vytisknout velikost písma Malý crossover XC40 je vonku: prvé Volvo s novým trojvalcom

Volvo XC40 je prvý model postavený na platforme CMA. Na začiatku si môžete vybrať medzi zážihovým a vznetovým dvojlitrom. Časom príde nový trojvalec, hybrid a elektromobil. Záujemcovia už môžu objednávať.
Malý crossover XC40 je vonku: prvé Volvo s novým trojvalcom

Po neoficiálnom odhalení nového crossoveru XC40 minulý týždeň predstavila spoločnosť Volvo svoje malé SUV oficiálne. Nový automobil sa začne vyrábať v novembri v belgickom Gente, ale prví kupujúci si môžu objednať auto už dnes. Základom je nová platforma CMA vyvinutá v spolupráci s čínskym majiteľom Geelym. Táto je ale určená pre kompaktné modely. Pre XC40 to znamená zavesenie McPherson na prednej a viacprvkové na zadnej nápravy. K dispozícii budú tri varianty podvozkov, kde budete môcť získať tuhšiu športovú verziu alebo verziu s adaptívnymi tlmičmi.

Model Volvo XC40 je dlhý 4425 mm, široký 1910 mm a vysoký 1652 mm. Rázvor dosahuje 2702 mm. Tlačová správa sľubuje prvotriedny interiér plný praktických oddelení. Multimediálny systém Sensus samozrejme nemôže chýbať.

2018-volvo-xc40-38.jpg2018-volvo-xc40-40.jpg2018-volvo-xc40-41.jpg

Na začiatok dostanú záujemcovia na výber dvojlitrový vznetový štvorvalec benzínu D4 a zážihovú jednotku rovnakej veľkosti T5. Diesel ponúka parametre 140 kW (190 k) a 400 Nm, čo je dostatočné na zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 7,9 s. Najvyššia rýchlosť je 210 km/h. Benzínový dvojliter je ešte výkonnejší a preto aj rýchlejší. Ponúka 182 kW (247 koní), 350 Nm, zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 6,5 ​​sekundy a maximálnu rýchlosť 230 km/h. Štandardom je osemstupňová automatická prevodovka a pohon všetkých kolies.

Neskôr v ponuke budú aj hybridné verzie s elektromotorom poháňajúcim zadnú nápravu, čistým elektromobilom a základným trojvalcom predstaveným minulý rok spolu s platformou CMA. Model Volvo XC40 bude prvým modelom značky, ktorý získa túto malú jednotku. Samozrejmosťou je aj bohatá ponuka rôznych asistenčných systémov.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY