vytisknout velikost písma Manhart brutálne vytunil BMW M235

O BMW M235 sa nedá povedať, že by to bolo pomalé a vyložene nešportové auto. Ale poznáte to, človek sa vždy dostane do štádia, kedy mu aktuálne automobil nestačí a potrebuje niečo ešte ostrejšieho.
Manhart brutálne vytunil BMW M235

Kupé BMW M235 prešlo tuningom v dielni Manhart Racing. Výsledkom je produkt MH2 Clubsport, ktorý by mohol zosmiešniť aj aktuálne ostré BMW M3 a M4. Výkon vzrástol o viac ako sto koní a skôr než na ceste sa teraz upravený bavorák hodí na závodnú trať.

Možno si poviete, že tuningovať BMW M235 veľmi zmysel nemá, ale ak ste si kúpili niekedy ozajstné športové auto, určite vám veľmi skoro prišlo, že by to mohlo ísť lepšie a rýchlejšie. A potom už je len krôčik k tomu, aby človek spadol do všepožierajúceho kolotoča menom profesionálny tuning.

bmw m235i (1).jpgbmw m235i (13).jpgbmw m235i (11).jpg
Ak uvidíte túto beštiu v spätnom zrkadle svojej M3, máte zamiesené na problém…

To potom čísla na faktúrach za všetky tie pretekárske podvozky, ochranné rámy, škrupinové sedačky, karbónové kapoty a motorové kity naskakujú, že sa rodinný rozpočet nestačí diviť. V prípade BMW M235 z dielne Manhart tomu nebude inak, ale všetko to dostanete naraz bez práce.

Stačí priviezť svoje BMW M235, zaplatiť vopred nešpecifikovanú sumu, nejaký ten týždeň počkať a odísť v úplne inom aute, ktoré má potenciál strčiť do vrecka aj oveľa prémiovejšie bavoráky. Napríklad výkon radového trojlitrového šesťvalca poskočil z 326 na plných 430 koní, čo stačí k maximálke cez 300 km/h.

Zvýšil sa i krútiaci moment, konkrétne z 450 na masívnych 592 Nm. Váš dodávateľ pneumatík si teraz musí mädliť ruky, až sa mu pľuzgiere urobia... Plášte Michelin Pilot Super Sport o rozmere 225/35 R19 vpredu a 255/30 R19 vzadu predsa niečo stoja, konkrétne cez 250 eur za kus.

Ale to už je len maličkosť v porovnaní s inými doplnkami, ako sú šesťpiestikové brzdy vpredu, plne nastaviteľný závodný podvozok, aerodynamické doplnky z pravého karbónu, závodné sedačky Recaro Pole Position, ochranný rám a k nemu pripnuté štvorbodové bezpečnostné pásy a mnoho ďalšieho.

Zdá sa, že s každodennou použiteľnosťou upraveného BMW M235 to už nebude tak slávne. No ak to máte na Nordschleife alebo iný závodný okruh pár minút, asi to poskakovanie po okreske chvílu vydržíte.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY