vytisknout velikost písma Mansory Gronos G63 AMG 6x6 je monštrum s výkonom 840 koní

Mansory Gronos G63 AMG 6x6 je monštrum s výkonom 840 koní

Príbeh šesťkolesového Mercedesu-Benz G63 AMG 6x6 síce už oficiálne skončil, ale to evidentne neznamená, že sa o tomto automobile už nebude písať. Napríklad aj vďaka spoločnosti Mansory, ktorá sa vytiahla s veľmi zaujímavou úpravou. Na jej konci stojí karbónom obložené monštrum s parametrami motora 618 kW (840 k) a 1000 Nm.

Najnovšia úprava pre šesťkolesovú triedu G tak trochu svojím vzhľadom pripomína nedávno predstavený tuning pre Mercedes-Benz triedy S taktiež od Mansory. Aj tentoraz bola uplatnená kombinácia žltej karosérie a tmavých karbónových doplnkov. Karbónové sú blatníky, kryty spätných zrkadiel, karbón nájdeme aj nad predným sklom, z rovnakého materiálu je ale vyrobená napríklad aj kapota.

Súčasťou úpravy je tiež zmenená predná časť auta, iné sú predné svetlá, nechýbajú diódy a rampa so štyrmi prídavnými svetlometmi nad oknom. V interiéri očakávajte také tie obvyklé veci typu luxusnej kože a chýbať nemôže opäť karbón. Ako aj inak.

Zaujímavé veci sa udiali pod kapotou. Preplňovaný osemvalec dostal nové piesty, ojnice, iný kľukový hriadeľ, motor má novú hlavu valcov a tak ďalej. Celkovo sa výkon motora dostal na 618 kW (840 k) a krútiaci moment musel byť obmedzený na iba 1000 Nm. Len pre porovnanie, základný variant vyprodukoval 400 kW (544 k).

gronos_01.jpggronos_02.jpggronos_04.jpggronos_05.jpggronos_06.jpggronos_07.jpggronos_08.jpggronos_09.jpggronos_10.jpggronos_11.jpggronos_03.jpg

Čo všetko vás čaká v bežnej prevádzke, keď si kúpite Ladu Niva?

Čo všetko vás čaká v bežnej prevádzke, keď si kúpite Ladu Niva?

Áno, vieme veľmi dobre, že Lada Niva je ikona off-road, ktorá prekonáva takmer všetko na poli. Ale život nie je len terén. V bežnom každodennom živote má Niva určité špecifické črty. Je to vlastne veľmi pekné, že dokonca aj v roku 2017 si môžete za celkom prijateľné peniaze kúpiť úplne nového veterána.

dnes | Dalibor Žák
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY