vytisknout velikost písma Mark Higgins a Subaru chcú znovu prepísať rekord na Isle of Man

Mark Higgins a Subaru chcú znovu prepísať rekord na Isle of Man

Mark Higgins v spolupráci s automobilkou Subaru už niekoľkokrát vylepšil rekord cestného okruhu na Isle of Man. Naposledy to bolo v roku 2014, kedy s vtedy novou generáciou WRX STI zajazdil čas 19 minút a 26 sekúnd, pričom priemerná rýchlosť bola 187 km/h. Tento rok sa rovnaký jazdec na rovnakú trať vráti. Bude mať však trochu iné auto.

Zatiaľ sú na svete len prvé fotografie bez ďalších podrobností, ale už z tých sa dá všeličo vyčítať. V roku 2014 Subaru prezentovalo rekordný automobil v podstate ako sériový. Okrem nevyhnutných úprav typu ochrannej klietky dostalo STI nové tlmiče, pružiny a pneumatiky Dunlop. To bolo všetko. Tento rok ale bude mať STI úprav viac.

Prvé fotky ukazujúce výsledok spolupráce Subaru a britskej spoločnosti Prodrive prezrádzajú výrazné aerodynamické vylepšenia v čele s veľkým zadným krídlom. Auto má tiež zásadne prepracovaný podvozok a väčší rozchod kolies.

Bude veľmi zaujímavé sledovať, kam až Mark Higgins čas s týmto špeciálom posunie. Len pre upresnenie, trať na Isle of Man je dlhá 59,5 km a vedie po bežných cestách.

Vôbec najrýchlejší tu bol John McGuiness na motocykli Honda CBR1000RR. Ten preletel takmer šesťdesiat kilometrov okresiek za 17 minút a 11,5 s s priemernou rýchlosťou 212 km/h.

sti_man_3.jpgsti_man_4.jpgsti_man_1.jpgsti_man_2.jpg
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY