vytisknout velikost písma Mansory doprialo Porsche Macan Turbo 464 koní. Silnejší je aj Diesel S

Mansory doprialo Porsche Macan Turbo 464 koní. Silnejší je aj Diesel S

Spoločnosť Mansory vám asi predstavovať nemusíme. Tento úpravca si už urobil svoje meno niekoľkými radikálnymi úpravami, ktoré vo výsledku podľa mnohých predstavujú najškaredšie autá na trhu. Po novom sa dostalo aj na Porsche Macan. Opäť sa síce s karbónom nešetrilo, ale výsledok nakoniec dopadol ešte celkom dobre.

Macan dostal od Mansory nový nárazník, rozšírené blatníky, vzadu difúzor, strešný spojler, iný výfuk a mnoho rôznych dekorov vyrobených samozrejme z karbónu. Auto je posadené o 40 mm nižšie a záujemcovia si môžu vybrať medzi diskmi veľkosti 21 alebo 22 palcov.

Tým to ale nekončí, pretože tentoraz došlo aj na zvyšovanie výkonu. Ľudia od Mansory sa pozreli na ostrú benzínovú verziu Macan Turbo aj na silnejší diesel označený ako Diesel S. V prvom prípade narástol výkon na 341 kW (464 koní) a krútiaci moment na 650 Nm, čo predstavuje rozdiel oproti sériovej verzii o 47 kW (64 koní) a 100 Nm. Na stovke je upravený Macan Turbo za 4,5 s (štandard je 4,8 s) a najrýchlejšie sa dostane na 274 km/h.

Diesel S ponúka v štandarde 190 kW (258 koní) a 580 Nm. Mansory z rovnakej jednotky vydolovali 224 kW (301 k) a plných 700 Nm. Namiesto pôvodných 6,3 s na stovku tak postačí tomuto naftovému Porsche 5,6 s, maximálka sa posunula o 30 km/h na konečných 260 km/h.

mansory_macan_1.jpgmansory_macan_2.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY