vytisknout velikost písma Malý crossover XC40 je vonku: prvé Volvo s novým trojvalcom

Volvo XC40 je prvý model postavený na platforme CMA. Na začiatku si môžete vybrať medzi zážihovým a vznetovým dvojlitrom. Časom príde nový trojvalec, hybrid a elektromobil. Záujemcovia už môžu objednávať.
Malý crossover XC40 je vonku: prvé Volvo s novým trojvalcom

Po neoficiálnom odhalení nového crossoveru XC40 minulý týždeň predstavila spoločnosť Volvo svoje malé SUV oficiálne. Nový automobil sa začne vyrábať v novembri v belgickom Gente, ale prví kupujúci si môžu objednať auto už dnes. Základom je nová platforma CMA vyvinutá v spolupráci s čínskym majiteľom Geelym. Táto je ale určená pre kompaktné modely. Pre XC40 to znamená zavesenie McPherson na prednej a viacprvkové na zadnej nápravy. K dispozícii budú tri varianty podvozkov, kde budete môcť získať tuhšiu športovú verziu alebo verziu s adaptívnymi tlmičmi.

Model Volvo XC40 je dlhý 4425 mm, široký 1910 mm a vysoký 1652 mm. Rázvor dosahuje 2702 mm. Tlačová správa sľubuje prvotriedny interiér plný praktických oddelení. Multimediálny systém Sensus samozrejme nemôže chýbať.

2018-volvo-xc40-38.jpg2018-volvo-xc40-40.jpg2018-volvo-xc40-41.jpg

Na začiatok dostanú záujemcovia na výber dvojlitrový vznetový štvorvalec benzínu D4 a zážihovú jednotku rovnakej veľkosti T5. Diesel ponúka parametre 140 kW (190 k) a 400 Nm, čo je dostatočné na zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 7,9 s. Najvyššia rýchlosť je 210 km/h. Benzínový dvojliter je ešte výkonnejší a preto aj rýchlejší. Ponúka 182 kW (247 koní), 350 Nm, zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 6,5 ​​sekundy a maximálnu rýchlosť 230 km/h. Štandardom je osemstupňová automatická prevodovka a pohon všetkých kolies.

Neskôr v ponuke budú aj hybridné verzie s elektromotorom poháňajúcim zadnú nápravu, čistým elektromobilom a základným trojvalcom predstaveným minulý rok spolu s platformou CMA. Model Volvo XC40 bude prvým modelom značky, ktorý získa túto malú jednotku. Samozrejmosťou je aj bohatá ponuka rôznych asistenčných systémov.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY