vytisknout velikost písma Mansory nepozná hranice. Dôkazom je G 63 AMG Sahara Edition a ďalšie

Mansory nepozná hranice. Dôkazom je G 63 AMG Sahara Edition a ďalšie

Ženevskú expozíciu spoločnosti Brabus sme si už prebrali, ale tá samozrejme nie je jediná, ktorá sa chváli svojimi úpravami. Prítomná je napríklad aj spoločnosť Mansory, ktorá je známa tým, že príliš nerieši, či sú úpravy vkusné alebo už veľmi prehnané. V Ženeve možno vidieť dohromady päť modelov a všetky stoja za to.

Keď náhodou pôjdete okolo tohto stánku, prvé, čo zočíte, je maskovaný Mercedes-Benz triedy G, ktorý sa volá Sahara Edition. Auto dostalo karbónové nárazníky, o štyri centimetre rozšírené (samozrejme karbónové) blatníky, inú kapotu a prídavné svetlá. Nasadiť môžete kolesá veľkosti 21-23 palcov a toto všetko dostanete zabalené do vojenských farieb.

mansory_01.JPGmansory_02.JPGmansory_03.JPG
Sahara Edition je neprehliadnuteľné auto. Maskovanie skrýva množstvo karbónu a 840 koní pod kapotou. 

Základom je G 63 AMG osadené dvakrát preplňovaným osemvalcom. Ten prirodzene nemohol zostať len tak, takže sa menili piesty, ojnice, kľukový hriadeľ a tak ďalej. Výsledok má 618 kW (840 k) a krútiaci moment končí na 1000 Nm, čo je hodnota daná kvôli ochrane techniky obmedzovačom. Rozpisovať sa o interiéri nemá cenu, stačí sa pozrieť na fotky.

Ďalším počinom od Mansory je Mercedes triedy S s karosériou kupé. Opäť je základom verzia 63 AMG, tentoraz ale vzrástol výkon motora dokonca na 735 kW (1000 k) a krútiaci moment je znovu obmedzený, avšak na 1400 Nm. Mimochodom dostupné toto množstvo máte od 1500 ot./min. Stovka je preč za 3,2 s.

mansory_04.JPGmansory_06.JPGmansory_05.JPG
Aj Mercedesu triedy S Coupe sa dostalo dôkladnej starostlivosti od Mansory. Výsledok je oproti ostatným ešte celkom decentný. 

Stále nemáte dosť? Tak môžeme pokračovať citlivou úpravou Porsche Cayenne Turbo. To opäť okrem hory karbónu alebo diskov o veľkosti 23" dostalo vyšší výkon. Pod kapotou je tentoraz 588 kW (800 k) a krútiaci moment graduje hodnotou 1050 Nm.

Zabudnúť potom nesmieme ani na Bentley GT Race vyladené na príjemných 736 kW (1001 k) a 1200 Nm a prirodzene ani na hviezdu, o ktorej sme už písali - Lamborghini Huracan premenovaný na Mansory Torofeo.

Atmosférický desaťvalec tu dostal systém preplňovanie, čo zariadilo nakoniec celkom zaujímavé parametre tisíc koní a tisíc newton metrov. Stovka je preč behom 2,7 s a maximálka dosahuje 340 km/h.

mansory_07.jpgmansory_08.jpgmansory_09.jpgmansory_10.jpgmansory_11.jpgmansory_12.jpgmansory_13.jpgmansory_14.jpgmansory_15.jpgmansory_16.jpgmansory_17.jpgmansory_18.jpgmansory_19.jpgmansory_20.jpgmansory_21.jpgmansory_22.jpgmansory_23.jpgmansory_24.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY