vytisknout velikost písma Mansory vyladilo Lamborghini Huracan a dali mu dve turba

Mansory vyladilo Lamborghini Huracan a dali mu dve turba

Niektoré kreácie úpravcu Mansory sú tak divoké a nevkusné, že sa im v brandži začalo hovoriť "Man, sorry!". V prípade Lamborghini Huracan LP610-4 sa ale tuner držal pri zemi, aj keď sem tam si nejaký ten detail neodpustil a napríklad zadný nárazník s difúzorom vyzerá ako po nehode. Asi tomu ale pomáha aj čierna farba.

17829732722121391088.jpg17059801041248257118.jpgLamborghini má tak špecifické tvary, že sa do ich vylepšovania tuneri príliš nepúšťajú. Mansory si síce neodpustil sem tam nejaký detail, ale stále vidíme, že je to Lambo.

Dôležité veci sa ale dejú v motore. Sériový atmosférický desaťvalec 5,2 l s výkonom 610 koní a krútiacim momentom 560 Nm by asi málo ľudí označilo za nedostatočne výkonný, ale Mansory má na to iný názor, takže sa k motoru nasťahovali dve turbodúchadlá vo výfukových zvodoch vlastnej výroby.

6584379451712819554.jpg4982150541798973684.jpgAvšak starostlivosť k detailom je vidieť napríklad v interiéri a aj také veci ako vývoj vlastného výfukového systému s turbodúchadlami vyžadujú celkom dosť práce.

Prepracovania sa dočkalo aj sanie, vstrekovanie, chladenie a tiež samozrejme riadiaca elektronika motora, aby si to celé aspoň trochu rozumelo. Výsledkom je nárast výkonu na 850 koní a krútiaci moment povyrástol na 780 Nm. Kvôli tomu musela byť upravená aj prevodovka.

Zaujímavé ale je, že zrýchlenie z 0 na 100 km/h sa odohrá síce o tri desatinky rýchlejšie za 2,9 sekundy, ale maximálna rýchlosť sa posunula len o 5 km/h na 330 km/h. Mansory sa s vytuningovaným Lamborghini ukáže aj v Ženeve.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY