vytisknout velikost písma Mansory vyladilo Lamborghini Huracan a dali mu dve turba

Mansory vyladilo Lamborghini Huracan a dali mu dve turba

Niektoré kreácie úpravcu Mansory sú tak divoké a nevkusné, že sa im v brandži začalo hovoriť "Man, sorry!". V prípade Lamborghini Huracan LP610-4 sa ale tuner držal pri zemi, aj keď sem tam si nejaký ten detail neodpustil a napríklad zadný nárazník s difúzorom vyzerá ako po nehode. Asi tomu ale pomáha aj čierna farba.

17829732722121391088.jpg17059801041248257118.jpgLamborghini má tak špecifické tvary, že sa do ich vylepšovania tuneri príliš nepúšťajú. Mansory si síce neodpustil sem tam nejaký detail, ale stále vidíme, že je to Lambo.

Dôležité veci sa ale dejú v motore. Sériový atmosférický desaťvalec 5,2 l s výkonom 610 koní a krútiacim momentom 560 Nm by asi málo ľudí označilo za nedostatočne výkonný, ale Mansory má na to iný názor, takže sa k motoru nasťahovali dve turbodúchadlá vo výfukových zvodoch vlastnej výroby.

6584379451712819554.jpg4982150541798973684.jpgAvšak starostlivosť k detailom je vidieť napríklad v interiéri a aj také veci ako vývoj vlastného výfukového systému s turbodúchadlami vyžadujú celkom dosť práce.

Prepracovania sa dočkalo aj sanie, vstrekovanie, chladenie a tiež samozrejme riadiaca elektronika motora, aby si to celé aspoň trochu rozumelo. Výsledkom je nárast výkonu na 850 koní a krútiaci moment povyrástol na 780 Nm. Kvôli tomu musela byť upravená aj prevodovka.

Zaujímavé ale je, že zrýchlenie z 0 na 100 km/h sa odohrá síce o tri desatinky rýchlejšie za 2,9 sekundy, ale maximálna rýchlosť sa posunula len o 5 km/h na 330 km/h. Mansory sa s vytuningovaným Lamborghini ukáže aj v Ženeve.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY