vytisknout velikost písma Mansory doprialo Porsche Macan Turbo 464 koní. Silnejší je aj Diesel S

Mansory doprialo Porsche Macan Turbo 464 koní. Silnejší je aj Diesel S

Spoločnosť Mansory vám asi predstavovať nemusíme. Tento úpravca si už urobil svoje meno niekoľkými radikálnymi úpravami, ktoré vo výsledku podľa mnohých predstavujú najškaredšie autá na trhu. Po novom sa dostalo aj na Porsche Macan. Opäť sa síce s karbónom nešetrilo, ale výsledok nakoniec dopadol ešte celkom dobre.

Macan dostal od Mansory nový nárazník, rozšírené blatníky, vzadu difúzor, strešný spojler, iný výfuk a mnoho rôznych dekorov vyrobených samozrejme z karbónu. Auto je posadené o 40 mm nižšie a záujemcovia si môžu vybrať medzi diskmi veľkosti 21 alebo 22 palcov.

Tým to ale nekončí, pretože tentoraz došlo aj na zvyšovanie výkonu. Ľudia od Mansory sa pozreli na ostrú benzínovú verziu Macan Turbo aj na silnejší diesel označený ako Diesel S. V prvom prípade narástol výkon na 341 kW (464 koní) a krútiaci moment na 650 Nm, čo predstavuje rozdiel oproti sériovej verzii o 47 kW (64 koní) a 100 Nm. Na stovke je upravený Macan Turbo za 4,5 s (štandard je 4,8 s) a najrýchlejšie sa dostane na 274 km/h.

Diesel S ponúka v štandarde 190 kW (258 koní) a 580 Nm. Mansory z rovnakej jednotky vydolovali 224 kW (301 k) a plných 700 Nm. Namiesto pôvodných 6,3 s na stovku tak postačí tomuto naftovému Porsche 5,6 s, maximálka sa posunula o 30 km/h na konečných 260 km/h.

mansory_macan_1.jpgmansory_macan_2.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY