vytisknout velikost písma Mansory doprialo Porsche Macan Turbo 464 koní. Silnejší je aj Diesel S

Mansory doprialo Porsche Macan Turbo 464 koní. Silnejší je aj Diesel S

Spoločnosť Mansory vám asi predstavovať nemusíme. Tento úpravca si už urobil svoje meno niekoľkými radikálnymi úpravami, ktoré vo výsledku podľa mnohých predstavujú najškaredšie autá na trhu. Po novom sa dostalo aj na Porsche Macan. Opäť sa síce s karbónom nešetrilo, ale výsledok nakoniec dopadol ešte celkom dobre.

Macan dostal od Mansory nový nárazník, rozšírené blatníky, vzadu difúzor, strešný spojler, iný výfuk a mnoho rôznych dekorov vyrobených samozrejme z karbónu. Auto je posadené o 40 mm nižšie a záujemcovia si môžu vybrať medzi diskmi veľkosti 21 alebo 22 palcov.

Tým to ale nekončí, pretože tentoraz došlo aj na zvyšovanie výkonu. Ľudia od Mansory sa pozreli na ostrú benzínovú verziu Macan Turbo aj na silnejší diesel označený ako Diesel S. V prvom prípade narástol výkon na 341 kW (464 koní) a krútiaci moment na 650 Nm, čo predstavuje rozdiel oproti sériovej verzii o 47 kW (64 koní) a 100 Nm. Na stovke je upravený Macan Turbo za 4,5 s (štandard je 4,8 s) a najrýchlejšie sa dostane na 274 km/h.

Diesel S ponúka v štandarde 190 kW (258 koní) a 580 Nm. Mansory z rovnakej jednotky vydolovali 224 kW (301 k) a plných 700 Nm. Namiesto pôvodných 6,3 s na stovku tak postačí tomuto naftovému Porsche 5,6 s, maximálka sa posunula o 30 km/h na konečných 260 km/h.

mansory_macan_1.jpgmansory_macan_2.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY