vytisknout velikost písma Mansory nepozná hranice. Dôkazom je G 63 AMG Sahara Edition a ďalšie

Mansory nepozná hranice. Dôkazom je G 63 AMG Sahara Edition a ďalšie

Ženevskú expozíciu spoločnosti Brabus sme si už prebrali, ale tá samozrejme nie je jediná, ktorá sa chváli svojimi úpravami. Prítomná je napríklad aj spoločnosť Mansory, ktorá je známa tým, že príliš nerieši, či sú úpravy vkusné alebo už veľmi prehnané. V Ženeve možno vidieť dohromady päť modelov a všetky stoja za to.

Keď náhodou pôjdete okolo tohto stánku, prvé, čo zočíte, je maskovaný Mercedes-Benz triedy G, ktorý sa volá Sahara Edition. Auto dostalo karbónové nárazníky, o štyri centimetre rozšírené (samozrejme karbónové) blatníky, inú kapotu a prídavné svetlá. Nasadiť môžete kolesá veľkosti 21-23 palcov a toto všetko dostanete zabalené do vojenských farieb.

mansory_01.JPGmansory_02.JPGmansory_03.JPG
Sahara Edition je neprehliadnuteľné auto. Maskovanie skrýva množstvo karbónu a 840 koní pod kapotou. 

Základom je G 63 AMG osadené dvakrát preplňovaným osemvalcom. Ten prirodzene nemohol zostať len tak, takže sa menili piesty, ojnice, kľukový hriadeľ a tak ďalej. Výsledok má 618 kW (840 k) a krútiaci moment končí na 1000 Nm, čo je hodnota daná kvôli ochrane techniky obmedzovačom. Rozpisovať sa o interiéri nemá cenu, stačí sa pozrieť na fotky.

Ďalším počinom od Mansory je Mercedes triedy S s karosériou kupé. Opäť je základom verzia 63 AMG, tentoraz ale vzrástol výkon motora dokonca na 735 kW (1000 k) a krútiaci moment je znovu obmedzený, avšak na 1400 Nm. Mimochodom dostupné toto množstvo máte od 1500 ot./min. Stovka je preč za 3,2 s.

mansory_04.JPGmansory_06.JPGmansory_05.JPG
Aj Mercedesu triedy S Coupe sa dostalo dôkladnej starostlivosti od Mansory. Výsledok je oproti ostatným ešte celkom decentný. 

Stále nemáte dosť? Tak môžeme pokračovať citlivou úpravou Porsche Cayenne Turbo. To opäť okrem hory karbónu alebo diskov o veľkosti 23" dostalo vyšší výkon. Pod kapotou je tentoraz 588 kW (800 k) a krútiaci moment graduje hodnotou 1050 Nm.

Zabudnúť potom nesmieme ani na Bentley GT Race vyladené na príjemných 736 kW (1001 k) a 1200 Nm a prirodzene ani na hviezdu, o ktorej sme už písali - Lamborghini Huracan premenovaný na Mansory Torofeo.

Atmosférický desaťvalec tu dostal systém preplňovanie, čo zariadilo nakoniec celkom zaujímavé parametre tisíc koní a tisíc newton metrov. Stovka je preč behom 2,7 s a maximálka dosahuje 340 km/h.

mansory_07.jpgmansory_08.jpgmansory_09.jpgmansory_10.jpgmansory_11.jpgmansory_12.jpgmansory_13.jpgmansory_14.jpgmansory_15.jpgmansory_16.jpgmansory_17.jpgmansory_18.jpgmansory_19.jpgmansory_20.jpgmansory_21.jpgmansory_22.jpgmansory_23.jpgmansory_24.jpg

BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY