vytisknout velikost písma Mansory vyladilo Lamborghini Huracan a dali mu dve turba

Mansory vyladilo Lamborghini Huracan a dali mu dve turba

Niektoré kreácie úpravcu Mansory sú tak divoké a nevkusné, že sa im v brandži začalo hovoriť "Man, sorry!". V prípade Lamborghini Huracan LP610-4 sa ale tuner držal pri zemi, aj keď sem tam si nejaký ten detail neodpustil a napríklad zadný nárazník s difúzorom vyzerá ako po nehode. Asi tomu ale pomáha aj čierna farba.

17829732722121391088.jpg17059801041248257118.jpgLamborghini má tak špecifické tvary, že sa do ich vylepšovania tuneri príliš nepúšťajú. Mansory si síce neodpustil sem tam nejaký detail, ale stále vidíme, že je to Lambo.

Dôležité veci sa ale dejú v motore. Sériový atmosférický desaťvalec 5,2 l s výkonom 610 koní a krútiacim momentom 560 Nm by asi málo ľudí označilo za nedostatočne výkonný, ale Mansory má na to iný názor, takže sa k motoru nasťahovali dve turbodúchadlá vo výfukových zvodoch vlastnej výroby.

6584379451712819554.jpg4982150541798973684.jpgAvšak starostlivosť k detailom je vidieť napríklad v interiéri a aj také veci ako vývoj vlastného výfukového systému s turbodúchadlami vyžadujú celkom dosť práce.

Prepracovania sa dočkalo aj sanie, vstrekovanie, chladenie a tiež samozrejme riadiaca elektronika motora, aby si to celé aspoň trochu rozumelo. Výsledkom je nárast výkonu na 850 koní a krútiaci moment povyrástol na 780 Nm. Kvôli tomu musela byť upravená aj prevodovka.

Zaujímavé ale je, že zrýchlenie z 0 na 100 km/h sa odohrá síce o tri desatinky rýchlejšie za 2,9 sekundy, ale maximálna rýchlosť sa posunula len o 5 km/h na 330 km/h. Mansory sa s vytuningovaným Lamborghini ukáže aj v Ženeve.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY