ide proti Škode Rapid. V Indii

Maruti Suzuki Ciaz ide proti Škode Rapid. V Indii

Indické Maruti Suzuki Ciaz je ďalší lacný aerodynamický krásavec, ktorý sa na náš trh nepozrie. Škoda, ponuka v segmente tých najlacnejších prostriedkov individuálnej automobilovej dopravy tak bude zase o niečo chudobnejšia a Dacia Logan zostane na pozícii toho najlacnejšieho, čo sa dá za peniaze kúpiť, osamotená.

Suzuki tento automobil vyvinulo pre indickú automobilku Maruti, v ktorej je zainteresovaná aj finančne. Pod kapotou tohto klasického malého sedanu s kufrom s objemom 510 litrov je buď benzínová tisícštyristovka (92 koní, 130 Nm) alebo turbodiesel 1,3 l pôvodom vo Fiate (90 koní, 200 Nm).

Keďže nový sedan Maruti Suzuki Ciaz s rázvorom s dĺžkou 2650 mm váži len niečo málo cez tonu, dá sa očakávať slušná dynamika, ale aj pomerne nízky jazdný komfort a akustická izolácia. Lenže o to na rozvojovom indickom trhu určite nepôjde v prvom rade.

Aj keď to z európskeho pohľadu vyzerá, že sa tento sedan snaží zacieliť hlavne na šetrných zákazníkov, v skutočnosti bude v Indii zastávať post pomerne luxusného vozidla, hoci cenovo prijateľnejšieho. V ponuke má byť napríklad aj bezkľúčové odomykanie, audio systém, dotyková navigácia, dvojzónová automatická klimatizácia s výduchmi pre zadné sedadlá, kožené čalúnenie sedačiek, parkovacie senzory, cúvacia kamera a ďalšie rozmaznávajúce maličkosti. Jedným z úhlavných nepriateľov tohto Suzuki na indickom trhu bude aj tu montovaná Škoda Rapid.

1400506228199461493.jpg14462971571384756481.jpg20182007751740133955.jpg

8508272862051641919.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY