vytisknout velikost písma Manhart brutálne vytunil BMW M235

O BMW M235 sa nedá povedať, že by to bolo pomalé a vyložene nešportové auto. Ale poznáte to, človek sa vždy dostane do štádia, kedy mu aktuálne automobil nestačí a potrebuje niečo ešte ostrejšieho.
Manhart brutálne vytunil BMW M235

Kupé BMW M235 prešlo tuningom v dielni Manhart Racing. Výsledkom je produkt MH2 Clubsport, ktorý by mohol zosmiešniť aj aktuálne ostré BMW M3 a M4. Výkon vzrástol o viac ako sto koní a skôr než na ceste sa teraz upravený bavorák hodí na závodnú trať.

Možno si poviete, že tuningovať BMW M235 veľmi zmysel nemá, ale ak ste si kúpili niekedy ozajstné športové auto, určite vám veľmi skoro prišlo, že by to mohlo ísť lepšie a rýchlejšie. A potom už je len krôčik k tomu, aby človek spadol do všepožierajúceho kolotoča menom profesionálny tuning.

bmw m235i (1).jpgbmw m235i (13).jpgbmw m235i (11).jpg
Ak uvidíte túto beštiu v spätnom zrkadle svojej M3, máte zamiesené na problém…

To potom čísla na faktúrach za všetky tie pretekárske podvozky, ochranné rámy, škrupinové sedačky, karbónové kapoty a motorové kity naskakujú, že sa rodinný rozpočet nestačí diviť. V prípade BMW M235 z dielne Manhart tomu nebude inak, ale všetko to dostanete naraz bez práce.

Stačí priviezť svoje BMW M235, zaplatiť vopred nešpecifikovanú sumu, nejaký ten týždeň počkať a odísť v úplne inom aute, ktoré má potenciál strčiť do vrecka aj oveľa prémiovejšie bavoráky. Napríklad výkon radového trojlitrového šesťvalca poskočil z 326 na plných 430 koní, čo stačí k maximálke cez 300 km/h.

Zvýšil sa i krútiaci moment, konkrétne z 450 na masívnych 592 Nm. Váš dodávateľ pneumatík si teraz musí mädliť ruky, až sa mu pľuzgiere urobia... Plášte Michelin Pilot Super Sport o rozmere 225/35 R19 vpredu a 255/30 R19 vzadu predsa niečo stoja, konkrétne cez 250 eur za kus.

Ale to už je len maličkosť v porovnaní s inými doplnkami, ako sú šesťpiestikové brzdy vpredu, plne nastaviteľný závodný podvozok, aerodynamické doplnky z pravého karbónu, závodné sedačky Recaro Pole Position, ochranný rám a k nemu pripnuté štvorbodové bezpečnostné pásy a mnoho ďalšieho.

Zdá sa, že s každodennou použiteľnosťou upraveného BMW M235 to už nebude tak slávne. No ak to máte na Nordschleife alebo iný závodný okruh pár minút, asi to poskakovanie po okreske chvílu vydržíte.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY