vytisknout velikost písma Mansory vyladilo Lamborghini Huracan a dali mu dve turba

Mansory vyladilo Lamborghini Huracan a dali mu dve turba

Niektoré kreácie úpravcu Mansory sú tak divoké a nevkusné, že sa im v brandži začalo hovoriť "Man, sorry!". V prípade Lamborghini Huracan LP610-4 sa ale tuner držal pri zemi, aj keď sem tam si nejaký ten detail neodpustil a napríklad zadný nárazník s difúzorom vyzerá ako po nehode. Asi tomu ale pomáha aj čierna farba.

17829732722121391088.jpg17059801041248257118.jpgLamborghini má tak špecifické tvary, že sa do ich vylepšovania tuneri príliš nepúšťajú. Mansory si síce neodpustil sem tam nejaký detail, ale stále vidíme, že je to Lambo.

Dôležité veci sa ale dejú v motore. Sériový atmosférický desaťvalec 5,2 l s výkonom 610 koní a krútiacim momentom 560 Nm by asi málo ľudí označilo za nedostatočne výkonný, ale Mansory má na to iný názor, takže sa k motoru nasťahovali dve turbodúchadlá vo výfukových zvodoch vlastnej výroby.

6584379451712819554.jpg4982150541798973684.jpgAvšak starostlivosť k detailom je vidieť napríklad v interiéri a aj také veci ako vývoj vlastného výfukového systému s turbodúchadlami vyžadujú celkom dosť práce.

Prepracovania sa dočkalo aj sanie, vstrekovanie, chladenie a tiež samozrejme riadiaca elektronika motora, aby si to celé aspoň trochu rozumelo. Výsledkom je nárast výkonu na 850 koní a krútiaci moment povyrástol na 780 Nm. Kvôli tomu musela byť upravená aj prevodovka.

Zaujímavé ale je, že zrýchlenie z 0 na 100 km/h sa odohrá síce o tri desatinky rýchlejšie za 2,9 sekundy, ale maximálna rýchlosť sa posunula len o 5 km/h na 330 km/h. Mansory sa s vytuningovaným Lamborghini ukáže aj v Ženeve.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY