vytisknout velikost písma Mapa: Pozrite sa, kde merajú v Prahe rýchlosť automatické radary

Cestná sieť českého hlavného mesta je pretkaná sieťou úsekových aj stacionárnych zariadení na meranie rýchlosti. Väčšina sa ich pritom nachádza na viacprúdových komunikáciách.
Mapa: Pozrite sa, kde merajú v Prahe rýchlosť automatické radary

Pokutu za rýchlosť môžete samozrejme dostať prakticky kdekoľvek. Štátna aj mestská polícia disponujú prenosnými radarmi, či už na trojnožkách, alebo zabudovanými v autách. Hlavný objem "práce" v Českej republike však policajti prenechávajú na automatických zariadeniach. V Prahe sú takých desiatky. Viete ale, kde všade na ne môžete naraziť?

Aktuálny zoznam radarov zdieľal na Twitteri internetový podnikateľ a investor Michal Blaha. "Nedokážete to niekto hodiť do mapy?" Vyzval svojich followerov.

To je to najmenej. Výsledek vidíte tu: 

(A ešte odkaz na mapu)

Radary sú rozdelené do dvoch vrstiev: na úsekové a stacionárne. Tie prvé sa už väčšina vodičov naučila spoznávať podľa charakteristických kamier na stĺpoch pri ceste a priečnych bielych čiar na vozovke, ktoré označujú začiatok a koniec meraného úseku. Stacionárne radary môžu mať rôznu podobu a ako vidíte na mape, často sa nachádzajú u škôl.

V prípadoch niektorých veľmi dlhých ulíc sme si neboli istí, kde presne sú radary umiestnené. V takom prípade sme označili celé ulice alebo ich časti (modrými čiarami). A samozrejme je možné, že sme na nejaký radar zabudli alebo že v tabuľke nebol. Pokiaľ nájdete chybu alebo môžete polohu radaru upresniť, napíšte nám prosím do komentárov.

Zatiaľ sme do mapy nezahrnuli úseki meraní v jednotlivých tuneloch komplexu Blanka. Ako iste vedia všetci, ktorí vývoj okolo tejto dopravnej stavby sledujú aspoň zbežne, v tomto prípade (bohužiaľ) sa nie je kam ponáhľať. Otvorenie Blanky je stále v nedohľadne.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY