vytisknout velikost písma Mapa: Pozrite sa, kde merajú v Prahe rýchlosť automatické radary

Cestná sieť českého hlavného mesta je pretkaná sieťou úsekových aj stacionárnych zariadení na meranie rýchlosti. Väčšina sa ich pritom nachádza na viacprúdových komunikáciách.
Mapa: Pozrite sa, kde merajú v Prahe rýchlosť automatické radary

Pokutu za rýchlosť môžete samozrejme dostať prakticky kdekoľvek. Štátna aj mestská polícia disponujú prenosnými radarmi, či už na trojnožkách, alebo zabudovanými v autách. Hlavný objem "práce" v Českej republike však policajti prenechávajú na automatických zariadeniach. V Prahe sú takých desiatky. Viete ale, kde všade na ne môžete naraziť?

Aktuálny zoznam radarov zdieľal na Twitteri internetový podnikateľ a investor Michal Blaha. "Nedokážete to niekto hodiť do mapy?" Vyzval svojich followerov.

To je to najmenej. Výsledek vidíte tu: 

(A ešte odkaz na mapu)

Radary sú rozdelené do dvoch vrstiev: na úsekové a stacionárne. Tie prvé sa už väčšina vodičov naučila spoznávať podľa charakteristických kamier na stĺpoch pri ceste a priečnych bielych čiar na vozovke, ktoré označujú začiatok a koniec meraného úseku. Stacionárne radary môžu mať rôznu podobu a ako vidíte na mape, často sa nachádzajú u škôl.

V prípadoch niektorých veľmi dlhých ulíc sme si neboli istí, kde presne sú radary umiestnené. V takom prípade sme označili celé ulice alebo ich časti (modrými čiarami). A samozrejme je možné, že sme na nejaký radar zabudli alebo že v tabuľke nebol. Pokiaľ nájdete chybu alebo môžete polohu radaru upresniť, napíšte nám prosím do komentárov.

Zatiaľ sme do mapy nezahrnuli úseki meraní v jednotlivých tuneloch komplexu Blanka. Ako iste vedia všetci, ktorí vývoj okolo tejto dopravnej stavby sledujú aspoň zbežne, v tomto prípade (bohužiaľ) sa nie je kam ponáhľať. Otvorenie Blanky je stále v nedohľadne.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY