vytisknout velikost písma Mansory nepozná hranice. Dôkazom je G 63 AMG Sahara Edition a ďalšie

Mansory nepozná hranice. Dôkazom je G 63 AMG Sahara Edition a ďalšie

Ženevskú expozíciu spoločnosti Brabus sme si už prebrali, ale tá samozrejme nie je jediná, ktorá sa chváli svojimi úpravami. Prítomná je napríklad aj spoločnosť Mansory, ktorá je známa tým, že príliš nerieši, či sú úpravy vkusné alebo už veľmi prehnané. V Ženeve možno vidieť dohromady päť modelov a všetky stoja za to.

Keď náhodou pôjdete okolo tohto stánku, prvé, čo zočíte, je maskovaný Mercedes-Benz triedy G, ktorý sa volá Sahara Edition. Auto dostalo karbónové nárazníky, o štyri centimetre rozšírené (samozrejme karbónové) blatníky, inú kapotu a prídavné svetlá. Nasadiť môžete kolesá veľkosti 21-23 palcov a toto všetko dostanete zabalené do vojenských farieb.

mansory_01.JPGmansory_02.JPGmansory_03.JPG
Sahara Edition je neprehliadnuteľné auto. Maskovanie skrýva množstvo karbónu a 840 koní pod kapotou. 

Základom je G 63 AMG osadené dvakrát preplňovaným osemvalcom. Ten prirodzene nemohol zostať len tak, takže sa menili piesty, ojnice, kľukový hriadeľ a tak ďalej. Výsledok má 618 kW (840 k) a krútiaci moment končí na 1000 Nm, čo je hodnota daná kvôli ochrane techniky obmedzovačom. Rozpisovať sa o interiéri nemá cenu, stačí sa pozrieť na fotky.

Ďalším počinom od Mansory je Mercedes triedy S s karosériou kupé. Opäť je základom verzia 63 AMG, tentoraz ale vzrástol výkon motora dokonca na 735 kW (1000 k) a krútiaci moment je znovu obmedzený, avšak na 1400 Nm. Mimochodom dostupné toto množstvo máte od 1500 ot./min. Stovka je preč za 3,2 s.

mansory_04.JPGmansory_06.JPGmansory_05.JPG
Aj Mercedesu triedy S Coupe sa dostalo dôkladnej starostlivosti od Mansory. Výsledok je oproti ostatným ešte celkom decentný. 

Stále nemáte dosť? Tak môžeme pokračovať citlivou úpravou Porsche Cayenne Turbo. To opäť okrem hory karbónu alebo diskov o veľkosti 23" dostalo vyšší výkon. Pod kapotou je tentoraz 588 kW (800 k) a krútiaci moment graduje hodnotou 1050 Nm.

Zabudnúť potom nesmieme ani na Bentley GT Race vyladené na príjemných 736 kW (1001 k) a 1200 Nm a prirodzene ani na hviezdu, o ktorej sme už písali - Lamborghini Huracan premenovaný na Mansory Torofeo.

Atmosférický desaťvalec tu dostal systém preplňovanie, čo zariadilo nakoniec celkom zaujímavé parametre tisíc koní a tisíc newton metrov. Stovka je preč behom 2,7 s a maximálka dosahuje 340 km/h.

mansory_07.jpgmansory_08.jpgmansory_09.jpgmansory_10.jpgmansory_11.jpgmansory_12.jpgmansory_13.jpgmansory_14.jpgmansory_15.jpgmansory_16.jpgmansory_17.jpgmansory_18.jpgmansory_19.jpgmansory_20.jpgmansory_21.jpgmansory_22.jpgmansory_23.jpgmansory_24.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY