vytisknout velikost písma Mansory Gronos G63 AMG 6x6 je monštrum s výkonom 840 koní

Mansory Gronos G63 AMG 6x6 je monštrum s výkonom 840 koní

Príbeh šesťkolesového Mercedesu-Benz G63 AMG 6x6 síce už oficiálne skončil, ale to evidentne neznamená, že sa o tomto automobile už nebude písať. Napríklad aj vďaka spoločnosti Mansory, ktorá sa vytiahla s veľmi zaujímavou úpravou. Na jej konci stojí karbónom obložené monštrum s parametrami motora 618 kW (840 k) a 1000 Nm.

Najnovšia úprava pre šesťkolesovú triedu G tak trochu svojím vzhľadom pripomína nedávno predstavený tuning pre Mercedes-Benz triedy S taktiež od Mansory. Aj tentoraz bola uplatnená kombinácia žltej karosérie a tmavých karbónových doplnkov. Karbónové sú blatníky, kryty spätných zrkadiel, karbón nájdeme aj nad predným sklom, z rovnakého materiálu je ale vyrobená napríklad aj kapota.

Súčasťou úpravy je tiež zmenená predná časť auta, iné sú predné svetlá, nechýbajú diódy a rampa so štyrmi prídavnými svetlometmi nad oknom. V interiéri očakávajte také tie obvyklé veci typu luxusnej kože a chýbať nemôže opäť karbón. Ako aj inak.

Zaujímavé veci sa udiali pod kapotou. Preplňovaný osemvalec dostal nové piesty, ojnice, iný kľukový hriadeľ, motor má novú hlavu valcov a tak ďalej. Celkovo sa výkon motora dostal na 618 kW (840 k) a krútiaci moment musel byť obmedzený na iba 1000 Nm. Len pre porovnanie, základný variant vyprodukoval 400 kW (544 k).

gronos_01.jpggronos_02.jpggronos_04.jpggronos_05.jpggronos_06.jpggronos_07.jpggronos_08.jpggronos_09.jpggronos_10.jpggronos_11.jpggronos_03.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY