vytisknout velikost písma Mapa: Pozrite sa, kde merajú v Prahe rýchlosť automatické radary

Cestná sieť českého hlavného mesta je pretkaná sieťou úsekových aj stacionárnych zariadení na meranie rýchlosti. Väčšina sa ich pritom nachádza na viacprúdových komunikáciách.
Mapa: Pozrite sa, kde merajú v Prahe rýchlosť automatické radary

Pokutu za rýchlosť môžete samozrejme dostať prakticky kdekoľvek. Štátna aj mestská polícia disponujú prenosnými radarmi, či už na trojnožkách, alebo zabudovanými v autách. Hlavný objem "práce" v Českej republike však policajti prenechávajú na automatických zariadeniach. V Prahe sú takých desiatky. Viete ale, kde všade na ne môžete naraziť?

Aktuálny zoznam radarov zdieľal na Twitteri internetový podnikateľ a investor Michal Blaha. "Nedokážete to niekto hodiť do mapy?" Vyzval svojich followerov.

To je to najmenej. Výsledek vidíte tu: 

(A ešte odkaz na mapu)

Radary sú rozdelené do dvoch vrstiev: na úsekové a stacionárne. Tie prvé sa už väčšina vodičov naučila spoznávať podľa charakteristických kamier na stĺpoch pri ceste a priečnych bielych čiar na vozovke, ktoré označujú začiatok a koniec meraného úseku. Stacionárne radary môžu mať rôznu podobu a ako vidíte na mape, často sa nachádzajú u škôl.

V prípadoch niektorých veľmi dlhých ulíc sme si neboli istí, kde presne sú radary umiestnené. V takom prípade sme označili celé ulice alebo ich časti (modrými čiarami). A samozrejme je možné, že sme na nejaký radar zabudli alebo že v tabuľke nebol. Pokiaľ nájdete chybu alebo môžete polohu radaru upresniť, napíšte nám prosím do komentárov.

Zatiaľ sme do mapy nezahrnuli úseki meraní v jednotlivých tuneloch komplexu Blanka. Ako iste vedia všetci, ktorí vývoj okolo tejto dopravnej stavby sledujú aspoň zbežne, v tomto prípade (bohužiaľ) sa nie je kam ponáhľať. Otvorenie Blanky je stále v nedohľadne.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY